pitkän matkan bussissa vauvan/taaperon kanssa

• Viestiketjun aloittaja httt
  • Ensimmäinen viesti
tampere-helsinki
Oletko AP ihan varma, että pääset 30 eurolla edes takaisin bussilla? Oletan, ettei sulla ole vielä matkalippuja, jos et ole päättänyt aikaa. Bussissa tarvitset oman lipun ainakin toiselle lapselle. Jos haluat turvaistuimen nuoremmalle mukaan, on oltava myös lippu.

Ensi perjantaina halvin lippu on 5 euroa, mutta niissä lähdöt ovat klo 6, 8 ja 20. Muut ovat 9-10 e/lippu ja niitähän siis tarvitsit 2-3. Eli hinta on jo aika lähellä VR:n hintaa. Jos matkasi on vasta useamman viikon päästä, saatat päästä halvemmalla, mutta silloij VR:ltäkin todennäköisesti löytyy halvempia ennakkohintoja.

"matkailija"
Bussi on huono vaihtoehto... miten käytät 3v:n vessassa? Junalla olen itse paljon kulkenut 2 pienen kanssa. Rattaat ja rinkka, ja paikka junasta palveluvaunusta pyörätuolipaikan vierestä. Pääset rattailla siihen suoraan. Hki-tre on just sopiva junamatka.

[QUOTE="matkailija";30375580]Bussi on huono vaihtoehto... miten käytät 3v:n vessassa? Junalla olen itse paljon kulkenut 2 pienen kanssa. Rattaat ja rinkka, ja paikka junasta palveluvaunusta pyörätuolipaikan vierestä. Pääset rattailla siihen suoraan. Hki-tre on just sopiva junamatka.[/QUOTE]

Tuossa vaan kannattaa varautua aina siihen että siihen tulee se pyörätuoli.

"hellou"
Mä oon matkustanu alle vuoden ikäisen ja reilu 2v ikäisen kans oulu-jyväskylä välin linja-autolla. Kun mä selvisin siitä, niin kyllä sinäkin ton kaks tuntia siellä pärjäät :D Muistaakseni matkustin uudelleen saman välin, kun lapset oli vähän isompia. On se juna mukavampi paikka, varsinkin perhehytti, mutta kyllä se linkkukin menee. Mukavaa tekemistä mukaan ja syötävää, ni pysyy hiljaisina ettei kenenkää herkät korvat vaurioidu ;) ja tosiaan, jos ostat enemmä ku yhen lipun, ni saa tietenki joka lippuun sen matkatavaran ottaa! Hauskaa matkaa

-75
Eihän junassa helsinki-tampere välillä mitään vaihtoja ole. En ainakaan koskaan itse niinä kymmeninä kertoina kun junalla olen mennyt tuota väliä niin ole junaa joutunut vaihtamaan. Ja tosiaan lasten kanssa reissatessa joskus se mukavuus kannattaa laittaa hinnan edelle, varsinkin kun kyse ei ole kovin suuresta summasta (kympeistä?). Itse en kyllä raahais matkasänkyä mukana jos yksin kahden lapsen kanssa reissaisin. Mahtaisko sellaista saada joltain lainaan siellä "perillä".

Suosittelen siis junaa, vaikka kyllä tuo matka linja-autossakin varmaan menee ihan hyvin. Asennetta ja evästä mukaan.

Yhteistyössä