mies lähihoitajaksi

• Viestiketjun aloittaja 45 vuotias
  • Ensimmäinen viesti
lhlhlh
Kiitos kannustuksesta, entistä enemmän haluan lähihoitajaksi, jos en pääse nyt soveltuvuustestistä läpi, yritän niin monta kertaa, että pääsen :)
Vinkkinä soveltuvuustestissä pärjäämiseen: Lue seuraavasta linkistä ainakin kappale "Työn vaatimukset" 10610 Lähihoitaja / perushoitaja ja pyri eläytymään sen pohjalta siihen rooliin, minkä sitten vedät kokeessa. Sinun tulee siis näyttäytyä hoivaavana, sosiaalisena, paineensietokykyisenä jne. jne. ihmisenä, jotta sinun katsotaan olevan sopiva koulutukseen.

Pahin virhe mitä soveltuvuuskokeissa voi tehdä on sataprosenttisena omana itsenä esiintyminen ja liika rehellisyys, vaikka juuri tällaiseen käyttäytymiseen kokeen järjestäjät yleensä kehottavatkin. Se on pärjäämisen kannalta vähän sama asia, kuin että jos työhaastattelussa pyrkisi antamaan rehellisen kuvan omista huonoista puolistaan.

lhlhlh
Mille alalle muuten aiot lähihoitajana suunnata? Vaihtoehtojahan on aika monta, vanhukset, vammaiset, lasten päivähoito, ensihoito ym.

Eri suuntautumisaloja voi myös jälkikäteen opiskella erikseen jos sen ensin hankittu suuntautuminen ei miellytä.

"Sairaanhoitaja"
Mies-hoitajia kaivataan kipeästi hoitoalalle! Meillä on kotihoidossa paljon miespuolisia vanhuksia, joista on mukavampi jutella "miesten juttuja" mieshoitajan kanssa - mies kun ymmärtää miestä puolesta sanasta... Naisasiakkaillekin mieshoitaja on päivän piristäjä, tosin eivät kaikki tykkää niinkuin eivät muutenkaan kaikista hoitajista. Työyhteisössä mieshoitajat tuovat virkistävän tuulahduksen naisten ummehtuneisiin kuppikuntiin. Ikävä kyllä palkkataso on sen verran matala, että se ei houkuta miehiä.

• Tykkää
Reactions: Black Diva´s
[QUOTE="Sairaanhoitaja";30263439]Mies-hoitajia kaivataan kipeästi hoitoalalle! Naisasiakkaillekin mieshoitaja on päivän piristäjä.[/QUOTE]

Mä en ainakaan valittanut kun mulla oli omahoitajina teholla ja valvontaosastolla miessairaanhoitajat vaikka muuten olikin rankkaa. :whistle: :rolleyes: Silmänruokaa, mikä piristi tän sänkypotilaan päiviä.

Miehille on kyllä varmasti kysyntää hoitoalan monilla eri sektoreilla.

Viimeksi muokattu:
Kiitos kannustuksesta, entistä enemmän haluan lähihoitajaksi, jos en pääse nyt soveltuvuustestistä läpi, yritän niin monta kertaa, että pääsen :)
En sanoisi mitään noin jyrkän leimaavaa ja tuomitsevaa yhdestä suuresta joukosta, ellen laskisi itseäni mukaan siihen; työskentelen terveydenhuoltoalalla.

Liian rehellinen ei tosiaan kannata olla haastatteluissa: http://dancingczars.files.wordpress.com/2014/06/honesty.jpg

50v. metallimies
Mille alalle muuten aiot lähihoitajana suunnata? Vaihtoehtojahan on aika monta, vanhukset, vammaiset, lasten päivähoito, ensihoito ym.

Eri suuntautumisaloja voi myös jälkikäteen opiskella erikseen jos sen ensin hankittu suuntautuminen ei miellytä.
Soveltuvuustesti pitää klaarata ensin, eiköhän se selviä, kun ensin pääsee opiskelemaan,tarkempia suunnitelmia en osaa vielä suunnitella,vanhukset kävi ensimmäisenä mielessä, mutta tämä ala alkoi kiinnostaa ja oli ajatuksissa jo pitkään.

"Mymy"
Ei Suomessa ole mitään oikeaa hoitajapulaa. Vaan virkapula. Ei ole varaa palkata vakinaisesti niin paljon hoitajia kuin osastoilla tarvittaisiin ja sitten käytetäänkin pätkätyöläisiä... Töitä riittää, jos niiden perässä on valmis kulkemaan, suostuu matalaan palkkaan (mikä on kyllä parempaa kuin työttömyys, oma mielipide huom), eikä välitä siitä että työsopimukset ovat kovasti pätkissä.

