Milloin salitreeni alkaa näkyä?

• Viestiketjun aloittaja "Vilukissa"
  • Ensimmäinen viesti
"Vilukissa"
Kysymys otsikossa - hommasin juuri itselleni saliohjelman ekaa kertaa ikinä ja nyt kaipaan muiden kokemuksia :) Miten usein kävit? Mikä oli lähtötasosi? Muutitko ruokavaliota? Koska huomasit muutoksia kropassa?

Mulla on ihan ok peruskunto (mitattu), mutta lihaskunto ei oo mitenkään hääppöinen. Ylipainoa ei ole. Aloitin salilla viime viikolla, eli aivan alussa mennään.

Muscles
Itse olen treenannut nyt 3-4x/vko kovalla intensiteetillä 4.5kk ajan ja hieman tuloksia alkaa näkyä. Ruokavalio laitettu kuosiin myös. Lähtöpaino 55 kg, tällä hetkellä kutakuinkin sama paino. Syön päivittäin n. 2000 kcal laadukasta, puhdasta ruokaa. 1x/vko karkkipäivä.

"Vilukissa"
Itse olen treenannut nyt 3-4x/vko kovalla intensiteetillä 4.5kk ajan ja hieman tuloksia alkaa näkyä. Ruokavalio laitettu kuosiin myös. Lähtöpaino 55 kg, tällä hetkellä kutakuinkin sama paino. Syön päivittäin n. 2000 kcal laadukasta, puhdasta ruokaa. 1x/vko karkkipäivä.
Okei, me ollaan about saman kokoisia... mitä tarkoittaa kova intensiteetti sun tapauksessa, millainen treeni siis? Mitä muutoksia oot huomannut?

"Vilukissa"
[QUOTE="jepulis";30316532]Riippuu mitä tarkoitetaan näkymisellä. Kyllähän jo muutama treenikerta näkyy jo siinä miten kantaa kehoaan.[/QUOTE]

Tarkennan, että lihasten näkymisestä kyse - mä oon harrastanut muuta (ryhmä)liikuntaa vuosikaudet ja oon sikäli ns. kuosissa.

"xyz"
Minähän en näistä mitään tiedä, mutta voisin melkein suositella jotain protskujauhetta salitreenin jälkeen? Saavat lihakset oikeanlaista apetta kasvaakseen. Juoksutreenissä taisi mennä ehkä kuukausi, että pohjelihas alkoi näkymään todenteolla (alkutilanne lähellä nollakuntoa).

"Mies.."
Jos ruokavalio ja treenit ovat kunnossa ilman vanhaa treenitaustaa 3kk alkaa olla sellainen aika että jotain huomaa, 12kk sellainen että muutkin alkavat huomaamaan, +2v niin kaikki huomaa.

Tämä riippuu myös hirveästi omasta fysiikasta, joku 150cm laiha mimmi saa jo 1kk näkyviä juttuja aikaan
180cm mimmi jolla on vähän ylipainoa saa tahkota paljon kauemmin.

"Vilukissa"
[QUOTE="Mies..";30319310]Jos ruokavalio ja treenit ovat kunnossa ilman vanhaa treenitaustaa 3kk alkaa olla sellainen aika että jotain huomaa, 12kk sellainen että muutkin alkavat huomaamaan, +2v niin kaikki huomaa.

Tämä riippuu myös hirveästi omasta fysiikasta, joku 150cm laiha mimmi saa jo 1kk näkyviä juttuja aikaan
180cm mimmi jolla on vähän ylipainoa saa tahkota paljon kauemmin.[/QUOTE]

No mä oon just tommonen lyhyt ja laiha mimmi - oon tottunut liikkumaan aika paljon jo valmiiksi, ja salilla tulee vedettyä kans ns. kunnolla. Kolmen kuukauden kohdalla siis voisi ajatella että muutoksen erottaa...

