Kokoomus ei halua "köyhiä pilaamaan uutta eliittiasuinaluetta"

• Viestiketjun aloittaja Hyvä Kokoomus! :)
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jeppis";30360400]Ihan mistä hyvänsä paitsi kauppakorkeasta, arvostan enemmän roskakuskeja kuin kauppakorkeasta valmistuneita.[/QUOTE]

no sinun arvostusko se ihmisen nostaa yhteiskunnan eliittiin?

salli mun nauraa

[QUOTE="jeppis";30360417]Kuka niin on väittänyt, en vain pidä teitä minään. Muutenkin ihminen joka höpisee minulle jostain eliitistä ja luulee siihen kuuluvansa, pidän lähinnä naurettavina pelleinä, mitä he ovatkin.[/QUOTE]

ei hyvä pedersöreläinen tällä palstalla pyöri yhtään eliitin jäsentä

mutta ne jotka siihen kuuluu, ovat käyneet kauppakorkean tai vastaavan

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
no siksikin, kuten jo alussa sanoin niin ihmisen kannattaa ajatella omaa viitekehystään äänestyskopissa
Mä ajattelen muitakin kuin itseäni ja omaa viitekehystäni.
Sen takia nuoret poliitikot ovat usein niin naiiveja, koska heiltä puuttuu kokemusta eri tulotason mukaan elämisestä, eri ikävaiheista jne.

Mutta mulle yhteen puolueeseen sitoutunut äänestäminen on usein vaikeaa, ottaisin monista puolueista ne parhaat palat.

Viimeksi muokattu:
hyhaho
Jos elää yhteiskunnan tuilla niin ei kannata äänestää kokkareita, Jos tykkää järjestelmästä, ei kannata äänestää kokkareita.

Kannattaa sitten muistaa, että mm. lapsilisät ja lääkkeiden kelakorvaukset on yhteiskunnan tukia. Ja järjestelmä tarkoittaa maksutonta koulutusta lapsillesi, ja esim. koulunkäyntiavustajaa.

Näistä kokoomus haluaa ja tulee leikkamaan jos vain pystyy, koska onnellisessa suomiamerikassa kaikilla on samat mahdollisuudet ja jos et osaa käyttää niitä niin oma vika. Yhteiskunnan ei valmiiksi tule kustantaa mitään.

Stubb halusi heti ensimmäiseksi leikata julkista taloutta 10%. Onneksi ei ole diktaattori.

vvvvvvvvvvv
Kokoomusnuorissa on hyvä se, että ne uskaltavat sanoa ääneen sen mitä vanhemmat vain ajattelevat. Tottahan tuossakin on pointti. Jos asuinalue halutaan hienoksi, niin ei sinne nyt vaan kannata rakentaa kaupungin vuokra-asuntoja. Se kun siellä majailevat deekut, narkit ja muut moniongelmaiset sekopäät pyörivät alueen kaduille, se nyt vaan laskee alueen arvostusta. Ja kun siitä ei ole mitään etua miksata näitä ihmisluokkia keskenään. Ei se työtön juoppo saa elämälleen uutta suuntaa vain siksi, että sattuu pääsemään "hienoon" asuinalueeseen majailemaan.

Mitä luulette onnistuisiko jenkkilässä Beverly Hillsin porvarialueelle kaupungin rakennuttaa jotain halpoja vuokrataloja?

ei mitään uutta
ei hyvä pedersöreläinen tällä palstalla pyöri yhtään eliitin jäsentä

mutta ne jotka siihen kuuluu, ovat käyneet kauppakorkean tai vastaavan
Siis eikö sun mielestä eliittiin kuulu muita kuin liiketalouden huippuosaajat? Tuossa on muuten yksi syy Suomen ongelmiin. Jostain 80-luvulta asti on keskitytty ihan liikaa kaupalliseen koulutukseen ja kaikki muu sivistys ja kehitys on jäänyt retuperälle.

"jeppis"
Kokoomusnuorissa on hyvä se, että ne uskaltavat sanoa ääneen sen mitä vanhemmat vain ajattelevat. Tottahan tuossakin on pointti. Jos asuinalue halutaan hienoksi, niin ei sinne nyt vaan kannata rakentaa kaupungin vuokra-asuntoja. Se kun siellä majailevat deekut, narkit ja muut moniongelmaiset sekopäät pyörivät alueen kaduille, se nyt vaan laskee alueen arvostusta. Ja kun siitä ei ole mitään etua miksata näitä ihmisluokkia keskenään. Ei se työtön juoppo saa elämälleen uutta suuntaa vain siksi, että sattuu pääsemään "hienoon" asuinalueeseen majailemaan.

