Näin. Olen aina ihmetellyt miksi elää koko elämä lainaa maksaen, välillä pennejä laskeskellen jotta voi paperilla omistaa ne seinät ympärillään sitten hautaan kaatuessaan. Jos joku päivä ostan asunnon aion myös myydä ja elellä niillä rahoilla vanhempana. Tietysti jos lotossa voitan on sitten varaa jättää lapsillekinEn mitään. Aivan kuten eivät minunkaan vanhempani jättäneet minulle. Miksi pitäisi - onko perinnön jättäminen velvollisuus? Suunnitteilla on ostaa oma asunto/talo, ja sekin ideana myydä pois eläkepäivien kynnyksellä ja muuttaa lämpimään - kyllä, kuluttaa ne rahat ihan itse. Ajatella, itse hankkimat rahat voi jopa "tuhlata" omassa käytössä. Hui.
Olen 35v ja lapsia. Asun vuokralla. Enhän mä voi vielä tietää, mitä jätän perinnöksi, mutta tällä hetkellä lapsella on indeksirahastossa noin 40 000e, kasvaa koko ajan korkoa korolle, 20v päästä sen arvo olisi ainakin 200 000e. Lisäksi meillä on merenrantakiintiestö PK-seudulla.Etenkin jos olet jo yli 35v ja sinulla on useampia lapsia.
Varmaan sovin kriteereihisi, kun olen 36-vuotias, asun vuokralla, lapsia on kaksi ja perheen tulot vain vähän yli köyhyysrajan.Etenkin jos olet jo yli 35v ja sinulla on useampia lapsia.
Miten voi jättää koko omaisuuden vain toiselle lapselle koska lakiosuus kuuluu kyllä myös sille toiselle.Eiköhän paras perintö ole se, että kannustat ja avitat lapsiasi kouluttautumaan ja pärjäämään elämässä. Jos he saavat hyvät ammatit ja pärjäävät omillaan, se on oikein hyvä perintö. Vielä jos voit tarjota kodin, että aikuiset lapset voivat tulla kyläilemään, tuoda toisinaan lapsenlapsia kylään ja autatte sekä neuvotte elämään, niin sekin on jo iso perintö.
Minä en saanut perintönä kotoa mitään. Heitettiin pihalle kotoa 16-vuotiaana, eikä kannustettu edes opiskelemaan. Jos ette muuta jätä niin jättäkää lapsille edes sen verran rahaa että voivat kuopata teidät ja peittää hautajaiskulut. Tuntui pahalta maksella hautajaiskuluja omasta pussista kun vanhemmat jätti kaiken omaisuuden toiselle sisarukselle (siihen lisättynä vielä henkinen mielipaha ja kyvyttömyys vanhemmuuteen). Tuollaista perintöä en olisi halunnut.
juuri näin ! mä toivon että mun vanhemmat törsää omaisuutensa itseensä, koska mä en ole sitä ollu kartuttamassa. aion iteki käyttää rahani ite, se mitä jää ni se jää. ei voi oikein 50 vuoden päähän ennustella mitä sillon on vai onko mitäänEn mitään. Aivan kuten eivät minunkaan vanhempani jättäneet minulle. Miksi pitäisi - onko perinnön jättäminen velvollisuus? Suunnitteilla on ostaa oma asunto/talo, ja sekin ideana myydä pois eläkepäivien kynnyksellä ja muuttaa lämpimään - kyllä, kuluttaa ne rahat ihan itse. Ajatella, itse hankkimat rahat voi jopa "tuhlata" omassa käytössä. Hui.