Omakohtaisella kokemuksella miehet yrittävät välillä baarissa sellaisia "ice-braker" kommentteja, joilla alkaa vaan miettimään, eikö tuolla ole oikeasti muuta sanottavaa ja antavat itsestään heti kättelyssä sellaisen kuvan, että terve ja hyvää yötä. Ja yleensä nämä ovat yksin liikkeellä ja kun heihin ei noteeraa, he siirtyvät seuraavan luokse.
Mutta vastaavasti joku hyvä seuramies vetoaa ainakin minuun. Yleensä tällainen on liikkeellä seurueessa tai kaveri kanssa, viettävät aikaa keskenään, saattaa heittää kommentin tai kaksi esimerkiksi juomia tilatessa, mutta menevät sitten jatkamaan jutustelua. Ja yleensä tiskillä ollessaan eivät ota esim juurikaan rintamasuuntaa ja antavat samalla kuvat, etteivät ole tulleet juuri minun vuokseni siihen tiskille. Tällaiseen seurueeseen saattaa itsekin istahtaa toviksi, jos se vain heille käy. Mutta jos joku alkaa asioikseen tästä porukasta sitten iskemään, vaihdan kyllä yleensä baaria vähin äänin.
Mitä baarien ulkopuolella olen miehiä tavannut, niin yleensä siinä yritetään tehdä vain itsestään sellainen ego kuva. Osa ei ota minua huomioon ensinnäkään, osan kansa menen uudelleen. Osa taas tuntuu, ettei välitä itsestään, vaan kyselee pelkästään minusta. Siinä olisi hyvä löytää tasapaino ja yhteinen jutun aihe.
Ja minä en aloitetta tee julkisesti, koska olen todennut, että se harvemmin johtaa muuhun kuin seksiin. Ja lisäksi valtaosa kokee sen jollakin tavalla kiusalliseksi kun nainen tulee kiehnäämään ja kyselemään mieheltä.
Ja vielä tarkennuksena, niin minäkin olen ihan tavis, tasapaksu vieläpä. Mutta silti saa baarissa kuulla laidasta laitaan kommentteja. Mutta silti kukaan ei ole onnistunut sydäntä täysin valloittamaan. Ja osalle on olleet hevoset liikaa.