Miksi ihmise sanovat niin? (Toivottavasti olet viimeinen krt raskaana)?

Ihmettelen vaan kun mun ystävät ainakin kenellä ei vielä lapsia ole ja opiskelevat yhä, miksi joka krt kun raskaaksi tulen niin heidän pakko sanoa että, huhhuh, taas olet raskaana, miten sinä jaksat huhhuh, toivottavasti et enää tee lapsia, mihin tarvitset noin monta lasta huh ja huh. Ihmettelen että missä on ne sanat kuten, wautsi onnea sinulle, lapset ovat ihania ym... Miksi joka kerta pakko sanoa jotain sellaista tai jos joku ei tykkää lapsista tai halua opiskella vaikka eläkkeen asti ennen kun uskaltaa tehdä esikoista, miksi ko ihminen ei voi ymmärtää toisten arvoja? Äsken vaan puhuin yhden ystävän kanssa ja kyllä pisti vihaiseksi kun kerroin että nyt on supistuksia ehkä pian pikkunen jo meillä ja se oli vaan että huhhuh sinua, nyt toivottavasti et enää lapsia tee, mitä sä heidän kanssa, rahaa vaan menee liika lapsiin ja mikä hyöty on heistä. Oli pakko laittaa luurin kii, enkä enää vitsi tollaisten kanssa tekemisessä edes olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"jep"
No kyllä mäkin ihmettelen miksi teet koko ajan lapsia vaikka kirjoituksistasi päätellen aikaa ei ole ja heti täytyy töihin mennä kun on lapsi ulkona. Mutta se on sun henk. koht. Asia jos lapsia teet ja tyrkkäät hoitoon.
 
Sossupummi?
No kun arvostelet toisten yritteliäisyyttä niin kovasti joka kerta, etkä tunne meidän perheen asioita yhtään. Niin pakko sanoa suoraan että kyllä en sossu/kelapummi vitsi olla. Haluan sekä lapsia että uran ja oman tilan ja olla myös hyvää esimerkki lapsille sekä hyvä äiti joka osaa järjestä tulot ja menot sekä aika koko perheelle, enkä edes pelkästään halua olla, vaan ainakin omasta mielestä olen, ei mikään täydellinen ole, mutta haluan niin elää ja niin eläänkin ja kaikki tyytyväisiä ovat, eikä pitää olla keneltäkään pois.
 
No kun arvostelet toisten yritteliäisyyttä niin kovasti joka kerta, etkä tunne meidän perheen asioita yhtään. Niin pakko sanoa suoraan että kyllä en sossu/kelapummi vitsi olla. Haluan sekä lapsia että uran ja oman tilan ja olla myös hyvää esimerkki lapsille sekä hyvä äiti joka osaa järjestä tulot ja menot sekä aika koko perheelle, enkä edes pelkästään halua olla, vaan ainakin omasta mielestä olen, ei mikään täydellinen ole, mutta haluan niin elää ja niin eläänkin ja kaikki tyytyväisiä ovat, eikä pitää olla keneltäkään pois.
Mä käyn 5 päivänä viikossa töissä enkä ole kela tai sossupummi ja aikaa löytyy lapselle joten mikä sun pointti on?
 
[QUOTE="jep";30395949]No kyllä mäkin ihmettelen miksi teet koko ajan lapsia vaikka kirjoituksistasi päätellen aikaa ei ole ja heti täytyy töihin mennä kun on lapsi ulkona. Mutta se on sun henk. koht. Asia jos lapsia teet ja tyrkkäät hoitoon.[/QUOTE]

En mäkään ymmärrä miksi jotkut haluavat opiskella haudan asti tai miksi jotkut haluavat monta lasta elättää toisten verorahoilla? :) Äitiys ei tarkoittaa ikuista loma lasten parissa.
 
No mikä sitten sun pintti on arvotsella että itse teen töitä? ;D
Sä teet niin paljon omies kirjoitustesi mukaa töitä ettet ehdi edes jalkoja nostaa ilmaan joten miten sulla löytyy aikaa niille lapsille jota tähän maailmaan liukuhihnalta pusket? Vai riittääkö sulle, että kunhan joku niitä hoitaa sen 24/7 vaikket se ole sinä tai heidän isä?
 