Mitä luulette onnistuisiko jenkkilässä Beverly Hillsin porvarialueelle kaupungin rakennuttaa jotain halpoja vuokrataloja?
Kun julkkisuutisia lukee, niin rikkaat ovat hyvin pitkälle deekuja, mielenterveysongelmaisia, narkkeja, pedareita ja moniongelmaisia. Joten siellähän pyörivät keskenään minun puolesta.

"jeppis"
Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään uutta;30360457:
Siis eikö sun mielestä eliittiin kuulu muita kuin liiketalouden huippuosaajat? Tuossa on muuten yksi syy Suomen ongelmiin. Jostain 80-luvulta asti on keskitytty ihan liikaa kaupalliseen koulutukseen ja kaikki muu sivistys ja kehitys on jäänyt retuperälle.
Tottakai eliittiin kuuluu muitakin.

Mä äänestän aina sen mukaan, minkä puolueen uskon _eniten_ ajattelevan koko yhteiskunnan etua. Tähän ei vaikuta se, olenko köyhä, rikas vai jotain siltä väliltä. Olen useiden ihmisten kohdalla lähipiirissäni havainnut saman: välillä ollaan alle keskituloisia, välillä varakkaita ja samaa puoluetta kannatetaan silti. Valitettavasti yksikään puolue tällä hetkellä ei kovin hyvin aja asiaani. Haluan yhteiskunnan, jossa kaikista pidetään huolta, mutta työnteon tulee olla aina kannattavaa ja tuloerot eivät saisi olla liian suuret ja silti yritteliäisyydestä tulee palkita. En pidä ihmisten tavasta kärjistää ja levittää propagandaa muista puolueista.

• Tykkää
Reactions: Echo

Onhan nuo muidenkin emopuolueiden nuoret sanoneet aika rohkeita ideoita, esim demarinuoret taitavat olla edelleen (?) sitä mieltä että uskonnon opetus tulisi lopettaa kokonaan peruskoulussa.. Niitä tulee aina tasaisin väliajoin :D Ehkä Kokoomusnuoret vain eivät arastele/häpeile hyvintoimeen tulevien asioiden ajamista, ja puolten pitämistä. Minusta kaikista pitää huolehtia ja pitää ääntä, eikä köyhät tai varakkaat saa olla mikään yhteiskunnan häpeätahra. Köyhien etu on että työntekijöillä on hyvä asema ja työväen etu on että köyhillä on hyvä olla ja elää. Toisen hyvinvointi ei ole keltään pois!

hyhaho
Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään uutta;30360457:
Sepä se. Ja liiketalous kun ei ole varsinaisesti mitään tiedettä, tai muukaan kaupallinen puoli, ja sitten kun päättäjät koostuvat kauppakorkean käyneistä niin valitettavasti se kova tiede kärsii näiden pilipalimaistereiden päätöksistä, jotka perustuu mielipiteisiin. Luulisi edes osaavan käyttää asiantuntijajoukkioita, mutta käytetään vaan lobbareiden mielipiteitä. Saataispa tiedeministeri.

Ja joo, musta on omituista väittää propagandaksi sitä, että levittää kokoomuksen IHAN omaa politiikkaa. Stubb haluaa leikata julkista taloutta, on kertonut tavoitteekseen yksityistämisen ja julistaa avoimesti yksilön vastuuta itsestään, jota ei tueta yhteiskunnan rahoittamisella.

Mikä tässä on propagandaa, en ymmärrä? Mun puolesta tuollaista asiaa saa kyllä äänestää, jos on samaa mieltä kokoomuksen kanssa. En minä voi tuputtaa omaa näkemystäni sellaiselle, joka haluaa pitää omat rahansa ja olla jakamatta yhteiseen hyvään. Eniten vain ihmetyttää sama, kuin ilmeisesti krutia, ettei välttämättä ymmärretä omaa viitekehystä, eikä ymmärretä että poliitikot politikoi. Ei ymmärretä mitä äänestetään, eikä haluta ymmärtää vaikka väännettäisiin rautalangasta.

