Miksi ihmise sanovat niin? (Toivottavasti olet viimeinen krt raskaana)?

Vieras:)
Jokainen saa tehdä juuri niin monta lasta kun itse haluaa ja pystyy ne kohtuudella elättään aikuiseksi.
5-6 lasta on ok kun talous kunnossa eikä tarvi hakea toimeentulotukea.
 
[QUOTE="Sairaanhoitaja";30396018]Kyllä sä olet itse täällä kirjoittanut, että raskaudet ovat olleet yllätyksiä. Kyllä pitäisi aikuisen ihmisen tajuta käyttää ehkäisyä jos raskaus ei sovi vielä kuvioihin.

Sä teet omien sanojesi mukaan todella paljon töitä ja äitisi hoitaa lapset eli koska itse olet lastesi kanssa? Sossupummin ja työnarkomaanin välillä on olemassa muutakin. Itse teen kolmivuorotyötä hoitoalalla ja kyllä mua harmittaa kun joskus työvuorojen takia näen lapsia liian vähän. Sua tuntuu harmittavan vain se, että ei tahdo aika riittää kaikille töille mitä on ja vauvan synnyttyä palaat heti takaisin töihin. Ihan sun omien kertomusten perusteella ihmiset ihmettelevät mistä sulla on muka aikaa lapsillesi ja ehkä tuota samaa miettivät ne sun tuttavasi.

Katsoisit joskus peiliin, että pitäisiköhän tehdä asioita toisin.[/QUOTE]

en sano muuta kun haha :D anteeksi mutta en vitsi kommentoida enää sama jaska. Kun en edellenkään muista missä sanoin ettei ole perhelle aika tai en halunnut lapsia, aina halunnut mä lapsia ja 4kpl tulin vaan tooodella nopeasti raskaaksi ja toisalta hyvää on, mitäs tässä odottaa. Ja juu olen työnarkomaani hyvällä tavalla ja sen eteen en tee muuta kun työt, mutta järkevällä tavalla, koska ilman vapaata ja ilman etten näe lapsia ikinä on hankala olla ja elää. En itkun kanssa vitsi töissä käydä, jos sulla sellaiset tuntemukset että harmittaa niin tee sä asioille jotain, älä käske mua tekemään jotain asioille, kun minua ei harmittaa tällä hetkellä yhtään mitään mun elämässä, onnellinen olen ja mun ympäristö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiäkkö;30396045:
Kirjoitustesi perusteella et vietä lastesi kanssa aikaa ollenkaan! Tai no jos shoppailu lasketaan laatuajaksi?
Täällä täydelliset eivät osaa muuta kun arvostella. Jos kotona olisin niin varma yhteiskunnan torakka olisin tai eikun miehen rahoilla siipeilijä, jos töissä käy niin paska äiti olen ahh... ai unohdin että palstan perusteella mun yritykset pyörivät miehen rahoilla kun harrastus :D. Ihmettelen kun teillä noin paljon aika tarinoida ja kirjoittaa toisista paska niin miten teidän lapsukaiset voivat?
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Tsemppiä!
Ns. ystävät vaihtoon, eihän tuollaista kenellekään sanota. Ole onnellinen lapsista, harvalle noin montaa siunaantuu vaikka tahtoisi. Mielestäni vähän ikäviä tässä ketjussa ovat myös kommentit ettet ehdi viettää aikaa lastesi kanssa, eiköhän Milannan lapsilla ole vallan hyvin asiat eli toiseksi paras vaihtoehto (isoäiti) hoitaa heitä silloin kun hänellä työkiireitä. Maailma on täynnä äitejä jotka pystyvät yhdistämään uran ja perheen, ainoa oikea vaihtoehto ei ole hoitaa lapsia kotona esikouluun asti. Ja tuosta aikaisesta töihinpaluusta vielä: enemmänhän se on muissa maissa sääntö kuin poikkeus että äitiysloma kestää vain muutaman kuukauden, ette voi väittää että Suomen malli on ainoa oikea...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä!;30396067:
Ns. ystävät vaihtoon, eihän tuollaista kenellekään sanota. Ole onnellinen lapsista, harvalle noin montaa siunaantuu vaikka tahtoisi. Mielestäni vähän ikäviä tässä ketjussa ovat myös kommentit ettet ehdi viettää aikaa lastesi kanssa, eiköhän Milannan lapsilla ole vallan hyvin asiat eli toiseksi paras vaihtoehto (isoäiti) hoitaa heitä silloin kun hänellä työkiireitä. Maailma on täynnä äitejä jotka pystyvät yhdistämään uran ja perheen, ainoa oikea vaihtoehto ei ole hoitaa lapsia kotona esikouluun asti. Ja tuosta aikaisesta töihinpaluusta vielä: enemmänhän se on muissa maissa sääntö kuin poikkeus että äitiysloma kestää vain muutaman kuukauden, ette voi väittää että Suomen malli on ainoa oikea...
Kiitos :)

Kyllä lapset ovat ihania ja rakastan yli kaikkia heitä. Mutta myös ura ja oma tila on tärkeä. Olen ihminen joka halua sekä että tehdä ja saada jokaista tyytyväiseksi kuitenkin.
 
