Kävi tänään kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa näin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isot normi vessoihin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen luopunut lasten vaippojen käytöstä siinä vaiheessa. Kolmivuotiana nuo ovat kaikki olleet täysin kuivia. Täytyy sanoa, että siinä tuo kirjoittamasi pitää paikkansa, että yövaipoista luovuttiin silloin kun lapsi itse halusi luopua ja sen jälkeen ei vahinkoja ihan yhtä tai kahta poikkeusta lukuunottamatta tullut.

Itse olet varmaan niitä, jotka selittävät 1 vuotiaan olevan jo päiväkuiva, hänelle sattuu vain 7 vahinkoa joka päivä :laugh: Itse en lasta päiväkuivaksi luokittele ennenkuin vahinkoja sattuu ihan satunnaisesti, päivittäiset vahingot tarkoittavat kyllä, ettei ole kuiva.

Päiväkuiva 2v yökuiva 2v,3kk että näin. Kyllä niistä vaipoista eroon pääsee kun viitsii asiaan paneutua. Mutta sinuahan ei kiinnosta kun on niin helppo niitä vaippoja vaihdella.

Ehkä se 4-vuotias (mistä muuten tiedät että se oli 4-vuotias...) poika oli jotenkin kehitysvammainen tai muuten erityistarpeinen. Oli miten oli tuskin kuuluu muille.

Ihan normaali 4 vuotias oli. Tiedän koska rattaissa oli nimi kyltti ja syntymä kk ja vuosi.

Päiväkuiva 2v yökuiva 2v,3kk että näin. Kyllä niistä vaipoista eroon pääsee kun viitsii asiaan paneutua. Mutta sinuahan ei kiinnosta kun on niin helppo niitä vaippoja vaihdella.

Tämä kommenttisi paljastaa miten tyhmä voitkin olla. Yökuivuutta ei voi opettaa, se on ihan hormoneista kiinni. Todellakin toivon, ettei ystäväpiirissäsi ole ketään, jolla olisi kotona yökastelija. Kukaan ei kaipaa tuollaisia kommentteja.

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
Tämä kommenttisi paljastaa miten tyhmä voitkin olla. Yökuivuutta ei voi opettaa, se on ihan hormoneista kiinni. Todellakin toivon, ettei ystäväpiirissäsi ole ketään, jolla olisi kotona yökastelija. Kukaan ei kaipaa tuollaisia kommentteja.

Taidat itse olla aika yksinkertainen,jolla ei ole kiinnostusta edes saada lastaan pois vaipoista. Tunge sinä ne hormoonis vaikka sinne omaan päähäs.

On se vaan hyvä, että supermammat jaksavat pitää puolensa ja muistuttaa muita heidän tyhmyydestään. Toivotaan, että se maailman typerin, nelivuotiaan pojan äiti ymmärtää nyt heti ryhtyä vaatimaan pojaltaan kypsempää käytöstä. Jäi varmasti muistelemaan sinua lämpimin ajatuksin ja kiitollisena, että onneksi kauppakeskuksessa pyörii fiksua ja tietäväistä porukkaa. Sinullakin kiva mieli saadessasi tiuskia vieraille ihmisille.

Ja sitten ihmetellään, täällä palstallakin, että on ne suomalaiset junttia ja umpimielistä kansaa! Näin se talvi tulla tuivertaa ja iloiset suomalaiset taas jakamassa hyvää mieltä toisilleen, jipii!

Tämän on pakko olla provo. Ei, kun oikeasti tuollaisia ihmisiä on olemassa, jotka rupeavat ventovieraita "oikomaan" oikeaan suuntaan ja nauttivat, kun pääsevät näpäyttämään jotakuta. :rolleyes:

Tasaseenhan samanlainen tapaus tulee palstalle

Kiitos ja kunnka että aina päästään sanomaan toiselle päin naamaa lapsien kuullen. Mitä mahtaa tuo lapsi nyt ajatella, ettei saa käydä hädällään ollenkaan? Pelkää aina että joku vieras ämmä syöksyy ovesta sisään räkyttämään?

Mitä jos ensi kerralla menisit kauppakeskuksessa neuvontapisteen kautta ja pyytäisit lisää pottia? Toisen lastenhoitohuoneeseen (jotka muuten palstalla monesti ajatellaan olevan VAUVOILLE ja heidän tarpeilleen), muutaman naisten huoneeseen ja muutaman miesten huoneeseen.

