Mitä mieltä olette tilanteesta (miehen omistamassa talossa asumisesta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"annikki"

Vieras
Eli olemme miehen kanssa seurustelleet nyt 4 vuotta. Muutin miehen omistamaan asuntoon vuosi sitten. Nyt minua alkaa ottamaan päähän se, että täällä on asuttava täysin miehen ehdoilla. Mitään ei saa muuttaa omaksi mieleisekseni. Huonekalut, jotka hän oli ostanut ex-vaimonsa kanssa ovat hänen mielestään hyvät, uusia ei osteta. Omat huonekaluni jouduin myymään ja antamaan pois, eihän ne tänne sopineet kun miehen huonekalut olivat jo paikallaan. Hänen huonekalujaan en saa edes siirtää, ne ovat kuulema jo hyvällä paikalla.

Seiniä ei saa maalata tai uudelleen tapetoida, ellen maksa ammattimiehelle, joka tulee sen tekemään. Ja väri- ja tapettivalinnat olisivat miehen. Verhoja olen saanut vaihtaa. Mitään tauluja tai hänen lastensa valokuvia ei saa siirtää tai muuttaa, esim. laittamallal uusiin kehyksiin. Omien lasten kuvia ei mielellään saa laittaa olohuoneeseen. Lemmikkiä en saa ottaa. Pitää kysyä lupa jos haluaa esim. saunan lämmittää, sehän on miehen. Sanoin miehelle, että ei tämä minun kodiltani tunnu, niin hän ihmetteli kovasti. Saanhan täällä asua, hän sanoi. Loukkaantui oikein ja piti mykkäkoulua, kun olen niin kiittämätön ettei hänen tarjoamansa talo kelpaa. Hyvä talohan se on, hänen ja exänsä rakentama. Uuteen hän ei halua lähteä muuttamaan, eikä huvita enää toista taloa rakentaa.

Edellisessä liitossa, joka muuten kyllä ei toiminut, sain täysin vapaat kädet sisustuksen ja kodinhoidon suhteen. Täällä ei. Siivota saan ja maksaa oman osuuden laskuista, sekä ylimääräistä asumisesta. Pihaa saan laittaa, siitä hän ei paljon mukise, mutta ei mitään pensaita tai muuta saa istuttaa, joka hänen ruohonleikkuutaan häiritsee. Hävettää tämä tilanne, kun koko sukumme naiset (minä mukaanlukien) ollaan sisustushörhöjä, ja nyt asun ruskeassa pömpelissä missä ei saa mitään laittaa. Kaatuuko tämä suhde tähän?

Lahinna noin pitkan ajan jalkeen tulee ensiksi mieleen, etta maksatko ihan vuokraan verrattavan summan laskuista ja asumisesta? Et pysty silloin kerryttamaan omaa omaisuutta. Ehka se sitten heijastuu tuohonkin, etta mies oikeasti kokee, etta kyseessa on tulevaisuudessakin vain hanen talonsa.

Huh. En mä olis alun alkaenkaan muuttanut taloon johon en saa viedä omia tavaroitani, siis edes osaa. Enkä asuis neljää vuotta noin että en saa vaihtaa verhoja, huonekalujen järjestystä tai ostaa uusia tavaroita.

Lahinna noin pitkan ajan jalkeen tulee ensiksi mieleen, etta maksatko ihan vuokraan verrattavan summan laskuista ja asumisesta? Et pysty silloin kerryttamaan omaa omaisuutta. Ehka se sitten heijastuu tuohonkin, etta mies oikeasti kokee, etta kyseessa on tulevaisuudessakin vain hanen talonsa.

Olen opiskellut tähän asti ja maksanut kyllä yli oman osani laskuista. En ihan varmaan sellaista osuutta, mikä vuokrana pitäisi maksaa. Olen kyllä kallistumassa siihen, että en voi loppuelämääni vain miehen ehdoilla asua, masentaa tullakin tänne. Ja en osaa tätä kodiksi kutsua vaikka vuoden täällä olen asunut. Nythän olen aloittanut työt ja puhunut siitä ostanko sitten puolet tästä talosta vai miten. Mies ei ole oikein halukas siitä puhumaan.

Miehelle nyt puhuttelu että se on joko ero tai sinä saat myös määräysvallan teidän yhteisessä kodissa!

Mitä tapahtuisi jos miehen poissaollessa maalaist/tapetoisit, ostaisit uusia huonekaluja ja laittaisit kotia mielesi mukaan? Saisko mies paskaraivarit ja heittäis sut pellolle?