"Sairaanhoitaja"
en sano muuta kun haha :D anteeksi mutta en vitsi kommentoida enää sama jaska. Kun en edellenkään muista missä sanoin ettei ole perhelle aika tai en halunnut lapsia, aina halunnut mä lapsia ja 4kpl tulin vaan tooodella nopeasti raskaaksi ja toisalta hyvää on, mitäs tässä odottaa. Ja juu olen työnarkomaani hyvällä tavalla ja sen eteen en tee muuta kun työt, mutta järkevällä tavalla, koska ilman vapaata ja ilman etten näe lapsia ikinä on hankala olla ja elää. En itkun kanssa vitsi töissä käydä, jos sulla sellaiset tuntemukset että harmittaa niin tee sä asioille jotain, älä käske mua tekemään jotain asioille, kun minua ei harmittaa tällä hetkellä yhtään mitään mun elämässä, onnellinen olen ja mun ympäristö.
Mitä sä nyt taas sekoilet? Mistä sä keksit aina noita ihmeellisiä juttuja ja väännät toisten kirjoitukset ihan miten sattuu. Puuhipankin vastauksesta keksit sossupummit vaikka Puuhippa ei kirjoittanut mitään sellaisest. Enkä mä kirjoittanut mitään sellaisesta, että mulla olisi tunne että mun pitäisi tehdä jotakin asioille.

Lopeta tuollainen typeryys koska annat itsestäsi todella typerän ja sekavan kuvan kun päättelet ihmisten kirjoituksista asioita joita ei ole. Sun kirjoituksista ei tarvitse päätellä mitään koska itse ne kerrot täällä vaikka jälkeenpäin väität ettet ole kirjoittanut niin ja näin.
 
[QUOTE="Sairaanhoitaja";30396086]Mitä sä nyt taas sekoilet? Mistä sä keksit aina noita ihmeellisiä juttuja ja väännät toisten kirjoitukset ihan miten sattuu. Puuhipankin vastauksesta keksit sossupummit vaikka Puuhippa ei kirjoittanut mitään sellaisest. Enkä mä kirjoittanut mitään sellaisesta, että mulla olisi tunne että mun pitäisi tehdä jotakin asioille.

Lopeta tuollainen typeryys koska annat itsestäsi todella typerän ja sekavan kuvan kun päättelet ihmisten kirjoituksista asioita joita ei ole. Sun kirjoituksista ei tarvitse päätellä mitään koska itse ne kerrot täällä vaikka jälkeenpäin väität ettet ole kirjoittanut niin ja näin.[/QUOTE]

No niin tässä sinulle vastaus tulikin ;)
 
Se nyt liittyy siihen miksi sinulle joku sanoisi, että älä hanki lisää lapsia.
Etkö osaa lukea aloitusta vaan teet täällä omia päätöksiä eli provosoit aloituksen että taas tulisi kymmenniä sivuja? :) Voe ja voi, no en sitten voin mitään jos et osaa lukea tai taas mun syy että virolainen olen enkä osaa kirjoittaa vaikka tuhat vuotta jo asun Soomessa.
 
Etkö osaa lukea aloitusta vaan teet täällä omia päätöksiä eli provosoit aloituksen että taas tulisi kymmenniä sivuja? :) Voe ja voi, no en sitten voin mitään jos et osaa lukea tai taas mun syy että virolainen olen enkä osaa kirjoittaa vaikka tuhat vuotta jo asun Soomessa.
Sanoo ihminen jonka mielestä kaikki 8h päivässä työtä tekevää on sossu/kelapummeja :LOL:
Eli sulle sanotiin ettei lapsia kannata tehdä kun niistä ei ole rahallista hyötyä?
Mutta minä vastasin otsikon kysymykseen, että miksi sinulle ylipäätänsä sanotaisiin, että älä tee enenpää lapsia.
 
vieras..
Kaverit vaihtoon heti.

