Mikä siinä New Yorkissa niin viehättää?

• Viestiketjun aloittaja "Fiona"
  • Ensimmäinen viesti
"Fiona"
Kertokaa te oi paremmin tietävät, että mikä ihme siitä New Yorkista tekee niiiiin ihmeellisen onnen maan? Kun jatkuvasti saa kuulla turuilla ja toreilla, että miten niiiiin siistiä on mennä nykiin, juoda sitä lattéchinoa jossain kahvilassa ja käydä Sohossa shoppailemassa. Onko tämä edelleen jotain peruja Sinkkuelämää sarjasta vai?

Siis itse kun siellä kävin, niin ihan kaupunki se oli muiden joukossa. Joo join erikoiskahvia ja söin kuppikakkuja. Maistoin hampparia ja ostinpa sieltä kengätkin. Mutta en kyllä hyvällä tahdollakaan löytänyt siitä kaupungista mitään niiiiin siistiä, että olisin pyörinyt matkan jälkeen viikkotolkulla unettomana sängyssä haikaillen takaisin.

Erikoiskahveja saa nykyään Suomestakin, netistä löytää samat ostosvalikoimat ja vaikka nyt vapaudenpatsaan näkeminen ei hirveesti eroa Eiffelin näkemisestä.

Kertokaa te se salaisuus, jotka tiedätte tuon New Yorkin "taian", että mikä se on.

"Turisti"
Minä en myöskään ymmärrä New York hypetystä :( olin kesällä kaksi viikkoa ja näin paljon kerjäläisiä, valtavia löyhkääviä jätesäkkiröykkiöitä kadunkulmissa, rapistuneita metroasemia, röyhkeitä kaupustelijoita yms. ei ymmärrä ei..

Bbierass
Se on vähän sama kuin miksi monet yhdessä vaiheessa halus tatuoinnin, nysvätä alapäänsä kaljuksi, lävistyksiä... Ihminen on laumaeläin. Tehdään ja halutaan muiden perässä.

.........
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30327550:
Annas kun mietin...

Mikähän siinä tosiaan on, että alempi kuva herättää enemmän mielenkiintoa... mietitään oikein yhdessä...

Ensimmäisen kuvan maisema on paljon miellyttävämpi. Tosin julkisilla en tykkää kulkea. Halu tiiviiseen kaupunkiasumiseen taitaa kaikkiaan olla enemmän naisten juttu.

---
No tietysti se, että se on telkkuohjelmien myötä (Jenkkeillä rahaa mainostaa) niin IT, että sillä saa tuttavat sopivan kateelliseksi. Ollaan niin aallon harjalla, niin aallon harjalla. Näille tietyille ihmisille myisi vaikka paskaa säkissä, kunhan vakuuttaa, että se on nyt se juttu.

"hmm"
en itse tunne suurkaupungin taikaa, mutta huvittavia kumminkin nämä kommentit siitä kuinka suurkaupunkiin haikailevat ovat jotain vähä-älyisiä amerikkalaisia sarjoja tuijottavia, wannabe-sinkkuelämää eläviä bimboja. ymmärrän sen että jotain voi viehättää valtava kaupunki - katukuva täynnä aina uusia, erilaisia ihmisiä joita et tunne eivätkä he sinua, jokainen ilta tuo uusia tuttavuuksia, enemmän liikkeitä kuin kerkeää käydä läpi, valtava valikoima kaikessa, vaikka sitten niissä erikoiskahveissa. niin paljon nähtävää ja koettavaa jos kiinnostaa nähdä ja kokea. toinen kokee urbaanissa ympäristössä sen saman loppumattoman uuden ja ihmeellisen löytämisen tunteen mitä toinen rantasaunan laiturilla luontoa seuratessa.

juuu
Onhan New Yorkissa jokaiselle jotain. Se on niin monipuolinen ja valtava. Ymmärrän, että sitä hehkutetaan. Ei mun ykkössuosikki, mutta top viidessä ehdottomasti. En tosin juonut erikoiskahvia enkä kamalasti shoppaillutkaan. Kävinkin eka kerran ennen sinkkuelämää.

