Millä saan irronneen ikkunalaudan takas kiinni seinään?

• Viestiketjun aloittaja peukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti
peukalo keskellä kämmentä
joo, ärsyttää nämä olettamukset. Bruttopalkkani on 3400 euroa. En saa mitään asumistukia yms. ja vähän reilu tonni menee kuukaudessa asuntolainaan ja yhtiövastikkeeseen.
Minulla on myös auto. En pyydä myöskään talvirenkaideen vaihtoon apua. Roudaan nekin itse vaihtopaikkaan, jossa ne tasapainotetaan ja laitetaan alle. Olen varmaan sitten arjen sankari. Ihme jos ette tunne ketään kunnollisia työtätekeviä naisia. Tässä yksi.

"Liisi"
Poistaisin kaikki vanhat kannakkeet seinästä ja laudasta ihan ensimmäiseksi. Sitten seinän reikien päälle tasoitetta, hionta ja maalaus. Rautakaupasta valkoiset kulmaraudat ja niillä seinään kiinni, ohi vanhojen reikien. Vaatii sen tehokkaan iskuporakoneen, jos vastassa on kiviseinä.

peukalo keskellä kämmentä
Kysyin neuvoa, koska en ole ikinä aikaisemmin tehnyt tälläista hommaa. Ei ole kokemusta juuri tämänlaisesta paikkauksesta ja poraamisesta. Sain hyviä ohjeita, mutta nämä omituiset olettamukset alkoivat ottaa päähän. Tiedän osaavani, ei tämä ole mitään rakettitiedettä. Ihan yhtä tyhmää kun joku väittäisi että mies ei osaa leipoa, vaikka hänelle olisi juuri kerrottu ohjeet miten pullataikina tehdään.
Ei ole ihme että Suomessa niin moet voi pahoin tämän negatiivisuuden keskellä. Ihminen voi aina oppia uutta, mies ja nainen, kunhan ottaa selvää ja uskaltaa kokeilla.
Mitäs sitten jos epäonnistun.....mitä sitten....uusi yritys, parempi onni, ei kaadu maailmani. Asuntoni ei ole täydellinen muutenkaan, minulle riittää että saan nuo rumat reiät umpeen ja sen hyllyn siihen kiinni missä se olikin ennen romahdusta.
Mitä jos oltaisiin ystävällisiä toisillemme, ja kannustavia, eikä aina mollaamista.
Ja millä vuosisadalla te elätte?? Ettei yksinhuoltajalla voi olla kohtuu palkkaa, omistusasunto, auto. Ja mihin tässä pikku korjaustoimenpiteessaä "munia " tarvitaan ?? On olemassa munattomia miehiä ja näppäriä naisia. Nyt saa riittää minun puolestani, en jaksa enempää keuhkota ettekä onnistuneet pilaamaan päivääni.
Fiksujakin naisia on yksin, on jääty leskeksi tai erottu miehen alkoholiongelman takia.

peukalo peukalon paikalla
No voi nyt jumaliste mikä asenne sulla ap on. Siis mitä ihmettä oikeesti, onko tää joku läppä?

T. Kahden tytön yh-äiti, omistusasunto, oma auto, suuri piha, itse laittanut pihan, itse remontoinut talon lattiasta kattoon, itse huoltanut autoni ja itse laittanut ruokaa perheelle, itse korjaillut vaatteita ja valmistanut niitä, itse korjannut tietokoneet ja kasvatellut kasveja ja blablablabla.

Yhteistyössä