Millä saan irronneen ikkunalaudan takas kiinni seinään?

• Viestiketjun aloittaja peukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti
peukalo keskellä kämmentä
Lapsi kiipesi makuuhuoneen ikkunan alla olleelle ikkunalaudalle, edellisen asukkaan laittama, ja se irtosi. Lohkesi ihanat palat seinästä, jäi ammottavat reiät. Lauta oli kiinni seinässä pitkillä ruuveilla ja propuilla.
Mitä mun pitää ostaa, seinän paikkaamiseksi, että saan sen uudelleen kiinni?
Jotakin tasoitetta vai mitä ihmettä, sementtiä, betonia :)
En ole ikinä tehnyt mitään remppaa, mutta pakko tuo on takasin saada kiinni.

en ajatellut pyytää tähän ketään miestäk, ei ole veljeä, ei ole isä lähellä, ei ole miesystävää. Ajattelin kysyä neuvoa ja tehdä sen itse, pikku juttu kunhan joku neuvoo millä paikkaan nuo reiät että saan ruuvattua sen uudelleen kiinni.

vierass
vasara ja 3 olutta ei ole mitenkään välttämättömiä tuosta laten ohjeesta. Sen propun saa yleensä ilman vasaraakin paikoilleen, jollain sitä voi joutua vähän paukauttamaan.

Jos on mahdollista, niin kannattaa tehdä ne uudet reiät vähän eri kohtaan kuin aikaisemmin oli (se paikattu kohta ei välttämättä yhtä hyvin pidä). Käytä ehdottomasti uusia ruuveja, ne entiset on kuitenkin ainakin vähän vääntyneet. Jos taas entisiin reikiin aiot laittaa, niin hanki vähän paksummat ruuvit ja niihin sopivat proput, ne entiset reiät on kumminkin suurentuneet.

saako tuota tasoitetta ihan Prismasta vai pitääkö lähteä johonkin K-RAutaan, se on kauempana ja vaatii enemmän kulkemista.
Kiitos asiallisista ohjeista, minulla on porakone jota en ole kyllä juuri käyttänyt, mutta yritän.
Tuleeko siitä tasoitteesta yhtä kova kuin tuo kiviseinä, vai onko siihen helpompi porata siihen paikattuun kohtaan ?
Pakko laittaa se ihan samaan kohtaan, koska vieressä on toinen ikkunalauta, ikkunalauta oli siis kahdesta eri palasta.

"late"
Tasoitetta saa Prismasta. Paikattuun kohtaan ei kannata porata. Porakoneen on oltava iskuporankone ja terä kiviporanterä. Sopiva koko lukee varmaankin proppupakkauksessa, esim 6 tai 8mm. Poraaminen tuossa on se ikävin homma.

siis...
siis onko se kiviseinä? laita kuva vaurioista niin on helpompi neuvoa. uusien ruuvien tosiaan pitäs olla paksumpia ja pidempiä kuin vanhat, jos aiot samoihin reikiin laittaa, koska muuten ei pysy tukevasti siinä.

tasoitteet jne on vähän niin ja näin.. riippuu niin paljon että millaista jälkeä siihen seinään oikeasti tuli.

on se kiviseinä, tää on 60-luvun kerrostalo. Ammottava reikä tuli seinään niihin ruuvin kohtiin, mistä se kiinnitys irtosi kun ikkunalauta romahti alas painosta. Anteeksi en ehdi nyt kuvaaamaan, olin lapsen kanssa ulkona ja laitan nyt ruokaa.

ja mun on pakko porata niihin paikalla , tasoitteessa täytettyihin kohtiin missä oil vanhatkin reiät, se on pantava samaan kohtaan kuin olikin kiinni

.vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja peukalo keskellä kämmentä;30415048:
ja mun on pakko porata niihin paikalla , tasoitteessa täytettyihin kohtiin missä oil vanhatkin reiät, se on pantava samaan kohtaan kuin olikin kiinni
Eikä ole. Siirrät kiinnikkeet toiseen kohtaan.

kyllä se nyt tehdään niin että tasoitteella täytän ne reiät ja sitten yritän porata .
En ala purkaa tuota ikkunalautaa ja vaihtaa mitään kiinnikkeitä, en osaiskaan, ja toiseksi kun siinä on vieressä toinen samanlainen ikkunalauta. Nämä on näitä 60 luvun taloja missä on tosi suuret ikkunat, ja kaksi pitkää ikkunalautaa vierekkäin.

.vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja peukalo keskellä kämmentä;30415117:
kyllä se nyt tehdään niin että tasoitteella täytän ne reiät ja sitten yritän porata .
En ala purkaa tuota ikkunalautaa ja vaihtaa mitään kiinnikkeitä, en osaiskaan, ja toiseksi kun siinä on vieressä toinen samanlainen ikkunalauta. Nämä on näitä 60 luvun taloja missä on tosi suuret ikkunat, ja kaksi pitkää ikkunalautaa vierekkäin.
For real: jollet osaa, älä tee itse. Teet enemmän tuhoa kuin nyt on. Kutsu joku osaava tekemään, kai sinä jonkun sellaisen tunnet.

Kuka sanoi että tämä on vuokra-asunto?
Kyllä yksinhuoltajakin voi käydä töissä, ja omistaa asunnon. Lainaa on kyllä jäljellä.
Kiitos asiallisista neuvoista, ja miettikää asenteitanne te jotka oletatte että en osaa, en pysty tähän, taikka että asun vuokralla, tai pokaan jonkun miehen. Ei tähän tarvita mitään munaa, vaan tasoitetta ja porakonetta ja minun käsiäni. KIITOS teille, kyllä tää tästä.

Eeva voi mennä asenteineen ja ennakko-odotuksineen jonnekin ....minne itse haluaa.
Minä suljen nyt läppärin, ja syömme perheeni kansssa lohikeittoa, jonka olen omin pikku kätösin tässä välissä tehnyt, ihan olen kalan perannut ja kaiken itse keitellyt ja laitellut.
Kuinkas moni teistä osaisi, vai pitäiskö mennä lähibaariin ja etsiä sieltä keittäjä :)
Hyvää isänpäivää vaan kaikille, terveisin kolme poikaa ja äiti, vietämme ihan keskenään isänpäivää.

.vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja peukalo keskellä kämmentä;30415157:
Kuka sanoi että tämä on vuokra-asunto?
Kyllä yksinhuoltajakin voi käydä töissä, ja omistaa asunnon. Lainaa on kyllä jäljellä.
Kiitos asiallisista neuvoista, ja miettikää asenteitanne te jotka oletatte että en osaa, en pysty tähän, taikka että asun vuokralla, tai pokaan jonkun miehen. Ei tähän tarvita mitään munaa, vaan tasoitetta ja porakonetta ja minun käsiäni. KIITOS teille, kyllä tää tästä.
Oletamme, ettet osaa, ihan kyselyidesi perusteella. Osaavan ei tarvitse kysellä mammapalstalta.

ohje
Tasotteella reiät umpeen ja seinä kokonaan uusiks maalilla. Sitten poraat aikaisempien reikien viereen iskulla reijtä, isket proput ja ruuvaat laudan paikoilleen. Sanot lapselle että elä tee toiste.

mä...
Ehkä saattoi mennä ohi silmien, mutta onhan porakoneesi sitten varmasti iskupora? Ja sulla siihen oikeat terät? Tasoituksen ja maalauksen sekä kunnollisen kuivumisen jälkeen sun on tehtävä huomattavasti syvemmät reiät, mitä aiemmat oli jos samaan kohtaan teet.

on se iskuporakone. Kiitos vielä kerran, hyvä siitä tulee. Oma on asuntoni eikä tarvi täydellistä tullakaan. Olen peruspositiivinen ihminen enkä odota täydellisyyttä enkä ala ajattelemaan negatiivisesti. Täytyyhän tässä jonkun antaa pojillekin miehenmalli. Hyvää päivänjatkoa kaikille !!!!

Yhteistyössä