Minusta ainakin on ihailtavaa, että pystyy omat lapsensa elättämään. Eipä kukkaan ennenkään kenenkään työntekoon puuttunut, lapset tehtiin pellon laidalle ja jatkettiin peltotöitä. Turhaa urputusta työnteosta. Ja ihan varmasti Milana on myös lastensa kanssa, vaikkei jokaista tekemistä täällä mainostakkaan.
 
Monet on sanoneet että kommentoidaan törkeästi, jos on enemmän kuin 2 tai 3 lasta. Just ettei onnitella, vaan "huhhuh, oikeesti vielä lisää?"
Olen kuullut samaa kerrottavan ja onhan se oikeasti todella kurja sanoa toiselle noin. Minä odotin vasta toista (ja toistaiseksi viimeistä) lasta ja sain kuulla, että montako me meinataan vielä tehdä ja että jaa, ei yksi riittänyt?

Hehhehee, ahahhaahhaa, miten "hyvä" vitsi.
 
[QUOTE="Sairaanhoitaja";30396101]Kuinka sä voit olla noin yksinkertainen. Sun elämästä ei tarvitse tehdä päätelmiä ja oletuksia koska sä kerrot täällä lähes kaiken vaikka kuinka yrität väittää ettet ole jotakin asiaa kertonut. Koita nyt tajuta, että kyllä moni ihminen muistaa mitä olet kirjoittanut.[/QUOTE]

En edelleenkään elää ilman ettei olis vapaita päiviä, eikä mulla edelleenkään ole vahinkolapsia, voitko jo hyväksyä sen? Ähh.. eikä äiti ole 24/7 täällä, hän on nytkin syömässä ulkona ystävien kanssa ;D...
 
Kaverit vaihtoon heti.

Minusta ainakin on ihailtavaa, että pystyy omat lapsensa elättämään. Eipä kukkaan ennenkään kenenkään työntekoon puuttunut, lapset tehtiin pellon laidalle ja jatkettiin peltotöitä. Turhaa urputusta työnteosta. Ja ihan varmasti Milana on myös lastensa kanssa, vaikkei jokaista tekemistä täällä mainostakkaan.
Kyllä se meni heti vaihtoon ;D

Mä en vaan vitsi kuunnella noin nega ihmisiä. Enkä kestää jos mun lapsista joku sano noin pahasti ettei heistä ole mitään hyötyä rahat vaan menee kakaroihin. Huh!
 
"Vieraana"
[QUOTE="jep";30395949]No kyllä mäkin ihmettelen miksi teet koko ajan lapsia vaikka kirjoituksistasi päätellen aikaa ei ole ja heti täytyy töihin mennä kun on lapsi ulkona. Mutta se on sun henk. koht. Asia jos lapsia teet ja tyrkkäät hoitoon.[/QUOTE]

Miksei saisi mennä töihin ja miksi juuri äidin pitäisi olla pääasiallinen hoitaja? Mihin isä unohtui?
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
Olen kuullut samaa kerrottavan ja onhan se oikeasti todella kurja sanoa toiselle noin. Minä odotin vasta toista (ja toistaiseksi viimeistä) lasta ja sain kuulla, että montako me meinataan vielä tehdä ja että jaa, ei yksi riittänyt?

Hehhehee, ahahhaahhaa, miten "hyvä" vitsi.
Sama juttu heti kun aloitin toista odottaa juuri se alkoi... Ihmiset ovat ikäviä suusta.
 
Joidenkin ihmisten vain on vaikea ymmärää omistaan erovia arvoja.
Jos oman elämän keskipiste on pelkästään "itseen satsaaminen", "pinnallisten elämysten keräily" ja bailaaminen, niin voi olla vaikea ymmärtää, että jollain toisella on toiset, ehkä vähän syvällisemän arvot
(jotka toki nekään eivät sulje sitä pois, että elämään mahtuu myös itseen satsaamista, elämyksiä ja saunnaista bailaustakin).

Ole onnellinen lapsistasi. Näistä ja tulevista - ja jatka rohkeasti, pystypäin omalla tielläsi.

"Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee"
 
Viimeksi muokattu:
"Sairaanhoitaja"
[QUOTE="Vieraana";30396136]Miksei saisi mennä töihin ja miksi juuri äidin pitäisi olla pääasiallinen hoitaja? Mihin isä unohtui?[/QUOTE]

Lapset hoitaa Milannan äiti kun molemmat vanhemmat tekee pitkiä päiviä. Mies on paljon poissa kotoa eikä aikaa perheelle ole. Todella mukavaa elämää lapsilla kun vanhemmilla ei ole aikaa heille kun pitää vain tehdä rahaa, että saa ostettua paljon tavaraa. Materia ei korvaa läsnäolevia vanhempia.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa

Yhteistyössä