Ihan normaali 4 vuotias oli. Tiedän koska rattaissa oli nimi kyltti ja syntymä kk ja vuosi.

Siinä kyltissäkö luki myös että lapsi on kaikinpuolin terve?

Mulla on lapset 2v ikäerolla, vanhemmalla on kehitysvamma ja muuta häikkää. 4v iässä kulki vielä rattailla ja 5v sai pyörätuolin vaikka lyhyitä matkoja kävelikin. 3,5v iässä alkoi käydä potalla ja pöntölle uskaltautui vasta 4,5v ikäisenä jos oli pienentäjä. Yleisissä vessoissa käytti pottaa vielä 5v ikäisenä, lisäksi vaippa varalta. Päällepäin ei näyttänyt yhtään erikoiselta, puheista pystyi sitten arvelemaan ettei ole ihan terve jos vähän kauemmin kuunteli.

Rattaissa oli sellainen nimikyltti ja välillä niissä istui myös tuo nuorempi sisarus. En jaksanut ottaa kylttiä siksi pois.

Voi elämä ap. Hienoa, että jotain jaksaa kiinnostaa muiden asiat noin paljon. Meillä myös 4 vuotias poika joka pelkää pönttöjä. Kakka kyllä hädän yllättäessä liikkeellä saadaan tehtyä pottaan. Usein poika kyllä mieluummin pidättää kotiin asti jossa pöntön supistaja. On meinaan kerran meinannut tipahtaa pönttöön josta jäi traumat ja pitkään aikaan ei suostunut pöntölle. Onneksi emme kaltaisesi ihmisen takia pakottaneet. Pikkuhiljaa oppii taas luottamaan, ettei sinne pönttöön putoa.

Taidat itse olla aika yksinkertainen,jolla ei ole kiinnostusta edes saada lastaan pois vaipoista. Tunge sinä ne hormoonis vaikka sinne omaan päähäs.

Et taida tietää että yökuivuus ON kiinni juuri niistä hormoneista. Älä vaan mee sanomaan kelleen että se on opetuksesta kiinni. Vai miten voi olla vaikka laps 2v päiväkuiva ja edelleen 6v pissii sängyn? Ole hiljaa ellet tiedä.

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
Kyllä on joillakin elämässä ongelmat. Joutua nyt pitämään 2,5-vuotiasta kiinni, kun tämä käy pöntöllä, koska potta on varattu. Ja tulla vielä kirjoittamaan tästä aiheesta aloitus.

Ap:n elämä taitaa olla tosi hankalaa, koska joka paivakassa törmää niihin huonoihin kasvattajiin, eli niihin, jotka eivät tee samalla tavalla kuin ap tai joiden lapset eivät kehity samalla tahdilla kuin ap:n.

Oma lapseni kävi pöntöllä jo 1-vuotiaana, mutta päiväkodissa hoitajana törmää siihen, että lapsilla voi olla ties minkälaisia pelkoja. Nistä peloista ei todellakaan päästä pois, kuin vain lempeällä ymmärtämyksellä. Yleensä parenevat kun aikaa kuluu. Moni 4-vuotias käy vielä potalla päiväkodissakin, kun pelkää pönttöä. ei ole tullut mieleenikään, että tuostakin saisi ongelman aikaiseksi.

Nelivuotias potalla huh huh kyllä noin iso pöntöllä käy. Mun poika hoitaa itse vessa asiansa kun ollaan liikkeellä. Ei tulis mieleenkään käyttää noin isoa lastenhoitohuoneessa.

[QUOTE="Omatoiminen";30303616]Nelivuotias potalla huh huh kyllä noin iso pöntöllä käy. Mun poika hoitaa itse vessa asiansa kun ollaan liikkeellä. Ei tulis mieleenkään käyttää noin isoa lastenhoitohuoneessa.[/QUOTE]

Menee yksinään miestenvessaan ja laittaa oven lukkoon ja saa sen vielä aukikin, hienoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Myös potaton;30303651:
Kyllä ei tarvitse pestä ja eikä katsoa että lapsi istuu kunnolla siinä että ei pissit roisku ohi potasta. Potta kuitenkin jää hyvin nopeasti pieneksi.

Meillä ei pissat roiskuneet ympäriinsä vaan menivät pottaan ilman vahtimista, eikä potta myöskään jäänyt nopeasti pieneksi.

Yhteistyössä