Aiheuttiko lastensuojelu perhesurman tälläkertaa?

• Viestiketjun aloittaja omat epäilykseni
  • Ensimmäinen viesti
jehu
Voiko se että lastensuojelusta ei saa toivotunlaista apua johtaa perhesurmaan? Ehkä
Aiheuttiko lastensuojelu perhesurman? Ei
Olisiko perhesurmalta vältytty ilman lastensuojelun puuttumista asiaan? Tuskin
Olisko perhesurma voitu välttää jos olisi toimittu toisella tavalla? Ehkä (todennäköisemmin se toisin toiminen kuitenkin olisi nykytilanteessa ollut kiireellinen huostaanotto avohuollon toimenpiteiden sijaan).
Oikeammat vastaukset:

Aiheuttiko lastensuojelu perhesurman? Ehkä
Olisiko perhesurmalta vältytty ilman lastensuojelun puuttumista asiaan? Todennäköisesti
Olisko perhesurma voitu välttää jos olisi toimittu toisella tavalla? Kyllä

vieraskin.
Miten lastensuojelu aiheutta perhesurman kertokaa hyvät ihmiset. Ei terve ihminen tapa lapsiaan lastensuojelun vuoksi. Apua tämä perhe on tarvinnut pitkään ja näemmä lapset olisi pitänyt ottaa pois, mutta viimeiseen asti yritetään tukea. Ei tiedetä mitä taustalla, mutta se ainakin että asiat ei perheessä ole ollut hyvin ja se ei ole lastensuojelun vika.

"asiaa"
Miten lastensuojelu aiheutta perhesurman kertokaa hyvät ihmiset. Ei terve ihminen tapa lapsiaan lastensuojelun vuoksi. Apua tämä perhe on tarvinnut pitkään ja näemmä lapset olisi pitänyt ottaa pois, mutta viimeiseen asti yritetään tukea. Ei tiedetä mitä taustalla, mutta se ainakin että asiat ei perheessä ole ollut hyvin ja se ei ole lastensuojelun vika.
Sanotaanko vaikka näin,että äiti teki väärin,tekoa ei voi hyväksyä. En itse voi sitä käsittää. Mutta se,että lastensuojelu tekee hirveitä virheitä,voi johtaa lapsen kuolemaan. Lue tuolta aiemmista viesteistäni,mitä olen kirjoittanut. Lyhyesti: Lasten tapaamiset menevät lastensuojelun kautta. Äiti yrittää parhaansa lapsen terveyden,jopa hengen,pelastamiseksi. Kaikesta huolimatta ls tekee päätöksen kerta toisensa jälkeen,että lapsen voi luovuttaa isälleen ilman,että tapaamisessa on valvontaa. Nämä päätökset siitä huolimatta,että isä pahoinpidellyt sekä äitiä,että lasta.

vieraskin.
[QUOTE="asiaa";30459556]Sanotaanko vaikka näin,että äiti teki väärin,tekoa ei voi hyväksyä. En itse voi sitä käsittää. Mutta se,että lastensuojelu tekee hirveitä virheitä,voi johtaa lapsen kuolemaan. Lue tuolta aiemmista viesteistäni,mitä olen kirjoittanut. Lyhyesti: Lasten tapaamiset menevät lastensuojelun kautta. Äiti yrittää parhaansa lapsen terveyden,jopa hengen,pelastamiseksi. Kaikesta huolimatta ls tekee päätöksen kerta toisensa jälkeen,että lapsen voi luovuttaa isälleen ilman,että tapaamisessa on valvontaa. Nämä päätökset siitä huolimatta,että isä pahoinpidellyt sekä äitiä,että lasta.[/QUOTE]

Isäähän ei voida pitää pahana pelkästään äidin sanomisten perusteella. Onko pahoinpitelystä näyttöä ja varmuus, että isä sen on tehnyt. IHmiset kun on kieroja. Jos isälle haluaa tehdä kiusaa niin äiti voi tehdä itselle ja lapselle vammat ja sanoa poliiseille ja lääkäreille vaikka mitä. Täytyy olla todisteita siitä, että voidaan lastensuojelussa toimia vanhempaa vastaan.

Nämä asiat kun ei ole aina sitä miltä näyttävät. Jotkut ihmiset on todella kieroja ja pahoja omia lapsiaankin kohtaan.

"asiaa"
Isäähän ei voida pitää pahana pelkästään äidin sanomisten perusteella. Onko pahoinpitelystä näyttöä ja varmuus, että isä sen on tehnyt. IHmiset kun on kieroja. Jos isälle haluaa tehdä kiusaa niin äiti voi tehdä itselle ja lapselle vammat ja sanoa poliiseille ja lääkäreille vaikka mitä. Täytyy olla todisteita siitä, että voidaan lastensuojelussa toimia vanhempaa vastaan.

