Onko seksi tosiaan pitkän parisuhteen perusta?

Seksi on tavallaan liian mukava juttu stressattavaksi, vaikka ymmärrän että se aiheuttaa päänvaivaa silloin kun siinä on ongelmia (olet alasti ja toivot että sä ja sun kroppa hyväksytään, onko haluja, miksei toista kiinnosta jne).
Mutta sama kuin stressaisi siitä että onnistuiko viikonlopun lomareissu, ilta hyvässä ruokaravintolassa jne. Elämän mausteita, mutta ei parisuhteen ydintä.

Siis mun mielestä. :)
 
juuuuu
No kerropa "juuuu" mitä ei-raamatullista tai satuttavaa olen nyt tehnyt?

Äläkä kerro jotain ympäripyöreää "olen muiden yläpuolella, " vaan konkreettisia esimerkkejä.
Joka asiassa pidät omaa mielipidettäsi totuutena, jopa raamatullisena. Se on pelottavaa. Tuot mielipiteesi hyvin kärkkäästi esille. Se ei ole sopivaa käytöstä uskovaiselle. Uskovaisen kuuluu olla valona maailmassa. Armo ja totuus, ei vain toista. Vaadit epäuskoisia elämään Raamatun mukaan ja tuomitset muita. Esität ehtoja uskoontulolle ja olemiselle.*Vaikka totuus on että ainoastaan Jumala näkee sydämen tilan. Hedelmistään tunnetaan kyllä, mutta entä omat hedelmät? Riitely ei ole hyvää hedelmää. Riittää että kerran kertoo mitä Jumalan Sana sanoo, omat Raamatun tulkinnat ei välttämättä sullakaan aina mene oikein. Omat mielipiteet taas on toinen asia, niitä ei saa tuoda ehdottomana totuutena tai pahimmillaan Jumalan Sanana. Ja uskovaisen ei sovi väitellä. Niitä sun loukkaavia sanoja en halua toistella, olen tarpeeksi järkyttynyt niistä muutaman kerran luettuani. Mutta jos itse mietit käytöstäsi ja tosissasi rukoilet niin Herra kertoo itsellesikin missä sulla on parennettavaa. Niinkuin meillä kaikilla. Jokainen Jeesustava rakastava tekee joka päivä parannusta omista synneistään, vaikka ne tuntuisi kuinka pieniltä, eikä silloin toisten syntejä enää edes huomaa. Kun ei itsekään ole täydellinen. Hyväksytään jokainen ihminen sellaisena kuin hän on. Rukoillaan kaikkien puolesta ja luetaan Sanaa, ja se on Jumalan tahto. Kaikki on rakkaita Herralle. Siunausta kaikille. <3
 
Seksi on tavallaan liian mukava juttu stressattavaksi, vaikka ymmärrän että se aiheuttaa päänvaivaa silloin kun siinä on ongelmia (olet alasti ja toivot että sä ja sun kroppa hyväksytään, onko haluja, miksei toista kiinnosta jne).
Mutta sama kuin stressaisi siitä että onnistuiko viikonlopun lomareissu, ilta hyvässä ruokaravintolassa jne. Elämän mausteita, mutta ei parisuhteen ydint



Siis mun mielestä. :)

Juu-u! Mut sä et sit kai koskaan ole ollut oikeasti sen seksuaalisesti ei sopivan kanssa. Siis kun jätkä itkee ja valittaa, kun ei saa enää naida, vaikka saman päivän aikana on jo tullut kolmesti naitua. Tai kun itsellä tekisi jo mieli eikä kumppania näytä kiinnostavan vaikka edellisestä kerrasta on kolme viikkoa.

Noin se ei saa mennä! Joku kärsii silloin varmasti!
 
Juu-u! Mut sä et sit kai koskaan ole ollut oikeasti sen seksuaalisesti ei sopivan kanssa. Siis kun jätkä itkee ja valittaa, kun ei saa enää naida, vaikka saman päivän aikana on jo tullut kolmesti naitua. Tai kun itsellä tekisi jo mieli eikä kumppania näytä kiinnostavan vaikka edellisestä kerrasta on kolme viikkoa.

Noin se ei saa mennä! Joku kärsii silloin varmasti!
No juu, nuo on ääripäitä. Ekan mainitsemasi kohdalla mä olisin varmaan heittänyt sangollisen jäävettä munille...
Olet oikeassa. Mun "haarukka" käsittelee semmoisia vähän helpompia tapauksia, tavallista seksielämän väljähtyneisyyttä ym.
 
