Nyt neuvokaa pömppömahan pienentämisessä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pömppömaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pömppömaha

Vieras
Eli tilanteeni on se, että olen muuten tosi hoikka ja normaalipainoinen, mutta vyötärönseutu on tosi ongelmallinen. Minulla on tosi pömpöttävä vatsa, joka näyttää välillä siltä kuin olisin raskaana. Ja vyötäröä ei ole ollenkaan, ihan tasapaksua on kainaloista alas, ei siis mitään vartalonmuotoja. Miten tämän tilanteen saisi korjattua?

En mitään ampiaisvyötäröä haluakaan, mutta kuitenkin edes jonkinlaisen vyötärön. Ja tuon vatsan haluan litteämmäksi.

Olen pari kuukautta sitten alkanut harrastaa liikuntaa 3-4 kertaa viikossa (tehokasta treeniä, ohjattuja liikuntamuotoja, joissa on myös vatsalihastreeniä). Viime raskauden jälkeen tuli syötyä liikaa kaikkia herkkuja, jotka varmaan osasyynä tuohon vatsan kasvuun. Ne olen nyt jättänyt pois ja pienentänyt annoskokoja. Miten kauan kestää yleensä saada vatsanseudun rasva pois ja toisaalta treenattua niitä lihaksia niin, että alkaa näkyä tuloksia?

Ja onko mitään toiveita saada tällaista vatsanseutua enää hyvännäköiseksi?

Liikunanohjaaja sanoi, että suurin syy pömppövatsalle on heikot syvät vatsalihakset. Siis, teet sellasta vatsatreeniä, jossa nostellaan jalkoja suorana selällään lattialla esmes.

[QUOTE="Mymy";30424612]Liikunanohjaaja sanoi, että suurin syy pömppövatsalle on heikot syvät vatsalihakset. Siis, teet sellasta vatsatreeniä, jossa nostellaan jalkoja suorana selällään lattialla esmes.[/QUOTE]

Pitää todennäköisesti paikkansa minun kohdallani. Tuota liikettä voisinkin tehdä kotona muun liikunnan lisäksi.

Mulla on 3 raskaudessa ja synnytyksessä tapahtunut ilmeisesti jotain peruuttamatonta vatsalihaksille tai ylipäänsä noille sisuskaluille, että en usko koskaan pääseväni omasta pömpöstäni eroon. Olen ollut hyvin tiukilla dieeteillä ja treenannut salilla tosissani, lisäksi ryhmäliikunta jne., silti vaikka muualta kroppa olisi timmi, niin aina vatsa pömpöttää. Ei ehkä kovin pahasti, mutta kuitenkin.

Hyvä kysymys :-/ Mulla on kans tokan raskauden jälkeen (maha oli tosi iso) ollut suuria vaikeuksia palata normikuosiin nimenomaan ja vain vatsan osalta. Olen lisäksi lyhyt, mä luulen että sekin vaikuttaa.

Suomessa suuri osa ihmisistä omaa vartalonmallin, jossa läski kertyy keskivartaloon, alaselkään kahvoiksi, vatsaonteloon jne. tällöin usein jalat ja perä onkin hoikat. Se on kumminkin rasvaa ja tälläisen mallin omaavan täytyy olla paljon hoikempi, kuin esim. päärynän, pysyäkseen terveenä.

Suurin syy synnyttäneen naisen vatsan pömpötykseen on venyneet ja erkaantuneet vatsalihakset, jos ei siis ylimääräistä läskiä ole. Tämä tulee usein myös päärynävartaloisellekin mallille, eikä jo valmiiksi omenamuodon omaavalle.
En oikein tiedä voiko sille oikein mitään, paitsi hyväksyä että pömppä on.

[QUOTE="Liisa";30424834]Suurin syy synnyttäneen naisen vatsan pömpötykseen on venyneet ja erkaantuneet vatsalihakset, jos ei siis ylimääräistä läskiä ole. Tämä tulee usein myös päärynävartaloisellekin mallille, eikä jo valmiiksi omenamuodon omaavalle.
En oikein tiedä voiko sille oikein mitään, paitsi hyväksyä että pömppä on.[/QUOTE]

Masentavaa, jos en saa tätä mahaa pois. Ei ole kiva kun tullaan onnittelemaan olemattomasta raskaudesta ja mitkään vaatteet ei näytä hyvältä päällä.

Ruokavalio kuntoon, jätä ainakin vehnä, sokerit, vaalea riisi ja peruna pois. Ne turvottaa yllättävän paljon. Vatsalihastreeniä joka päivä. Ota avuksi Detox-kuuri ja juo paljon vettä.

Yhteistyössä