Onko teillä yhteisiä lapsia? Pakene, kun vielä voit.

Huh. En mä olis alun alkaenkaan muuttanut taloon johon en saa viedä omia tavaroitani, siis edes osaa. Enkä asuis neljää vuotta noin että en saa vaihtaa verhoja, huonekalujen järjestystä tai ostaa uusia tavaroita.
Vuoden olen tässä asunut ja ihmetellyt. Pikkuhiljaahan nämä ehdottomat sanelut ovat tulleet. Nyt kesästä asti meillä on ollut vaikeaa, juuri sen takia, että mies sanelee säännöt ja jos yritän keskustella tilanteessa, mykistyy täysin. Kieltää ongelmat, ja sanoo, että minulla viiraa päässä.

Joku sen jo sanoikin, et voi kerryttää nyt omaa varallisuutta. Tuolla tavalla ajattelevan miehen varaan ei kannata tulevaisuuttaan laskea, on jo kerran eronnut ja lapsetkin tehnyt. Näkyy olevan niin että hänen maailmassaan sinä asut hänen luonaan, ette asu yhdessä jossakin.

Fiksuna ihmisenä kannattaisi alkaa miettiä joko sinäkin hankkisit oman asunnon tms. ettei kaikki rahasi menisi juokseviin kuluihin. Nimittäin on miehiä joille tuollainen järjestely sopii hyvin, pidetään talot ym. mielellään omissa nimissä ja elanto maksatetaan puoliksi eukolla. Erossa jää nainen nuolemaan näppejään ja miettii mihin rahat hävisi.
Minulla oli tuollainen mies, muutin hänen asuntoonsa ja heti ensimmäisenä päivänä sain kuulla että "tämä ja tämä on sitten sellaiset jotka ei tässä talossa muutu". Turha kai mainita että on ollut ex jo pitkän aikaa. Oli hirvittävän itsekäs ihminen, ja paljastuikin muutaman vuoden päästä ettei ollut edes harkinnut tulevaisuutta vakavasti kanssani, kunhan oltiin ja "hengailtiin" niin kauan kuin hänelle sopi.

Miettikää omalle kohdalle jos teidän taloon muuttaa ukko joka alkaa muuttelemaan sisustusta, huonekaluja ym. Miksi niitä muutella, ei se ilmaista ole ja jos talo on muuten hieno niin miksi niitä muutella huvikseen?

Miehelle nyt puhuttelu että se on joko ero tai sinä saat myös määräysvallan teidän yhteisessä kodissa!

Mitä tapahtuisi jos miehen poissaollessa maalaist/tapetoisit, ostaisit uusia huonekaluja ja laittaisit kotia mielesi mukaan? Saisko mies paskaraivarit ja heittäis sut pellolle?

Onko teillä yhteisiä lapsia? Pakene, kun vielä voit.

Sitäpä juuri kaverin kanssa suunniteltiin, että pistetään oranssiraitaseksi keittiö kun se lähtee reissuun. Varmasti sais raivarit. Sekin oli naurettavaa, että hänen mielestään minä en voi maalata, koska esim. keittiön kaapistot täytyisi kokonaan purkaa seiniltä, että tuloksesta tulisi hänelle tarpeeksi siisti. En ole ikinä moisesta kuullutkaan, mutta ehdoton oli, että se on sitten niin iso revohka, että ei voi maalata.

Ei kuulosta silta, etta sisustaminen olisi suurin ongelma, vaan miehessa esiintyy jo muita tosi ikavia piirteita. Ala niiden kautta miettimaan suhteen tulevaisuutta ja ala vaan tule nyt raskaaksi.

[QUOTE="annikki";30475444]Sitäpä juuri kaverin kanssa suunniteltiin, että pistetään oranssiraitaseksi keittiö kun se lähtee reissuun. Varmasti sais raivarit. Sekin oli naurettavaa, että hänen mielestään minä en voi maalata, koska esim. keittiön kaapistot täytyisi kokonaan purkaa seiniltä, että tuloksesta tulisi hänelle tarpeeksi siisti. En ole ikinä moisesta kuullutkaan, mutta ehdoton oli, että se on sitten niin iso revohka, että ei voi maalata.[/QUOTE]

Tietenkin kaapit on irroitettava kun taustalla olevaa seinää maalataan. Tollo.

