"wieras"
Mä olen konservatiivinen: hyväksyisin vain, jos nainen on tullut raskaaksi raiskauksen seurauksena, äidin hengen ollessa uhattuna, tai jos on tiedossa, että sikiöllä on kuolemaan johtava kehitysvamma.
Samoin.Tilanteessa, jossa nainen ei halua raskauden jatkuvan.
Suomessa saa nykyisin keskeyttää 20 viikkoon saakka sosiaalisin syin ja 24viikkoon saakka sikiön vamman vuoksi, joten eivät ole nykyiset rajat. Pidän nykyisiä liian korkeina.Joo itsekin oletin nämä Suomessa vallitsevat aikarajat, vaikka en niitä erikseen maininnut.
NäinTilanteessa, jossa nainen ei halua raskauden jatkuvan.
Niin minäkin joskus ajattelin kunnes olin 22 vuotias 1v6kk ikästen kaksosten ja 3kk ikäisen vauvan äiti ja imetysaikana tullut raskaaksi kondomista huolimatta. Edelliset lapset kaikki haluttuja ja se uusi raskaus täysi yllätys ja arki aivan HELVETIN raskasta lähestyvän uhmaikäisten KAKSOSTEN sekä koliikkivauvan jäljiltä.Mun mielestä riippuu ihan täysin, miten tätä ajattelee. Mun mielestä on olemassa moraalittomia abortteja, kuten sukupuolen takia tehty, mutta en mä sitäkään laittomaksi tekisi. Kannatan aborttioikeutta sallituilla viikoilla syystä riippumatta. Itse taas en tekisi aborttia ellei tyyliin henkeni olisi vaarassa tms.
Rakenneultrahan tehdään yleensä rv:lla 18-21, ja tuolloin usein näkyvät mahdolliset kromosomipoikkeavuudet. Vanhemmilla pitää tietysti olla tuon jälkeen myös aikaa hieman miettiä, haluavatko jatkaa raskautta vai eivät, jos poikkeavuusepäilyjä ilmenee. Omalla kohdalla kävimme vielä rakenneultran jälkeen sikiötutkimusyksikössä uudestaan ultrassa ja sen jälkeen saimme aikaa miettiä, haluamme lapsivesitutkimuksen (emme halunneet, koska monisikiöraskaudessa suurempi keskenmenoriski). Lisäksi raskauden keskeytykseen tarvitaan TEO:n lupa pitkillä viikoilla, en tiedä kuinka kauan sen saamisessa menisi.No niinpäs näkyy olevan, ois kannattanu lukea wikipediaa vähän pitemmälle. Lieneekö tuo vammaisuuden takia oleva raja siksi korkeampi, että kaikki vammat eivät näy niin pian?
Joskus aiemmin olisin tuominnut sinut ajattelustasi nyt kun on kuullut millaista se elämä voi olla kehitysvammaisen lapsen kanssa suosittelisin kaikille aborttia jos lapsi todetaan kehitysvammaiseksi.Itse tekisin abortin jos sikiö todettaisiin vammaiseksi. Tosin jos kyseessä olisi esim. toisen käden tai jalan puuttuminen, en tekisi aborttia. Mutta esim. jos sikiö saisi down-diagnoosin olisi abortti edessä.
Ja luultavasti aborttiin päätyisin, jos oma henkeni olisi vaarassa.