Suurimmalle osalle miehistä pieni ylipaino on täysin ok!

• Viestiketjun aloittaja Janne
  • Ensimmäinen viesti
plöts
Samaa voi miettiä naisetkin. En mäkään tykkäisi mistään kukkakepistä vaan kyllä miehessä pitää olla vähän lihaa luiden ympärillä. Ei kuitenkaan mikään täys plösö vaan mukavasti pehmeä. Naiset ja miehetkin alkaa näyttää rumilta liian laihoina ja jopa liian treenattuina!
vähän lihaa = vähän läskiä?

Lihaa, eli lihastahan sellaisessa "mukavasti pehmeässä" ei ole vaan nimenomaan läskiä.

Viittaan tuohon toiseen ketjuun.

Suurin osa miehistä ei muutamaa liikakiloa edes noteeraa. Oma mielipiteeni on se, että muutama liikakilo on jopa plussaa, mikäli on oikeissa paikoissa. Miehet eivät todellakaan ole niin tarkkoja, mitä naiset luulevat. Fakta on se, että muodokkuus ja isot rinnat kiinnostavat lähes jokaista miestä, vaikka väittäisivät mitä.
Ex vaimoni oli kyllä toki ihan nätti, mutta pieni ja siro ja pienirintainen. Jaksoin aina vannottaa hänelle, miten edes pidä isoista rinnoista. Näin pääsin paljon helpommalla. OIkeasti pidän enemmän isoista tisseistä. Rintojen koko tms on kuitenkin loppupeleissä ihan yhdentekevää, sillä jokainen normaali mies arvostaa enemmän sisintä, kuin ulkokuorta.

Mulla oli joskus deitti-ilmoitus netissä. Alunperin olin laittanut, että haen siroa, hoikkaa, sporttista, normaalivartaloista ja sopivan pehmeää. Lopulta poistin tuon sopivan pehmeän. Syynä oli se, että näistä sopivan pehmeistä lähes jokainen oli reippaasti lihava, siis oikeasti yli 100 kiloisia. Mä käsitän, että sopivan pehmeä, muutama kilo ylimääräistä tai mitä noita ilmauksia deittipalstoilla nyt onkaan, tarkoittaa sellaista 1-12kg ylipainoa, ei 30kg. Joskus bongasin tutun naisen profiilin deitistä ja hänelläkin valittuna "sopivan pehmeä" ja naista näen joka päivä töissä. Arioisin, että hänellä on noin 30kg ylipainoa yli normaalipainon ylärajan.

Tämä nyt selvennykseksi.
Okei? Joo? Mutta siis mikä tämän tekstin tarkoitus on? On tottakai hyvä, että tiedät, mitä haluat ja mistä tykkäät, niin osaat etsiä itsellesi sopivan kumppanin.

Itse en ole oikeastaan edes miettinyt, mitä miehet haluavat. Tykkään itse olla hoikka enkä todellakaan lihottaisi itseäni vaikka kaikki miehet tykkäisivät mieluummin hiukan ylipainoisesta.

"xxx"
Kyllä tuo kuvan nainen on ihan huomattavasti lihavampi kuin bmi 25. Kehtaisin sanoa, että yli 30, mutta yksilöllistähän tuo varmaankin on.

Mulla itselläni deittimarkkinoilla sujunut ihan hyvin aina, myös pulskemmassa kunnossa. Aika paljon on kyse myös pukeutumisesta, yms. muista ulkonäköseikoista.

Mutta oma fiilis on parempi kun BMI pysyy vähintään alle 30:n. Nyt olen raskauden jälkeen hiukan yli, ja olo on kauhea. Samoin ulkonäkö, omastakin mielestä.

"jäbä"
Mun silmääni kuvassa oleva nainen on ihan sopusuhtainen. En näe häntä mitenkään erityisen ylipainoisena. Ainut mikä pistää silmään on sääret. Ovat jotenkin liian laihat.

dasd
[QUOTE="hmm";30456295]Taitaa olla bmi30 lähempänä totuutta tuossa kuvassa.[/QUOTE]

Enpä usko. Naisella ei näytä olevan lihasta nimeksikään, ja ilman mahassa ja takamuksessa/reisissä olevaa rasvaa olisi hyvinkin laihan näköinen. Jos tuo nainen olisi minun pituiseni eli 169 cm ja painaisi 72 kg, olisi painoindeksi 25. Laihtuessaan 14-15 kg (jolloin nuo muodot olisivat hävinneet), olisi hänen painoindeksinsä 20.

veikkaan
Voi hyvinkin olla bmi 25 tuossa kuvassa (25,99 voidaan myös vielä laskea olevan 25 ;) ).
Itse olin alkuvuonna 29,3 ja paljon isompi kuin kuvan nainen. Nykyään bmi alkaa numerolla 23 ja olen ehkä vain ihan hitusen kapeampi, mutta en todellakaan merkittävää eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30456922:
Okei? Joo? Mutta siis mikä tämän tekstin tarkoitus on? On tottakai hyvä, että tiedät, mitä haluat ja mistä tykkäät, niin osaat etsiä itsellesi sopivan kumppanin.

