Kävi tänään kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa näin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isot normi vessoihin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä tuossa oli sitten ongelmana? :) Se nelivuotias pelkäsi pönttöä ja koska potta oli vapaana, niin käytti sitä. Oma lapsesi meni pöntölle. Yhtä hyvin se potan käyttäjä olisi voinut olla 1 v ja oma lapsesi olisi silti joutunut pöntölle.

Meillä ei lapset koskaan käyttäneet pottaa, siirtyivät 2 v:na vaipoista suoraan pöntölle. Ei kyllä mitään apua tarvineet, pitivät pöntön reunoista kiinni ja hoitivat asiansa. Jos kerran oma 2,5 v:si osaa käydä pöntöllä eikä pelkää sitä, niin en tajua miksi ylipäänsä sitä pottaa himoitset?

Meidän ekaluokkalainen kakkaa yhä pottaan, repikää siitä. Hänellä on syndrooma johon liittyy vakava ummetus, josta kärsinyt elämänsä ajan.Nyt suoli toimii säännöllisesti, mutta vain potalle kyykätessä, ja minun puolesta saa kyykätä niin kauan kuin itse haluaa vaihtaa pöntölle.Pöntön asento vain ei ole ulostusasioissa paras mahdollinen, mutta en painosta vaan iloitsen siitä että kakka tulee ilman tuskia, itkua ja tuskanhuutoa. Pieniä mutta suuria iloja!

• Tykkää
Reactions: Black Diva´s
[QUOTE="umppis";30303759]Meidän ekaluokkalainen kakkaa yhä pottaan, repikää siitä. Hänellä on syndrooma johon liittyy vakava ummetus, josta kärsinyt elämänsä ajan.Nyt suoli toimii säännöllisesti, mutta vain potalle kyykätessä, ja minun puolesta saa kyykätä niin kauan kuin itse haluaa vaihtaa pöntölle.Pöntön asento vain ei ole ulostusasioissa paras mahdollinen, mutta en painosta vaan iloitsen siitä että kakka tulee ilman tuskia, itkua ja tuskanhuutoa. Pieniä mutta suuria iloja![/QUOTE]

Onko teillä pottatuoli käytössä?

Voisiko lapsi olla vaikka 2v,mutta on pitkä ja isokokoinen poika?
Katsos aina se lapsen koko ei kerro ikää ;)

Ja jos lapsi pelkää niin ei sitä voi pakottaa ja opettaa vieraassa paikassa.
Vai sieläkö pitäisi sitten mahdollisesti huudattaa/puhellla/lahjoa yms. lasta että menee pöntölle?
Nämä asiat kumminkin pitäisi tehdä kotona ei yleisessä vessassa.

Sattuiko sinun lastasi nyt jotenkin,kun joitui pöntölle?

Meidän pian 4v tykkää joskus käydä potalla, jos on joku erityisen kivan värinen tms. potta. Tai joskus muutenkin vaan. En oo nähnyt mitään syytä kieltää, kun potalle hyvin sopii vielä. Enkä ole ajatellut, että jos joku pienempi sattuu just tulemaan paikalle ja ei voi siksi mun tyttö käydä. Osaa kyllä käydä pöntöllä ja yleensä käykin.

Päiväkuiva 2v yökuiva 2v,3kk että näin. Kyllä niistä vaipoista eroon pääsee kun viitsii asiaan paneutua. Mutta sinuahan ei kiinnosta kun on niin helppo niitä vaippoja vaihdella.

Mun lapseni oppi kuivaksi samassa iässä kuin sunkin. Erona sun lapseen vaan, että pidätyskyky on niin hyvä, että lapsi jaksaa odottaa vuoroaan, jos julkisen vessan potta on varattuna. Kannattaisko teidän treenata tää asia kuntoon.

Meidän lapsi muuten käy potalla niin kauan kuin tahtoo ja mahtuu.

Yhteistyössä