Joka asiassa pidät omaa mielipidettäsi totuutena, jopa raamatullisena. Se on pelottavaa. Tuot mielipiteesi hyvin kärkkäästi esille. Se ei ole sopivaa käytöstä uskovaiselle. Uskovaisen kuuluu olla valona maailmassa. Armo ja totuus, ei vain toista. Vaadit epäuskoisia elämään Raamatun mukaan ja tuomitset muita. Esität ehtoja uskoontulolle ja olemiselle.*Vaikka totuus on että ainoastaan Jumala näkee sydämen tilan. Hedelmistään tunnetaan kyllä, mutta entä omat hedelmät? Riitely ei ole hyvää hedelmää. Riittää että kerran kertoo mitä Jumalan Sana sanoo, omat Raamatun tulkinnat ei välttämättä sullakaan aina mene oikein. Omat mielipiteet taas on toinen asia, niitä ei saa tuoda ehdottomana totuutena tai pahimmillaan Jumalan Sanana. Ja uskovaisen ei sovi väitellä. Niitä sun loukkaavia sanoja en halua toistella, olen tarpeeksi järkyttynyt niistä muutaman kerran luettuani. Mutta jos itse mietit käytöstäsi ja tosissasi rukoilet niin Herra kertoo itsellesikin missä sulla on parennettavaa. Niinkuin meillä kaikilla. Jokainen Jeesustava rakastava tekee joka päivä parannusta omista synneistään, vaikka ne tuntuisi kuinka pieniltä, eikä silloin toisten syntejä enää edes huomaa. Kun ei itsekään ole täydellinen. Hyväksytään jokainen ihminen sellaisena kuin hän on. Rukoillaan kaikkien puolesta ja luetaan Sanaa, ja se on Jumalan tahto. Kaikki on rakkaita Herralle. Siunausta kaikille. <3
Kerropa tarkalleen missä kristinuskon asioissa olen kirjoittanut ei-raamatullisesti ja vain omia mielipiteitäni? Tuommoisia syytöksiä on helppo heittää, mutta anna tarkat esimerkit?

Homma menee usein niin, että mä heitän oman, yleistä mielipidettä vastaan olevan mielipiteeni johonkin ketjuun jossa kysytään jotain.
Sitä seuraa jonkun toisin ajattelevan kysymys, johon vastaan. Sit tulee 3-4:ltä kirjoittajalta vastakysymykset. Vastaan niihin, ja sen jälkeen onkin 7-8 ihmistä jo kimpussa.
Jos en vastaa, mua syytetään vastaamattomuudesta ja livahtamisesta. Jos vastaan kaikille, olen vänkääjä.

Ja silloinkin kun en kirjoita esim.homoista, joku kaivaa ne homot esiin vaikka aiheena olisi omenapiirakkaresepti.

Entä sinä? Olisi hirmu helppoa olla uskovana, joka puhuu vain armosta, rakkaudesta ja kukkasista. Sitten palstalla luet ketjuja joissa syytetään uskovia ja Jumalaa ties mistä, osa valheellisiakin tai ymmärtämättömyydestä johtuvia vääriä tietoja, ja sä tiedät kuinka asiat menee, mutta hymistelet etkä kerro sitä muille.
Mitä pimittämistä sä pidät yllä?

Sen ymmärrän että ei ei-uskovilla ole voimaa samoihin asioihin kuin uskovilla, mutta en ole sitä olettanutkaan. En ala aina rettelöimään tai viilaamaan asioista eikkareilta niissä ketjuissa joissa ei puhuta kristinuskosta (onhan täällä juttua viinasta, bordelleista ja ties mistä) vaan semmoisissa joissa siinä on jo kysyjällä ajatus "miksei uskovat hyväksy tätä, onko tämä syntiä..."
 
Viimeksi muokattu:
Ja "juuuu", missä on sanottu että joku Raamatun asia pitää esittää vai kerran? Eikö sitä saa tarkastella, eikö ei-uskovat saa kysyä lisäkysymyksiä? Kyllä Jumalan sana kestää tarkastelun, vaikka siinä epäselviä kohtia onkin.

Sanot vaikka "Jumala ei salli tappamista."
Joku kysyy "no entäs sodassa, tai VT:n aikana?"
Vastaat:" enpäs kerro, mutta Jumala ei vaan salli tappamista. Jeesus on rakkaus.<3 Siunausta kaikille."
 
Viimeksi muokattu:
Siu
Ja "juuuu", missä on sanottu että joku Raamatun asia pitää esittää vai kerran? Eikö sitä saa tarkastella, eikö ei-uskovat saa kysyä lisäkysymyksiä? Kyllä Jumalan sana kestää tarkastelun, vaikka siinä epäselviä kohtia onkin.

