Huomenna eka ajotunti autokoulussa *paniikki*

• Viestiketjun aloittaja ees
  • Ensimmäinen viesti
ees
Niin sairastan siis paniikkihäiriötä ja jännitän ajotunteja ihan hirveästi, pelkään että saan paniikkikohtauksen :( Kehtaisko paniikkihäiriöstä kertoa opettajalle?

mä...
Sä et ole itse vielä vastuussa ajamisestasi. Sitä varten opettajallasi on omat polkimensa ja hän osaa ennakoida liikenteen todella hyvin. Sä et pysty aiheuttamaan kolaria tms. Joten rentoudu :)

"vieraana"
No, ei mun nuoruudessani ainakaan ekalla eikä vielä tokallakaan tunnilla (jos yhtään oli haparointia auton hallintalaitteissa) lähdetty suoraan liikenteen sekaan. Tosin siitä on yli 20v, kun korttini olen saanut, että homma on voinut toki muuttua... Mä tosin harjottelin salaa jo ennen autokoulua, että mä pääsin jo ekan tunnin lopuksi tuonne muiden sekaan, mutta kaverit, jotka ei olleet, niin kertoi ajellensa 1 - 2 ekaa tuntia jossain kentällä, ennen kun pääsivät "irti!. ;)

Niin sairastan siis paniikkihäiriötä ja jännitän ajotunteja ihan hirveästi, pelkään että saan paniikkikohtauksen :( Kehtaisko paniikkihäiriöstä kertoa opettajalle?
Kehtaa. Pyydä tosiaan betasalpaajaa avuksi. Aikanaan ei ekalla ja tokallakaan vielä lähetty kentältä mihinkään vaikka olin jo kotona ajellu vanhempien autolla. Miksi olet pakotettu autokouluun?

....
[QUOTE="vieraana";30435303]No, ei mun nuoruudessani ainakaan ekalla eikä vielä tokallakaan tunnilla (jos yhtään oli haparointia auton hallintalaitteissa) lähdetty suoraan liikenteen sekaan. [/QUOTE]

Minut pistettiin ajamaan itse kentältä takaisin koulun pihaan heti ekalla tunnilla. Mutta riippuu varmaan ihan tilanteesta, en usko että ketään panikoijaa pistettäis ajamaan heti muun liikenteen seassa.

Itse myöhemmin nelikon kanssa onnistuin aiheuttamaan erikoisen vaaratilanteen joka opettajallekin tuli ihan yllätyksenä. Ei onneksi sattunut mitään, mutta tärisin kuin haavanlehti ja itkin, mutta onnistuttiin silti kunnialla pääsemään takaisin koulun pihaan. Eli kyllä se opettaja osaa kans rauhoitella ja pitää ohjat käsissään vaikka oppilas olisikin paniikissa.

IhQ
Kannattaa kertoa, että sitten jos alkaa tuntumaan pahalta niin ei tuu yllärinä.
Mie harjoittelin ensin isolla parkkiksella pari ekaa tuntia, ei se pakottanut missään vaiheessa liikenteeseen. Sit vasta seuraavilla tunneilla ja silloinkin niin että hiljasemmilla kaduilla ajeltiin.

Tsemppiä, minuakin jännitti ihan törkeen paljon ja vielä ekojen tuntien jälkeen seuraavillakin.

....
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30436185:
Missä ihmeen kentillä te olette ajelleen? Kyllä itse 90-luvulla ajoin ensimmäisellä ajotunnilla ihan tiellä, mutta tottakai se oli kuolemanhiljainen...
No meillä oli sellainen kenttä missä harjoiteltiin mäkilähtöä eteen ja taakse, keilojen ympäri pujottelua, taskuparkkia kahden pylvään väliin jne. Ihan tavallinen hiekkakenttä kaupungin laidalla.

didik
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30436185:
Missä ihmeen kentillä te olette ajelleen? Kyllä itse 90-luvulla ajoin ensimmäisellä ajotunnilla ihan tiellä, mutta tottakai se oli kuolemanhiljainen...
Se riippuu ihan ajokokemuksesta, oppilaan toiveista jne. Ja jos suorittaa autokoulua vaikka Helsingin keskustassa niin voipi olla vähän vaikea löytää kuolemanhiljaista tietä.

Yhteistyössä