Kokoomus ei halua "köyhiä pilaamaan uutta eliittiasuinaluetta"

• Viestiketjun aloittaja Hyvä Kokoomus! :)
  • Ensimmäinen viesti
vierass
[QUOTE="kihi";30356896]No noiden pellejohtajien takia ja koska vievät lapsilisät ja eläkkeet. Suurin puolue on nyt Keskusta ja toisena Perussuomalaiset. Nämä kaksi myös muodostavat seuraavan hallituksen[/QUOTE]

Aito kokoomuslainen ei tarvitse lapsilisää tai eläkettä (omista sijoituksista kyllä irtoaa rahaa eläkkeelle). Niiden joita lapsilisän menetys harmittaa ei pitäisi äänestää kokoomusta.

yks tippuu, toinen nousee

aina sen parhaan kvartaalin joku muodostaa
Kvartaalin? Onko eduskunnassa oltava joku porvarikiintiö? :D

Eipä silti, en mä henkilökohtaisesti porvareita inhoa, tykkään semmoisesta ryhdistä ja yritteliäisyydestä mitä heillä on. Mutta vaikka lapsuudenperheeni on ollut aika varakastakin niin ei ne kokoomusta äänestäneet. Ei rikas ole aina kokoomuslainen.

Pääasia ettei ole vihervasuri. :attn: Äitini olisi joutunut teholle jos olisin mennyt naimisiin kommarin kanssa.

Olen vastarannankiiski. Mun mielestä yksi puolue voi jollain tapaa edustaa koko kansaa. Sellainen, joka pyrkii sekä heikompien auttamiseen että työnteon kannattavuuteen, säilyttäen talouden siinä tilassa, että rahaliikenne toimii mahd. pitkään. Mun mielestä Suomessa yksikään puolue ei yritä jättää pienituloisia täysin pulaan kuten vaikka Jenkeissä. Mun mielestä oleellista on, että kaikilla on riittävä elintaso. Silloin ei ole niin paljon väliä että joku on rikas ja joku pienituloinen. Mä en äänestä koskaan tulojeni mukaan vaan arvojen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Echo
"Väinö"
Olen vastarannankiiski. Mun mielestä yksi puolue voi jollain tapaa edustaa koko kansaa. Sellainen, joka pyrkii sekä heikompien auttamiseen että työnteon kannattavuuteen, säilyttäen talouden siinä tilassa, etä rahaliikenne toimii mahd. pitkään. Mun mielestä Suomessa yksikään puolue ei yritä jättää pienituloisia täysin pulaan kuten vaikka Jenkeissä. Mun mielestä oleellista on, että kaikilla on riittävä elintaso. Silloin ei ole niin paljon väliä että joku on rikas ja joku pienituloinen. Mä en äänestä koskaan tulojeni mukaan vaan arvojen.
Anna kun arvaan puolueesi on nukkuvat?

tunnustan että määkään en köyhänä opiskelijana ollessani ollu niin naiivi että olisin äänestäny SKDL:a

ei ole kovinkaan vaikeaa arvata ketä kaiku on äänestäny koko ikänsä

Viimeksi muokattu:
tunnustan että määkään en köyhänä opiskelijana ollessani ollu niin naiivi että olisin äänestäny SKDL:a

ei ole kovinkaan vaikeaa arvata ketä kaiku on äänestäny koko ikänsä
Nyt on tainnu sulla mennä nämä asiat iholle tai sanoisinko taljalle.

Noup, en ole läheskään aina äänestänyt kristillisiä. Mulla on 2-3 puoluetta joiden välillä teen valintaa. Kunnallisvaaleissa katson eniten henkilöä.

En ole sama asia kuin kaikki kristityt. Täällä uskovia lyödään kuin vierasta sikaa mutta en mä ota niitä itseeni.

Mä tiedän että jos sanon tällä palstalla poikkipuolisen sanan tietyistä aiheista niin heti pelmahtaa näiden aiheiden asiantuntija puolustamaan. Niiden vartijoiden takia täällä ei voi kaikesta puhua.

Et semmottii..
Nyt on tainnu sulla mennä nämä asiat iholle tai sanoisinko taljalle.

Noup, en ole läheskään aina äänestänyt kristillisiä. Mulla on 2-3 puoluetta joiden välillä teen valintaa. Kunnallisvaaleissa katson eniten henkilöä.

En ole sama asia kuin kaikki kristityt. Täällä uskovia lyödään kuin vierasta sikaa mutta en mä ota niitä itseeni.

Mä tiedän että jos sanon tällä palstalla poikkipuolisen sanan tietyistä aiheista niin heti pelmahtaa näiden aiheiden asiantuntija puolustamaan. Niiden vartijoiden takia täällä ei voi kaikesta puhua.
Voitko sanoa mielipiteesi esim. nimestä Eino Mikael?

Voitko sanoa mielipiteesi esim. nimestä Eino Mikael?
Komee nimi. Mut en tarkoittanut että joka asiasta ei voi puhua.

Harmaana oli helpompaa. Kun mustuin, piti ruveta ajattelemaan että loukkaantuuko tämä ja tämä tietyn asian vannoutunut kannattaja kritiikistäni, koska en livenäkään lauo tuttujen kesken kaikkea mitä ajattelen.

Mustana ei voi ensin jutella täällä leppoisasti jonkun henkilön kanssa ja sit heti perään toisessa ketjussa haukkua sitä asiaa mitä hän edustaa.

Mutta sitten, asioistakin pitäisi voida puhua. Usein se on tehtävä kaarrellen, mutta aina ei kaarteluja jaksa.

Tasapuolisuuden nimissä: Krut on ivannut aika rankasti pienituloisia näissä ketjuissa.

Aikoinaan kun aloitin opiskelut, niin eräs luennoitsija totesi, että olette Suomen eliittiä. Kyllä se hiveli itsetuntoa. =)
=) Mistäs sinä valmistuit?

Mun mielestä tälläiset "rikkaiden puolue"- leimat vois heittää romukoppaan. Jtn eliittiä on Suomessa ehkä pari prosenttia? Sitten on työnteolla ja järkevällä rahankäytöllä mukavasti toimeentulevia, jotka ihan oikeasti ovat ansainneet joka senttinsä tekemällä kovasti töitä. Mun ex-appivanhemmat esimerkiksi. Miten se on meiltä muilta pois ja miksi pitää ajatella, että se on yhteiskunnalta pois? :D tasan tarkkalleen ei mitenkään! He vielä lahjoitti 100 000 eräälle yliopistolle, mikä on mielestäni aika avokätistä ja osoittaa sen, että usein varakkaat (en tiedä ökyrikkaista) haluavat edistää kouluttautumista ja työnteon kannattavuutta. He on itsekin vain sillä tavoin menestyneet - ja se on aika innostavaa ainakin mun mielestä.. Kokoomuslaisia ehkä yhdistää tulevaisuudenusko ja positiivisuus, jos niin vois yleistää. :) I like.

"jeppis"
"Aikoinaan kun aloitin opiskelut, niin eräs luennoitsija totesi, että olette Suomen eliittiä."

Vähän niinkuin intissä, jokaiselle saapumiserälle sanotaan että parasta mitä ollaan koskaan nähty. On se kumma kuinka se uusi saapumiserä on aina paras :D

Yhteistyössä