Nämä asiat kun ei ole aina sitä miltä näyttävät. Jotkut ihmiset on todella kieroja ja pahoja omia lapsiaankin kohtaan.
Totta, kaikkea en tiedä, mutta sen kuitenkin,että äidin pahoinpitelylle on muitakin todisteita,kuin mustelmat ja äidin kertomus.

On kyllä totta, että uhkailu esim. huostaanotolla voi ahdistaa niin paljon, että ajautuu epätoivoiseen tekoon.
Niin, äiti rakasti lapsiaan niin paljon, että tappoi lapset pelastakseen heidät huostaanotolta? Tällainen välittämisen ja rakastamisen logiikka ei minulle aukea...

Jos sen sijaan oletetaan, että äiti itsekkäästi ajatteli lapsia vain omaisuutenaan, joka uhattiin riistää, on kuvio selkeä.

jaa-ah
Jaaritteluapua tuputetaan joka tuutista, mutta paljonko lasu auttaa käytännön arjessa, josta ne ongelmat tulevat? Voisiko joskus miettiä sitä kahden käden apuakin perheelle? Mennä siivoamaan, leikittämään lapsia, ulos lasten kanssa... Ei nykyään ole apuverkostoja. Systeemi melkein huutaa:"Jos olet muksut hankkinut, hoida ite!" Ennen ei noin eletty. Yksityisyyden ihannoimiskulttuurin tulosta kaikki. Kuvitellaan liikaa omasta vanhemmuudesta ja sitten yllätytäänkin kun kriisejä tulee. Kukaan ei jaksa täysin yksin vanhempana!

Hyvää läppää
"Psykologi ja lastenlääkäri: Pulassa olevat perheet tarvitsevat vanhan ajan kodinhoitajia"

http://www.hs.fi/kotimaa/a1416710921759?ref=hs-art-artikkeli

"Mannerheimin lastensuojeluliitto: Kotiavun leikkaaminen on tullut yhteiskunnalle kalliiksi"

http://www.hs.fi/kotimaa/a1416799097202

Tismalleen näin!

Voi luoja mitä mä taas luin. Lastensuojelu syyllinen? Ei. Isä syyllinen? Ei. Naapurin Pirkko syyllinen? Ei!!! Äiti tappaa lapsensa ja täällä mietitään kenen syy se on?!? Mikään, ei siis yhtään mikään, ei mun maailmankuvassa ole perustelu tällä. Huostaanotto? Ei. Oma masennus? Ei, tapa ittes jos jonkun pitää kuolla.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
voihan palsta
Voi luoja mitä mä taas luin. Lastensuojelu syyllinen? Ei. Isä syyllinen? Ei. Naapurin Pirkko syyllinen? Ei!!! Äiti tappaa lapsensa ja täällä mietitään kenen syy se on?!? Mikään, ei siis yhtään mikään, ei mun maailmankuvassa ole perustelu tällä. Huostaanotto? Ei. Oma masennus? Ei, tapa ittes jos jonkun pitää kuolla.
Täsmälleen samaa mieltä. Ei pysty käsittämään.

vieraas
Äiti on syyllinen eikä kukaan muu.

Lastensuojelu tukee perheitä aivan väärin keinoin. Ketä auttaa keskusteluapu? Tuskin kovinkaan montaa. Kuka saisi apua siitä, että saisi välillä nukkua hyvin? Veikkaan, että aika moni. Myös perusteellisesta siivouksesta olisi iso apu. Eli mitä tarvitaan, kodinhoitajia, lastenhoitajia jne.
Toki on niitäkin jotka tarvitsee noiden lisäksi esim.apua masennukseen eli lääkitystä. Mutta tosi montaa masentunutta vaivaa myös unenpuute ja epäsiisti koti.

• Tykkää
Reactions: vaavi9.7.
Ja uskotko Säpäle ihan oikeasti että mikäli lastensuojelu olisi tämän perheen kohdalla TOIMINUT HYVIN, tällaista olisi todella tapahtunut? Minä EN usko.

Ihmistä auttaa eteenpäin, vaikeimpinakin hetkinä, kummasti se että on joku joka KUUNTELEE JA YMMÄRTÄÄ ihan aidosti! Mutta jos ulkopuolelta tulee syytöksiä, epäoikeudenmukaisia ja mielivaltaisia epäilyjä, uhkauksia tai muuta vastaavaa joka ajaa jo muutenkin väsyneen ja loppuunajetun ihmisen pahempaan ahdinkoon, niin tulos voi hyvinkin olla tämä!
Ootko sä tosissas?