Itse en ole oikeastaan edes miettinyt, mitä miehet haluavat. Tykkään itse olla hoikka enkä todellakaan lihottaisi itseäni vaikka kaikki miehet tykkäisivät mieluummin hiukan ylipainoisesta.
Eiköhän ton tekstin pointti ole siinä, että naisen ei hirveesti kannata murehtia vaikka ei oliskaan ihan mallimitoissa.

Ja että jos on reippaanlaisesti ylipainoa, niin se ei ole muodokkuutta tai pyöreyttä, jos deittiprofiilin meinaa laittaa.

Fat n non-pretty
Luulisin, että pieni pyöreys ei tosiaan haittaa miehiä ja varsinkin niin, että naisella on kauniit kasvot. Jos ei ole kauniita kasvoja ja ylipainoa niin ei varmaan ole kauheasti miesmarkkinoilla vientiä.

[QUOTE="xxx";30456928]Kyllä tuo kuvan nainen on ihan huomattavasti lihavampi kuin bmi 25. Kehtaisin sanoa, että yli 30, mutta yksilöllistähän tuo varmaankin on.

Mulla itselläni deittimarkkinoilla sujunut ihan hyvin aina, myös pulskemmassa kunnossa. Aika paljon on kyse myös pukeutumisesta, yms. muista ulkonäköseikoista.

Mutta oma fiilis on parempi kun BMI pysyy vähintään alle 30:n. Nyt olen raskauden jälkeen hiukan yli, ja olo on kauhea. Samoin ulkonäkö, omastakin mielestä.[/QUOTE]

Enpä tiiä onko, mulla on BMI 25 ja näytän ehkä vähän vielä paksummalta. Se on nimenomaan niin yksilöllistä.

Varmaan otannasta kiinni, mutta kyllä tosiaan mun kokemukseni on, että miehet ottaa paljon rennommin nuo kilot kuin naiset.

Mä olen painanut sen sata kiloa ja sain positiivista huomiota miehiltä silloinkin. Nyt painan 80 kiloa (174 cm pitkä) ja saan hyvin paljon positiivista huomiota. Kesällä painoni oli 78 kg ja silloin mieheni oli sitä mieltä, että yhtään enempää ei saa laihtua. Kuulemma posket jo vallan kuopalla :D.

Olen tosiaan saanut hyvin vahvasti sen käsityksen, että monen miehen mielestä olen vallan passeli just näin. Kun sitten taas keskustelen naisten kanssa, niin monen mielipide on, että hyvin laihdutettu ja varmaan vielä sen kymmenen kiloa jäljellä. Ei siis sano mitenkään pahalla, mutta pointti on selvä: olen liian iso.

Kyllä mä itsekin kallistun silti ja kaikesta huolimatta siihen, että painoa pitää vielä saada vähintään se 5 kiloa, mutta mielellään 10 kiloa pois. Kusen hunajaa jos onnistun tiputtamaan vielä 15 kiloa. Siltikin, vaikka mieheni ei tykkää. Itse tykkään kuitenkin. Tykkään kyllä jo nyt, mutta vielä enemmän sitten kun olen oikeasti normaalipainoinen.

Jobgi
Ylipaino on termi, joka tarkoittaa sellaista tilaa, kun mennään yli painoindeksin siitä normaalialueesta. Ap ei nyt ymmärrä sitä, että se "ylipaino" mistä hän nyt puhuu, on siellä normaalin painoindeksin sisällä tapahtuvaa variointia.

jokunainen
Enpä usko. Naisella ei näytä olevan lihasta nimeksikään, ja ilman mahassa ja takamuksessa/reisissä olevaa rasvaa olisi hyvinkin laihan näköinen. Jos tuo nainen olisi minun pituiseni eli 169 cm ja painaisi 72 kg, olisi painoindeksi 25. Laihtuessaan 14-15 kg (jolloin nuo muodot olisivat hävinneet), olisi hänen painoindeksinsä 20.
Hetken mietittyäni laitan nyt tähän oman kuvani bmi:ssä 24 kriittisetpaikat peitettynä häveliäisyyssyistä, ja en kyllä ole läheskään yhtä iso, kuin tuon ensimmäisen kuvan blondi nainen. Jos mun pitäisi laihduttaa tuosta kuvan painosta vielä 14-15kg lisää, olisin aika anorektikon näköinen. Pituus on abaut sama, kuin sulla.

bmi 24

"Lilli"
Hetken mietittyäni laitan nyt tähän oman kuvani bmi:ssä 24 kriittisetpaikat peitettynä häveliäisyyssyistä, ja en kyllä ole läheskään yhtä iso, kuin tuon ensimmäisen kuvan blondi nainen. Jos mun pitäisi laihduttaa tuosta kuvan painosta vielä 14-15kg lisää, olisin aika anorektikon näköinen. Pituus on abaut sama, kuin sulla.

bmi 24
Mulla lähestulkoon sama bmi kuin sulla, 24.34 on mun. Ja mä olen aivan erimallinen kuin sinä, mulla on leveä lantio, pyöreä pylly ja isot rinnat.

Että paljon riippuu vartalon mallista, että miltä ne kilot näyttää.

Tuohon etusivun kuvaan nähden sä olet suora pötkylä, teillä on kilot kertyneet aivan eri paikkihin.

Yhteistyössä