R
"rauta"
Vieras
Olen 2kk sitten synnyttänyt nainen ja täysimetän. Jälkitarkastuksessa lääkäri totesi emättimen limakalvot ohuiksi ja kuiviksi. Lääkäri kertoi tämän johtuvan kuulemma imetyksestä ja tästä johtuvasta estrogeeninpuutteesta. Lääkäri ohjeisti käyttämään ensin vagisanvoidetta ja tarvittaessa Ovestin hormonivoidetta. Ovestin voiteen käyttö kumminkin mietityttää, koska se on tarkoitettu lähinnä vaihdevuosioireisiin ja ei ilmeisesti ole ihan hyvä imettäville äideille. En ole varma, miksi lääkäri mulle tätä määräsi vaikka sanoin täysimettäväni. Jälkivuoto mulla loppui 3 viikkoa sitten kokonaan. Aloitin cerazette minipillerit noin 1,5 viikkoa sitten. Ongelmaan. Emme ole mieheni kanssa harrastaneet seksiä, kuin kaksi kertaa vasta. Aluksi taukoa oli jälkivuodon ja alapään tikkien takia. Ensimmäinen seksikerta onnistui, vaikka hieman aralta tuntui emättimestä. Orgasmi onnistui käsin, joskaan ei yhtä voimakkaana, kuin aina ennen. Nyt toisella kerralla seksi loppui siihen, kun mies kertoi minusta tulevan sen verran kamala haju. Mies kehoitti menemään suihkuun. Suihkussa sitten haistelin ihmeissäni ja tyrmistyneenä alapäätäni sormella. Alapää haisi todella voimakkaasti raudalta! En vuoda edes verta. Mistä tämä voi johtua? Voiko johtua ihan emättimen kuivuudesta? Onko emätin haavoilla? Yhdynnän yritys kyllä kirveli. MITÄ VOIN TEHDÄ, EN JAKSA TÄTÄ ENÄÄ!!! Olin ennen synnytystä oikeastaan nymfomaani ja nyt seksi ei onnistu ja tunnu oikein miltään. Haluan asian palaavan kuntoon jotenkin. Olen harkinnut jopa imetyksen lopetusta aikaisemmin, jotta limakalvot paranisivat. Seksi on mulle tosi tärkeetä ollut aina ja olen ennen nauttinut siitä suuresti. Voiko imetyksen lopettaa normaalisti kokonaan jo 4kk ikäiselläkin? Mitä voin tehdä? Ei tämä ole elämää, vaikka aivan ihanan vauvan olemmekin saaneet. Haluan naiseuteni takaisin. 2kk lähes seksitöntä eloa ja kaksi kertaa seksiä, joka ei tunnu miltään on liikaa entiseen monta kertaa viikossa harrastettuun seksiin jossa laukesi 3-5 krt per aktikerta. Lisäksi miehen sanat pahasta hajusta otti liikaa naiseuteni päälle. Onko muilla vastaavaa kokemusta ja mikä auttoi?