Eikä nyt ole kysymystäkään mun työstä vaan lukekaa että mun ihanien ystävien mielestä ei lapsista ole hyötyä ja rahaa heihin vaan turhaan menee. Ihan kun jotain roska ovat huhhuh... Lähden suihkuun, supistuksia jatkuvasti sekä mitä enemmän senkin jauhan hormonien höyryissä siitä enemmän ärsytys nousee päähään:mad:
 
Sä teet niin paljon omies kirjoitustesi mukaa töitä ettet ehdi edes jalkoja nostaa ilmaan joten miten sulla löytyy aikaa niille lapsille jota tähän maailmaan liukuhihnalta pusket? Vai riittääkö sulle, että kunhan joku niitä hoitaa sen 24/7 vaikket se ole sinä tai heidän isä?
Kuuluuko sinulle? EI :)
Huomasin olet sen verran provo ja haluat provosoida etten vitsi sinulle mitään vastata. Mutta vastan vaan aika nätisti että eisehlvtisinullekuuluujapiste!
 
mitä hyötyä
Mitä hyötyä lapsista sitten pitäisi olla? Ja olet kyllä sanonut, että nämä uuden avioliiton lapset eivät ole olleet suunniteltuja, niin ettei sitä arvopuolta ehkä kannata korostaa, ellei arvo ole juuri se, että ei sen väliä, vaikkei itse teekään päätöstä hankkia lapsia, vaan niitä vaan tulee. Mutta siitä olen ihan samaa mieltä kanssasi, ettei kenenkään ystävän pitäisi puhua sinulle tuollalailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitä hyötyä;30395984:
Mitä hyötyä lapsista sitten pitäisi olla? Ja olet kyllä sanonut, että nämä uuden avioliiton lapset eivät ole olleet suunniteltuja, niin ettei sitä arvopuolta ehkä kannata korostaa, ellei arvo ole juuri se, että ei sen väliä, vaikkei itse teekään päätöstä hankkia lapsia, vaan niitä vaan tulee. Mutta siitä olen ihan samaa mieltä kanssasi, ettei kenenkään ystävän pitäisi puhua sinulle tuollalailla.
Hyötyä että voi ihmiselle antaa elämän ja tehdä elämästä mahdollisimman hyvää ja laadukasta :). Vahinkolapsia mulla ei ole, tulen vaan raskaaksi nopeammin kun suunnittelen eli heti.
 
vieras*
Eikä nyt ole kysymystäkään mun työstä vaan lukekaa että mun ihanien ystävien mielestä ei lapsista ole hyötyä ja rahaa heihin vaan turhaan menee. Ihan kun jotain roska ovat huhhuh... Lähden suihkuun, supistuksia jatkuvasti sekä mitä enemmän senkin jauhan hormonien höyryissä siitä enemmän ärsytys nousee päähään:mad:
Ja missähän ne "ystävät" on? Joskus kirjoitit täällä, että olisit tarvinnut jokusen kympin rahaa. Yhtään ei kuitenkaan löytynyt, joka olisi lainannut.
 
"Sairaanhoitaja"
Hyötyä että voi ihmiselle antaa elämän ja tehdä elämästä mahdollisimman hyvää ja laadukasta :). Vahinkolapsia mulla ei ole, tulen vaan raskaaksi nopeammin kun suunnittelen eli heti.
Kyllä sä olet itse täällä kirjoittanut, että raskaudet ovat olleet yllätyksiä. Kyllä pitäisi aikuisen ihmisen tajuta käyttää ehkäisyä jos raskaus ei sovi vielä kuvioihin.

Sä teet omien sanojesi mukaan todella paljon töitä ja äitisi hoitaa lapset eli koska itse olet lastesi kanssa? Sossupummin ja työnarkomaanin välillä on olemassa muutakin. Itse teen kolmivuorotyötä hoitoalalla ja kyllä mua harmittaa kun joskus työvuorojen takia näen lapsia liian vähän. Sua tuntuu harmittavan vain se, että ei tahdo aika riittää kaikille töille mitä on ja vauvan synnyttyä palaat heti takaisin töihin. Ihan sun omien kertomusten perusteella ihmiset ihmettelevät mistä sulla on muka aikaa lapsillesi ja ehkä tuota samaa miettivät ne sun tuttavasi.

Katsoisit joskus peiliin, että pitäisiköhän tehdä asioita toisin.
 

Yhteistyössä