Sun mielestä, on muiden vika, että äiti murhaa lapsensa?
On oikeutettua ja hyväksyttääväkin murhata lapsensa, jos ei ole ymmärtäjiä ja kuuntelijoita riittävästi? Ja jos äiti on ahdingossa, on ihan ok murhata lapsensa ja tätä äitiä on ymmärrettävä?

Tä ei voi olla totta.

Mikään, ei sitten kerrassaan mikään oikeuta yhtäkään äitiä murhaamaan omia lapsiaan. Ei edes se, että on masentunut tai ettei ole saanut riittävästi ymmärrystä. Kyllä kenen tahansa vanhemman tärkein tehtävä on pitää omat lapsensa hyvässä huomassa, ravittuina ja HENGISSÄ, kokivatpa he itsensä sitten miten kaltoinkohdelluiksi tahansa.

Niin, äiti rakasti lapsiaan niin paljon, että tappoi lapset pelastakseen heidät huostaanotolta? Tällainen välittämisen ja rakastamisen logiikka ei minulle aukea...

Jos sen sijaan oletetaan, että äiti itsekkäästi ajatteli lapsia vain omaisuutenaan, joka uhattiin riistää, on kuvio selkeä.
Tottapuhuen, mun mielestä näiden tarinoiden kuvio ei ole se, että kyseessä olisi totaalisen uupunut äiti, joka ajattelisi jotenkin kierosti lapsiensa hyvinvointia. Ennemmin näen, että kyseessä on manipuloiva sadisti, joka päättää murhata lapsensa, jottei kukaan muu niitä ainakaan saa.

[QUOTE="asiaa";30459556]Sanotaanko vaikka näin,että äiti teki väärin,tekoa ei voi hyväksyä. En itse voi sitä käsittää. Mutta se,että lastensuojelu tekee hirveitä virheitä,voi johtaa lapsen kuolemaan. Lue tuolta aiemmista viesteistäni,mitä olen kirjoittanut. Lyhyesti: Lasten tapaamiset menevät lastensuojelun kautta. Äiti yrittää parhaansa lapsen terveyden,jopa hengen,pelastamiseksi. Kaikesta huolimatta ls tekee päätöksen kerta toisensa jälkeen,että lapsen voi luovuttaa isälleen ilman,että tapaamisessa on valvontaa. Nämä päätökset siitä huolimatta,että isä pahoinpidellyt sekä äitiä,että lasta.[/QUOTE]

Eli jottei isällä ole mahdollisuuttaa pahoinpidellä lapsia, äiti päättää surmata heidät?

säpäle harmaana
[QUOTE="asiaa";30459398]Luitko tuolta aiempaa viestiäni? Lastensuojelusta ei löydy lastensuojeluilmoituksia, joita sinne toimitettu. Lastensuojeluviranomainen valehtelee silmät kirkkaina ihan päin kasvoja. Lastensuojelu kadottaa sinne toimitettuja asiakirjoja. Lastensuojelusta ei saa pyytämiään asiakirjoja lastenpsykiatria varten. Tässä vain muutama esimerkki.

Asiaa ei voi mitenkään verrata ambulanssikuskiin, joka tehnyt parhaansa. Lastensuojelu ei ole tuossa em. tilanteessa tehnyt parastaan.[/QUOTE]

No niin, nämä ovat kurjia juttuja ja ilman muuta ammattitaito voidaan tuollaisissa tapauksissa kyseenalaistaa. Mutta edelleen väitän, että se perimmäinen ongelma on siinä pahoinpitelevässä isässä, joka ei katoa, vaikka lastensuojelu perääntyisikin. On edelleen eri asia taistella jotakuta vastaan kuin se, että joltakulta ei saa tarvitsemaansa apua. Eli en vieläkään tajua, miten se lastensuojelu _hankaloittaa_ elämää tuossa tapauksessa. Kysehän on vain siitä, että se ei auta tarpeeksi.

Minä kaipaan nyt tässä sellaista esimerkkiä, jossa se lastensuojelun olemassaolo itsessään on ongelma, niin kuin tässä väitetään. Ambulanssikuskin ja lääkärin paikalla olokaan ei tapa ketään, vaikka he usein ovat kuolemantapauksissa läsnä.