Ensimmäisen kuvan maisema on paljon miellyttävämpi. Tosin julkisilla en tykkää kulkea. Halu tiiviiseen kaupunkiasumiseen taitaa kaikkiaan olla enemmän naisten juttu.
Ei kai kukaan ole puhunut muuttamisesta mitään? Väittäisin, että 99,9% ihmisistä saa kuitenkin iltapäivänsä kulumaan paremmin New Yorkissa kuin jossain Pihtiputaan metikössä. Kyllä tuollaisessa paikassa nyt vaan on enemmän näkemistä ja koettavaa kuin edes Helsingissä.

Kyllä mulla on ollu haaveena päästä New Yorkiin jo ennen ku oli mitää Sinkkuelämää tms. ohjelmia. Mun mielestä hassua ajatella halun matkustaa New Yorkiin johtuvan jostaki Sinkkuelämästä.

New York on vain yks niistä paikoosta mihin mä haluaasin matkustaa.

• Tykkää
Reactions: Goldie
bbierass
Kyllä mulla on ollu haaveena päästä New Yorkiin jo ennen ku oli mitää Sinkkuelämää tms. ohjelmia. Mun mielestä hassua ajatella halun matkustaa New Yorkiin johtuvan jostaki Sinkkuelämästä.

New York on vain yks niistä paikoosta mihin mä haluaasin matkustaa.
Vähän niinkuin tatuointeja ihmiset halusivat vain yksilöllisyyttään :) eikä yhtään tiedostamattomana muodin orjana.

"nainen"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30327703:
Ei kai kukaan ole puhunut muuttamisesta mitään? Väittäisin, että 99,9% ihmisistä saa kuitenkin iltapäivänsä kulumaan paremmin New Yorkissa kuin jossain Pihtiputaan metikössä. Kyllä tuollaisessa paikassa nyt vaan on enemmän näkemistä ja koettavaa kuin edes Helsingissä.
Taidan sitten kuulua siihen 0,1% vähemmistöön, kun Helsingissäkin saan paljon enemmän irti Itä-Helsingin lähimetsistä kuin keskustasta. Ja muuttaisin Pihtiputaan metsikköön samantien, kunhan sais duunikuviot järkättyä jotenkin niin, ettei tarttis päivittäin Helsingin keskustaan raahautua. New Yorkin sijaan matkakohteekseni valikoituisi todennäköisemmin vaikka Nepal, vaikka Suomen kiertue tai matka Lappiin ajaisi melkeinpä saman asian, kun tahtoo päästä maailmaa katsomaan.

"Kukka"
Kävimme muutama vuosi sitten New Yorkissa ja kaupungin lähellä sukuloimassa. Koin autolla ajelut "siellä jossain" New Yorkin ulkopuolella ja harvemmin asutuilla seuduilla jotenkin paljon mielenkiintoisempana kuin itse New Yorkin. Sääkään ei suosinut kaupunkipäivinä, joten osa lomapäivistä isossa kaupungissa oli vähän ankeitakin. Kyllähän New Yorkista löytyy kaikkea - hektinen kaupunki joka ei koskaan nuku, mielenkiintoisia kaupunginosia jne.

Mutta. En usko, että minun tulee koskaan enää tuohon kaupunkiin hinku lähteä. Minä kaipaan matkoilta kauneutta; kaunista rakennettua ympäristöä ja upeaita maisemia - molempia yhtä aikaa. Tällaisia matkakohteita löytyy lähinnä Euroopasta.

isiisis
[QUOTE="nainen";30327790]Taidan sitten kuulua siihen 0,1% vähemmistöön, kun Helsingissäkin saan paljon enemmän irti Itä-Helsingin lähimetsistä kuin keskustasta. Ja muuttaisin Pihtiputaan metsikköön samantien, kunhan sais duunikuviot järkättyä jotenkin niin, ettei tarttis päivittäin Helsingin keskustaan raahautua. New Yorkin sijaan matkakohteekseni valikoituisi todennäköisemmin vaikka Nepal, vaikka Suomen kiertue tai matka Lappiin ajaisi melkeinpä saman asian, kun tahtoo päästä maailmaa katsomaan.[/QUOTE]

Niimpä niin; muuttaISIN, saIS, tarttIS, valikoituISI, ajaISI.
Pelkkää konditionaalia koko elämä. Vielä haudassakin haaveilISI jostain paremmasta.