salihirmu...
[QUOTE="Vilukissa";30323891]Eikö oikeasti kukaan palstalainen ole aloittanut salitreeniä? Ennen/jälkeen-kuvia en vaadi, kokemuksia vaan :)[/QUOTE]

No vaimon kaveri on treenannut jotain 1,5v ja osallistui fitness skaboihin, pieni nainen niin tulokset tulee todella nopeasti. Oma kokemus 175cm mies ja ekat kommentit boidauksesta tuli n3kk jälkeen.

vierass
Minä kävin 5 vuotta salilla ja lihaksia oli, painoin sun mittasena jotain 60 kg ja ei ne nyt sillai näkynyt että olisi niitä voinut uimahallilla vaikka esitellä. Toisissa liikkeissä näkyy että on lihasta, kaulan jäntevöityminen ei ollut kiva, valokuvissa noilta ajoilta kaulan lihakset häiritsevät. Ja yleensäottaen, ei ihmiset huomaa mitään jos on vaatteet päällä, ystäväni on oikein kilpaillut ja hänellä toisaan on lihasta ja vaatteet päällä ei kovin äkkiä huomaa mitään, riedet vain näyttää normaalia paksummilta.

Mies...
Minä kävin 5 vuotta salilla ja lihaksia oli, painoin sun mittasena jotain 60 kg ja ei ne nyt sillai näkynyt että olisi niitä voinut uimahallilla vaikka esitellä. Toisissa liikkeissä näkyy että on lihasta, kaulan jäntevöityminen ei ollut kiva, valokuvissa noilta ajoilta kaulan lihakset häiritsevät. Ja yleensäottaen, ei ihmiset huomaa mitään jos on vaatteet päällä, ystäväni on oikein kilpaillut ja hänellä toisaan on lihasta ja vaatteet päällä ei kovin äkkiä huomaa mitään, riedet vain näyttää normaalia paksummilta.
5v on jo niin hiton pitkä aika että oikein treenattuna ollaan jo ihan järkyttävässä kunnossa JOS ravinto/lepo/treeni on kunnossa. Mä olin tossa kohtaa itse suunnilleen 8% rasvoissa (rinta ja vatsalihaksissa näkyi säikeet ja kyllä uimahallilla 95% ihmisistä oli todella paljon huonommassa kunnossa kuin minä.

Joskus muinoin aloitin treenaamisen ilman sen kummempia liikuntataustoja. Treenasin 3-5 kertaa viikossa. En tiennyt mitään mistään proteiineista ja palautusjuomista, söin mitä sattuu, milloin sattuu. Lihakset alkoi näkyä parin kuukauden jälkeen, vaikka rasvaprosentti ei ollut ihan minimipäästä.

vierass
5v on jo niin hiton pitkä aika että oikein treenattuna ollaan jo ihan järkyttävässä kunnossa JOS ravinto/lepo/treeni on kunnossa. Mä olin tossa kohtaa itse suunnilleen 8% rasvoissa (rinta ja vatsalihaksissa näkyi säikeet ja kyllä uimahallilla 95% ihmisistä oli todella paljon huonommassa kunnossa kuin minä.
No enpä siellä käynyt lihasten vuoksi ja treenaajani on kyllä ihan voimanostaja ettei treenissä ole mitään vikaa. Kuten sanoin, painoin 60 kg että ei ne lihakset pullistele naisilla varsnikaan jos on vähänkin rasvaa päällä. Aikansa kutakin, nykyään käyn ennemmin kävelyllä, eipä tuo sali auta yleiskuntoon paljon, kunnon kävelylenkki on paljon mukavempaa ja tehokkaampaa. Ei minulla ollut mitään halua lihaksia sen näkyvämmin saada, kunhan nyt aloitin penkistä naistentangolla jonka juuri juuri sain ylös, ja ennätys oli 50 kg, kyykkäsin kyllä miehen mukaan niin paljon kuin vain jaksoin nostaa selkääni, etä jaloissa oli kyllä lihasta. Raskaudet oli helppo päälle kantaa, kun oli lihakset selässäkin.

Yhteistyössä