Eli pitää nyt laittaa vastakkain tilanne, jossa on mukana lastensuojelu ja tilanne, jossa se ei ole mukana. Silloin vasta nähdään se todellinen lastensuojelun mukanaan tuoma ongelma. Jos ongelma on olemassa ilman lastensuojeluakin, sehän ei ole silloin peräisin lastensuojelusta vaan jostain ihan muusta.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Äiti on syyllinen eikä kukaan muu.

Lastensuojelu tukee perheitä aivan väärin keinoin. Ketä auttaa keskusteluapu? Tuskin kovinkaan montaa. Kuka saisi apua siitä, että saisi välillä nukkua hyvin? Veikkaan, että aika moni. Myös perusteellisesta siivouksesta olisi iso apu. Eli mitä tarvitaan, kodinhoitajia, lastenhoitajia jne.
Toki on niitäkin jotka tarvitsee noiden lisäksi esim.apua masennukseen eli lääkitystä. Mutta tosi montaa masentunutta vaivaa myös unenpuute ja epäsiisti koti.
Olen samaa mieltä.

Miten lastensuojelu tällä hetkellä tukee perheitä sinun mielestä?
Mä oletin että heillä olis antaa joku perhetyöntekijä joka auttaa lasten ja kodinhoidossa...

mä...
Oma kokemukseni lastensuojelusta on myös negatiivinen. Soitin sinne, kun olin aivan uuvuksissa, itkin ja anelin apua. Lapsi huusi taustalla kipujaan. Sain ohjeeksi rauhotella lapsen ja vastata seuraavana päivänä, kun soittavat. Loppujen lopuksi en saanut mitään kontaktia ihmiseen, sain tilille 50e lapsen polkupyörää varten. Ainut vaan, ettei lapseni sairautensa vuoksi pystynyt edes kävelemään.

Näin jälkeenpäin mietin, että hyvin olisin voinut olla otsikoissa tuolloin. Ajatukset olivat julkaisukelvottomia ja öisin taisin välillä nähdä harhojakin. Jotenkin sain juuri ja juuri pidettyä meidät elävien kirjoissa. Sen jälkeen en ole enää apua pyytänyt. Se häpeän tunne, jonka silloin koin, kun apua pyysin ja minut torjuttiin, oli jotain todella suurta.

"Jasminn"
Ootko sä tosissas?

Sun mielestä, on muiden vika, että äiti murhaa lapsensa?
On oikeutettua ja hyväksyttääväkin murhata lapsensa, jos ei ole ymmärtäjiä ja kuuntelijoita riittävästi? Ja jos äiti on ahdingossa, on ihan ok murhata lapsensa ja tätä äitiä on ymmärrettävä?

Tä ei voi olla totta.

Mikään, ei sitten kerrassaan mikään oikeuta yhtäkään äitiä murhaamaan omia lapsiaan. Ei edes se, että on masentunut tai ettei ole saanut riittävästi ymmärrystä. Kyllä kenen tahansa vanhemman tärkein tehtävä on pitää omat lapsensa hyvässä huomassa, ravittuina ja HENGISSÄ, kokivatpa he itsensä sitten miten kaltoinkohdelluiksi tahansa.
Täysin samaa mieltä!

"Mie"
En näe mitään myötätuntoa näitä lapsiaan tappavia sikoja kohtaan. Syy ei ole masennus tai uupumus, vain äärimmäisen itsekeskeinen psykopaatti voi ottaa hengen omalta lapseltaan. Ärsyttää mielettömästi kun nää ihmiset tekee lapsia liukuhihnalta ja sit lahdataan ne kun tekeekin mieli elää sinkkuna.. SAIRASTA! Miks tälläsille pohjasakoille siunataan lapsia tuleviks? Toivottavasti tää akka tajuaa tekonsa ja kärsii siitä lopun elämäänsä.. hyi helvetti mitä saastaa..

heiheihei
onko joku nyt sanonut julkisuuteen tai onko jollain kenties sisäpiiritietoa et tähän keissiin ois liittynyt perheväkivalta isän puolelta? Jos ei niin todella idioottimaista vetää tuo isän osa tuohon mukaan.. täällä palstalla koko elämän viettäminen ei tee teistä psykiatreja tms..

säpäle harmaana
onko joku nyt sanonut julkisuuteen tai onko jollain kenties sisäpiiritietoa et tähän keissiin ois liittynyt perheväkivalta isän puolelta? Jos ei niin todella idioottimaista vetää tuo isän osa tuohon mukaan.. täällä palstalla koko elämän viettäminen ei tee teistä psykiatreja tms..
Siis nuo olivat esimerkkejä, kun kysyin, miten lastensuojelu voi hankaloittaa elämää. Eivät liittyneet tähän tapaukseen.

Yhteistyössä