[QUOTE="höh";30469820]Niin no, miksipä sitä tuntisi itsensä b-luokan kansalaiseksi, jos jatkuvasti esim. somessa ja nettipalstoilla haukutaan luonnottomaksi, sairaaksi, ällöttäväksi ja rinnastetaan eläimiinsekaantuujiin vain siksi, että rakastaa jotakin toista ihmistä ja haluaa hänen kanssaan naimisiin.
Avioliittolaki (ja laki adoptio-oikeudesta) koskee perustavanlaatuisia ihmisoikeuksia. Miksi esim. sinulla pitäisi olla oikeus päättää siitä, saako sellainen ihminen adoptoida lapsen, jota sinä et tunne ja josta et tiedä mitään muuta kuin seksuaalisen suuntautumisen? Kyllähän heitä silloin pidetään huonompina kuin muita, jos heillä ei ole oikeutta adoptoida lapsta.
Ja miksi sinäkään et vastannut kysymykseeni?[/QUOTE]
Niin, siis miten avioliittolaki edelleenkään vaikuttaa siihen, miten osa väestöstä suhtautuu homoseksuaalisuuteen?
Niin, luojalle kiitos, minulla ei ole minkään tahon oikeuksia eikä velvollisuuksia päättää, että kuka on kykenevä vanhemmaksi ja kuka ei.
Mitä tulee adoptioon, niin minusta, ylipäätään, aikuisilla ei tulisi olla oikeutta lapsiin tai adoptioon. Asiaa tulisi tarkastella siltä kannalta, että lapsella on oikeus vakaaseen perhe- elämään ja onnelliseen lapsuuteen.
Vanhempien oikeuksiin keskitytään aivan liikaa.
Varmaan kielteinen suhtautuminen johtuu siitä, että epäilläään homoliitossa olevien kykyä tarjota vakaata, tasapainoista ja turvallista ympäristöä lapselle, koska heidän oikeuksistaan huolimatta osa väestöstä ei suhtaudu millään tasolla hyvin tai asiallisesti homoliittoihin. Aikuisten kokemat kärsimykset ja vääryydeet heijastuvat helposti lapsiin.
Ja mitä tulee vanhemmuuden arvosteluun, niin mun on vaikea arvioida kenenkään muun pätevyyttä vanhemmuuteen. En itse ole maailman ihanin ja paras äiti, mutta yritän parhaani.