Miettikää omalle kohdalle jos teidän taloon muuttaa ukko joka alkaa muuttelemaan sisustusta, huonekaluja ym. Miksi niitä muutella, ei se ilmaista ole ja jos talo on muuten hieno niin miksi niitä muutella huvikseen?

Mun taloon ei muuta "ukko" vaan elämänkumppani jonka olen valinnut. Ja tottakai jaamme hänen kanssaan jokapäiväiset asiat. Jos mies tulee onnelliseksi saatuaan muuttaa taloa hieman enemmän näköisekseen, niin miksi kieltäisin.

Eikö se miehen tyytyväisyys ja viihtyvyys paina mitään? No ei tietenkään, koska juuri noin materialistiset itsekeskeiset ihmiset ajattelevat. "Muuttaa ukko", etkö ole tämän "ukon" itse valinnut, rakastat ja haluat jakaa hänen kanssaan kaiken? Ilmeisesti et... Ei ihmekään että eroja on näin paljon kun ajatellaan tällätavoin.

Ei kuulosta silta, etta sisustaminen olisi suurin ongelma, vaan miehessa esiintyy jo muita tosi ikavia piirteita. Ala niiden kautta miettimaan suhteen tulevaisuutta ja ala vaan tule nyt raskaaksi.

Ei niin. Onhan se hänen puhumattomuus ja itsekeskeisyys varmaan ne pahimmat. Kiltti mies on, älykäs ja kova tekemään töitä, mutta vanhempiensa lellimä. Eikä osaa puhua, vaan jos asiat ei häntä miellytä niin joudun mykkäkoulua ja halveksivaa ilmettä kattomaan päiväkaudet, kunnes ite pyydän anteeksi.

[QUOTE="annikki";30475461]Ei niin. Onhan se hänen puhumattomuus ja itsekeskeisyys varmaan ne pahimmat. Kiltti mies on, älykäs ja kova tekemään töitä, mutta vanhempiensa lellimä. Eikä osaa puhua, vaan jos asiat ei häntä miellytä niin joudun mykkäkoulua ja halveksivaa ilmettä kattomaan päiväkaudet, kunnes ite pyydän anteeksi.[/QUOTE]

Olet valinnut sen ukon kun sillä on talot ja rahaa mutta kun se ei tanssi sinun pillin mukaan ja levittele rahojaan niin nyt valitat?

Olet valinnut sen ukon kun sillä on talot ja rahaa mutta kun se ei tanssi sinun pillin mukaan ja levittele rahojaan niin nyt valitat?

No olihan mulla talo ennen nykyistä miestä. Ihan halusimme silloin yhdessä olla ja puheet oli ihan erilaiset. Enkä missään nimessä odota miehen tanssivan minun pillin mukaan vaan, että tehtäs yhteisiä päätöksiä ja elettäs ja suunniteltas elämää yhdessä. Ja että tässä talossa näkyisi se, että minäkin täällä asun. Ihan yhtälailla olen osallistunut yhteiseen elämiseen, enkä ole ikinä mieheltäni rahaa vaatinut mihinkään.

Mistä te muuten löydätte tuollaiset ukot jotka itkee jonkun sisustuksen perään? Mun miehiä ei olis voinut vähempää kiinnostaa, ne antoi laittaa aina kodin miten halusin. Vapaa-aikansa ne puunasi autojaan, näki kavereita tai menivät kuntosalille...

[QUOTE="annikki";30475483]No olihan mulla talo ennen nykyistä miestä. Ihan halusimme silloin yhdessä olla ja puheet oli ihan erilaiset. Enkä missään nimessä odota miehen tanssivan minun pillin mukaan vaan, että tehtäs yhteisiä päätöksiä ja elettäs ja suunniteltas elämää yhdessä. Ja että tässä talossa näkyisi se, että minäkin täällä asun. Ihan yhtälailla olen osallistunut yhteiseen elämiseen, enkä ole ikinä mieheltäni rahaa vaatinut mihinkään.[/QUOTE]

Ota seuraavaksi sellainen ukko joka on pienituloinen, asuu 100 vuotta vanhassa talossa jota ei ole koskaan remontoitu, saat ihan itse toteuttaa sisustusta omilla rahoilla ja tuskin ukko laittaa hanttiin.

Aivan turhaa touhua alkaa muuttelemaan talon sisutuksia jos ne ovat muuten siistissä kunnossa ja uudehkot.

Yhteistyössä