Sanot vaikka "Jumala ei salli tappamista."
Joku kysyy "no entäs sodassa, tai VT:n aikana?"
Vastaat:" enpäs kerro, mutta Jumala ei vaan salli tappamista. Jeesus on rakkaus.<3 Siunausta kaikille."
Yritä hiljentyä ja rukoilla välillä. Siu.
 
jjjjjjjjj
Ok, kirjoitetaan sitten. Tuo yksi liha -sanapari ei viittaa seksielämän hoitamiseen tai seksitiheyteen, koska ei kukaan mies voi vaatia vaimoaan sekstailemaan vaikka 3 kertaa päivässä sen takia että he ovat yksi liha.
Olen eka Raamatun valossa asiasta sinulle kirjoittanut. Viestiäni et kommentoinut lainkaan ja minusta alkaa tuntua, että olet yksinkertaisesti tyhmä. Mitä jos kirjoittelisit vähemmän palstalle.
 
juuuuu
Olen pahoillani Echo kun et ottanut vastaan sanomaani vaan suutuit. :( Mä en aio väitellä kanssasi, sanoin jo mitä Herra oli sydämelleni laskenut. Jos et halua nähdä totuutta itsestäsi niin se oma valintasi. Toivon vaan koko sydämestäni ettet paaduta sydäntäsi. En halua riidellä enkä puolustele itseäni. Toivon että käännyt Herran puoleen ja teet parannusta. Ja todellakin toivotan siunausta kaikille, siihen Jumala meitä kehoittaa. Rukoilen puolestasi. <3
 
Olen pahoillani Echo kun et ottanut vastaan sanomaani vaan suutuit. :( Mä en aio väitellä kanssasi, sanoin jo mitä Herra oli sydämelleni laskenut. Jos et halua nähdä totuutta itsestäsi niin se oma valintasi. Toivon vaan koko sydämestäni ettet paaduta sydäntäsi. En halua riidellä enkä puolustele itseäni. Toivon että käännyt Herran puoleen ja teet parannusta. Ja todellakin toivotan siunausta kaikille, siihen Jumala meitä kehoittaa. Rukoilen puolestasi. <3
Okei. Eli vain syytät ja syytät, mutta et kerro missä tarkalleen olen tehnyt väärin. Sitten toivottelet siunausta. Tosi reilua.

Okei. Ei kerrota ei-uskoville mitään jos he jotain kysyvät. Toivotellaan vain siunausta.
 
iu
Mikä on "tavallista seksielämän väljähtyneisyyttä"?
En tiedä, millaisia seksipetoja muut ovat, mutta kyllä meillä ainakin tässä rapiat 30 vuotta kestäneessä parisuhteessa on välillä kausia, että kamalasti ei huvita ja jotain uutta tarttis keksiä. (Tai mulla on, tuolla miehellä ei niinkään taida... Mä oon kait vaan niin ihana. :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
uskiskos
Mä olen myös? aika kärkäs ja kärkevä milloin missäkin keskustelussa. Toteutan haluani keskustella ja joskus vängätäkin. En sinänsä näe kipakkaakaan keskustelua pahana, parhaimmillaan se voi haastaa jotakuta laajentamaan maailmankuvaansa. Silti tässä yksi kerta kun messussa puhuttiin kielenkäytöstä ja sanojen voimasta raamatun sanojen varjossa niin tunsin piston sydämessäni koskien nimenomaan nettiä. Täällä on helppo suoltaa kaikenlaista eikä aina niin sävyisästi. Miten se menikään, kaikki maailman eläimet ihminen voi kesyttää mutta ei kieltä...
 
m1es
Aika outo näkemys, että puoliso on naintia varten.
Viikossa on 168 tuntia. Vaikka naisi tunnin joka ikinen päivä, niin 161 tuntia sen puolison kanssa pitää pärjätä muuten. Sun pyramidisi nyt seisoo kärjellään.
Tunti päivässä noin keskiarvona on ihan sopiva tahti. Mutta ei kai näitä asioita tunneilla mitata? Jos mitattaisiin, tärkeintä parisuhteessa olisi, että yhdessä nukkuminen (siis oikeasti unessa oleminen) sujuu ja että työajat sattuvat yksiin. Ja jos mies/nainen eksyisi pikapanoihin naapurin kanssa, ei se olisi parisuhdeongelma eikä mikään, jos siihen menisi esim. puoli tuntia viikossa, eli vähemmän kuin asunnon imurointiin...
 
Homppeli pomppeli
En lukenut keskustelua lainkaan mutta sivujen lukumäärästä päätellen keskustelu on taas kääntynyt homoihin.

Osoittaa kyllä aika surkeaa ajatuskulkua, ettei palstan uskovaisille osata muusta puhua. Homo homo homo homo homo homo homo homppeli pomppeli pom!
 

Yhteistyössä