Kokoomuslaiset on komeita, toimeentulevia, mediaseksikkäitä, ja jos äänestää kokoomuslaista niin on itekin vähän parempi kun muut! Sitten itketään, kun lapsilisä laskee. Ei äänestyskopissa tajuttu, että sitä itsekin eletään vähän yhteiskunnan tuilla (Hui, yhteiskunnan tukihan tarkoittaa jonkun likaisen rastahipin rahaa, minkä se saa makailemalla kotona! Eihän se tarkoita mun lapsilisää.. Vai tarkoittaako? OHO)

hyhaho
ei kokkareet ole marisseet sitä että lapsilisästä leikattiin se kymppi vai paljo se oli
Joo ei varmasti ole. Kokkareiden äänestäjät sitten taas senkin edestä. Mulla oli yksi opiskelijakaveri, joka joka juudaksen vaaleissa rummutti kokkareita, ja kertoi auliisti mielipiteitään siitä, kuinka köyhät ja tuilla elävät oksettavat vassarit voi pysyä kyykyssä.

Ja joka kuukausi se valitteli opintotuen pienuutta, ja voi jessus sitä rääkymistä kun sen ehtoja huononnettiin. Ilmeisesti ei ollut tullut koskaan luettua esim oksettavien vassareiden puolue- ja vaaliohjelmia, jossa yhtenä päätavoitteena oli mm. opintotuen sitominen indeksiin...

Mutta kun pakko äänestää sitä kokoomusta.

"jeppis"
Monien äänestyspäätöksessä ei ole järjenhiventäkään, kun tietää mikä tämän ihmisen tilanne on taloudellisesti ja muutenkin. Periaatteessa he ampuvat itseään jalkaan edes tajuamatta sitä. No kun on niin laiska ettei viitsi ottaa mitään selvää puolueista tai ehdokkaasta, niin ehkä se on ihan oikein, että kärsii sitten äänestämisensä nahoissaan.

[QUOTE="jeppis";30360566]Monien äänestyspäätöksessä ei ole järjenhiventäkään, kun tietää mikä tämän ihmisen tilanne on taloudellisesti ja muutenkin. Periaatteessa he ampuvat itseään jalkaan edes tajuamatta sitä. No kun on niin laiska ettei viitsi ottaa mitään selvää puolueista tai ehdokkaasta, niin ehkä se on ihan oikein, että kärsii sitten äänestämisensä nahoissaan.[/QUOTE]

No kun ei se ihmisen taloudellinen tilanne ole kaikki kaikessa. Ihan oikeasti periaatteessa pitäisi ajatella millaisessa yhteiskunnassa me halutaan että meidän jälkipolvi tulee kasvamaan ja mitä arvoja me halutaan edistää. En ikipäivänä esimerkiksi voisi äänestää puhtaalla omallatunnolla persuja, en mä halua että tänne tulee lisää rasismia ja olisi hirvittää jos sellainen persumainen ilmapiiri lisääntyisi, siitä ei hyödy tulevat sukupolvet.
Noh jokainen äänestää mitä tykkää ja sillä hyvä! :)

hyhaho
No kun ei se ihmisen taloudellinen tilanne ole kaikki kaikessa. Ihan oikeasti periaatteessa pitäisi ajatella millaisessa yhteiskunnassa me halutaan että meidän jälkipolvi tulee kasvamaan ja mitä arvoja me halutaan edistää. En ikipäivänä esimerkiksi voisi äänestää puhtaalla omallatunnolla persuja, en mä halua että tänne tulee lisää rasismia ja olisi hirvittää jos sellainen persumainen ilmapiiri lisääntyisi, siitä ei hyödy tulevat sukupolvet.
Noh jokainen äänestää mitä tykkää ja sillä hyvä! :)

Niin no, minulle esimerkiksi luonto on henkilökohtaisesti ja nimenomaan tulevien sukupolvien kannalta erittäin tärkeä asia, ja sen asian päälle kokoomus kusee politikoinnin tähden tällä hetkellä pahiten. Muu menee, kai se raha saa ratkaista joillekin, mutta tätä asiaa en pysty ikänäni hyväksymään.

Yhteistyössä