Oi, New York on ihana!! Mieletön miljoonakaupunki, jossa ei mikään ole liian outoa ja siltikään et ole näkymätön. Paljon kaikkea, myös sitä rauhaa, jos sitä kaipaa. Mun suosikki suurkaupungeista ja menisin takaisin ihan milloin vaan. Nyt on haaveissa lähteä sinne koko perheen voimin. Mutta varmasti on heitä, joita tää kaupunki ei hetkauta mihinkään suuntaan ja se heille suotakoon. Itseäni ei viime kesänä kurkattu Praha hetkauttanut mihinkään, vaikka monet kehuu maasta taivaaseen.

"rrr"
Hämmentäviä nämä kommentit joiden mukaan New York olisi "nyt" jotenkin "in". Kaupunkihan on ollut yksi popkulttuurin eniten esillä olleista paikoista ainakin niin kauan kuin popkulttuuria on ollutkaan.

bbierass
[QUOTE="rrr";30328096]Hämmentäviä nämä kommentit joiden mukaan New York olisi "nyt" jotenkin "in". Kaupunkihan on ollut yksi popkulttuurin eniten esillä olleista paikoista ainakin niin kauan kuin popkulttuuria on ollutkaan.[/QUOTE]

juu aivan kuten tatuoinnitkaan eivät ole mikään muoti-ilmiö, eikä alapään kyniminen,,vaan ikuisuusjuttu.

Uskallan väittää, ettei Suomesta löydy yhtä aikaa samanlaista teatteritarjontaa, ravintolatarjontaa tai vaikka suurkaupungin tunnelmaa.

Historiaakin New York on täynnä, mutta sitä ei kovinkaan moni tunnu hehkuttavan

Oi, New York on ihana!! Mieletön miljoonakaupunki, jossa ei mikään ole liian outoa ja siltikään et ole näkymätön. Paljon kaikkea, myös sitä rauhaa, jos sitä kaipaa. Mun suosikki suurkaupungeista ja menisin takaisin ihan milloin vaan. Nyt on haaveissa lähteä sinne koko perheen voimin. Mutta varmasti on heitä, joita tää kaupunki ei hetkauta mihinkään suuntaan ja se heille suotakoon. Itseäni ei viime kesänä kurkattu Praha hetkauttanut mihinkään, vaikka monet kehuu maasta taivaaseen.
Minä taasen en innostunut Berliinistä, mutta parjattu Lontoo sen sijaan vein sydämeni. Ja ensi kesänä on sitten kohteena New York. Ja voihan se olla, että kokemus on laimea ja vastaan tulee enemmän suurkaupungin haittapuolia kuin muita juttuja mutta en jätä sitä kokematta siksi, että jonkun yrmyn mielestä minnekään ei kehtaa mennä jos se on "in".

joo ittee
sieltä päin brooklynin area ja bronx sen underground scenen takii ja se historiikki ja kuulemma lepposta väkeä nykyään ja kaikkia eri ruoka mestoi monipuolinen kulttuurillinen ilmapiiri niin mikä jottei.. mut enempi amerikassa kiinnostais ajaa sen mantereen halki kaikilla pikku kujilla ja kylillä ja maanteillä soraisilla läpi grand ganyonin ja olla kuin lucky luke :)

ranking
Omalla listalla:

Bangkok +++
Lontoo +++
Amsterdam +++
Rooma ++
Pariisi++
Hongkong ++ (lähinnä keskustan ulkopuolisten paikkojen takia mukava)
Kapkaupunki++ (jälleen se ympäröivä alue syynä lähinnä)
Berliini ++
Kööpenhamina ++
Los Angeles ++
New York + tai ++
Milano +
Nizza + (ympäröivät alueet +++)
Bryssel +
Geneve +
Peking +

Yhteistyössä