Jos haluat tosissasi lihasmassa niin aerobisesta olisi hyvä tinkiä ja punttisalia lisätä. Palkkaria kannattaa vetää, tosin osaksi bisnestä, mutta mulla käytössä EAA Fastilta ja Palkkari+ Leaderilta. Ensimmäinen ennen treeniä ja jälkimmäistä jos on ollut liian pitkä tauko syömisessä, joskus myös vain pikkunälkään tai aterian päätteeksi.
Noi ohjelmat ym. on musta hirveen yksilöllistä ja tavoitteista riippuvaista, siksi vaikea antaa selkeitä ohjeita. Unta 7-8 h yössä kuitenkin.
Mä meen tällä hetkellä jaolla, jossa sekoittelen aika paljon rytmitystä liikkeissä sillä kiinteät ohjelmat eivät ole juttuni. Teen neljästi viikossa. Tässä on siis _ensisijaisen_ rasituksen mukaan, moninivelliikkeethän rasittavat useampaa lihasryhmää. Treeniä kannattaa jaksottaa lihaksen koon ja myös sen mukaan, mikä lihas on edellä, mikä jäljessä. Mulla sattuu olemaan näin.
Kerran viikkoon:
hauis, vatsat, rinta, pohkeet, takareidet
Kahdesti viikkoon:
ojentajat (pumppi), ojentajat (voimatreeni) --> lagaavat enemmän kuin haukkari, heikoiten hermottuva lihasryhmäni luultavasti
Kolmesti viikkoon:
-selkä, etureidet, olkapäät
En tee erikseen kyynärvarsia enkä vatsoja.
Safkassa tärkeintä olisi olla pluskaloreilla jos haluaa lihasta. Mutta maltilliset plussat pitäisi riittää ainakin jos on vähänkin lahjoja omalla kokemuksella eli iso maha ei ole pakollista.
Rasvoja pitää seurata muttei tällä tasolla vaarallista sopivasti kovalla kulutuksella, hiilari energianlähde salilla eli tärkeä, protsku rakennuslähde, tärkein. Säännölliset ruokailut.
Mulla on niin että aamupäivästä syön aika vähän, lähinnä jotain hiilaripitoista, sit 12-14 välillä raskaammin proteiini- ja hiilaripitoista plus vähän rasvaa (kana, kala, liha, kasvikset, hedelmät lähinnä, mutta joskus jopa pizzaa esimerkiksi
), seuraavaksi sali, klo 16-18 500 g rahkaa lisukkeineen ja illalla klo 21 tienoilla "jotain", usein esim. tonnikalapurkki ja ruisleipää. Maitoa ja vähäsokerista mehua vetelen juomana aterioilla. Kalorit on noin 3000 kcal, vähän ehkä yli. Ei paljon eroa vapaapäivistä, silloin vaan jää EAA pois ja rasvat ja hiilarit hieman pienemmälle.