Mä luulen
Tuolla alalla on tosi hyvä työllisyystilanne jo nyt, johtuen siitä että 1 koulutuksella voi tosiaan tehdä pirun montaa eri hommaa..
Ja väitän että jos satut olemaan mies niin on vielä paljon paremmat mahkut pääsät töihin, miehiä ei kuitenkana tuolla alalla hirveästi ole.

50v. metallimies
[QUOTE="Mymy";30270984]Ei Suomessa ole mitään oikeaa hoitajapulaa. Vaan virkapula. Ei ole varaa palkata vakinaisesti niin paljon hoitajia kuin osastoilla tarvittaisiin ja sitten käytetäänkin pätkätyöläisiä... Töitä riittää, jos niiden perässä on valmis kulkemaan, suostuu matalaan palkkaan (mikä on kyllä parempaa kuin työttömyys, oma mielipide huom), eikä välitä siitä että työsopimukset ovat kovasti pätkissä.[/QUOTE]

Minulla ei ole tiedossa edes pätkätöitä metallialalla, palkasta sen verran, edellisessä työpaikassa kuukausipalkka oli 1890 €/kk, sitä edellisessä työpaikassa taas oli paremmat, mutta eivät koskaan kertoneet, milloin työsuhde edes päättyy,kun se oli määräaikainen, tässä samaisessa paikassa olin 3 kertaa, nyt sinnekään eivät ota edes määräaikaisia, vuokrafirmat hoitaa sen puolen.
Välillä kävin ratatöissäkin, mutta sekin oli kesätöitä, pelkkää pöllinvaihtoa muutamia kuukausia kahtena kesänä.
Kävin minä ennen noita ratatöitä kiinteistöalan perustutkinnon, mutta kiinteistöala näytti olevan sellainen, että siellä vain työntekijät vaihtoivat keskenään työpaikkaa.
Nyt eivät ota edes sille alalle, kun tutkinnosta on niin pitkä aika, eikä työkokemusta edes saanut.
Etelässähän minä olin 14 vuotta ison tehtaan palveluksessa, sieltä vähentivät porukkaa, muutin pois sieltä.
Tällaista seilaamistahan tämä on ollut.

soveltuvuustesti
Minulla ei ole tiedossa edes pätkätöitä metallialalla, palkasta sen verran, edellisessä työpaikassa kuukausipalkka oli 1890 €/kk, sitä edellisessä työpaikassa taas oli paremmat, mutta eivät koskaan kertoneet, milloin työsuhde edes päättyy,kun se oli määräaikainen, tässä samaisessa paikassa olin 3 kertaa, nyt sinnekään eivät ota edes määräaikaisia, vuokrafirmat hoitaa sen puolen.
Välillä kävin ratatöissäkin, mutta sekin oli kesätöitä, pelkkää pöllinvaihtoa muutamia kuukausia kahtena kesänä.
Kävin minä ennen noita ratatöitä kiinteistöalan perustutkinnon, mutta kiinteistöala näytti olevan sellainen, että siellä vain työntekijät vaihtoivat keskenään työpaikkaa.
Nyt eivät ota edes sille alalle, kun tutkinnosta on niin pitkä aika, eikä työkokemusta edes saanut.
Etelässähän minä olin 14 vuotta ison tehtaan palveluksessa, sieltä vähentivät porukkaa, muutin pois sieltä.
Tällaista seilaamistahan tämä on ollut.
Jatkanpa tästä uudestaan, pääsin 3. varasijalle 97 hakijan joukosta, 16 valittiiin koulutukseen, että työttömyys jatkuu.....

soveltuvuustesti tehty
Suurella todennäköisyydellä saat kuitenkin paikan :).
3 paremmin pärjänneitä pitäisi luopua koulutuksesta,sitten pääsisin vasta minä siihen koulutukseen 27.10.2014 alkaa jo se koulutus.
Minua kiehtoo se, että olisi töitä,viimeiset 12 vuotta ollut määräaikaista ja koulutukset, jotka aikoinaan kävin,ne ovat käymissäni työhaastatteluissa menneet jo vanhoiksi, niin sanoi haastattelijat, no sitten ne palkkaa työntekijöitä jollain työttömyystuilla ja harjoittelijoita käytettiin kiireapulaisena.

faktaa
Lähihoitajaksi pääsee kuka vain, tiesittekö muuten, että aika moni lestadiolaisäiti on lähihoitaja koulutukseltaan? Sinne kun pääsee peruskoulun jälkeen, suuntautuvat yleensä lapsiin ja nuorisotyöhön ja jäävät sitten opintojen jälkeen kasvattamaan maapallon väkilukua kotia. Monella on lähärin paperit takataskussa, kun jotain pitää peruskoulun jälkeen tehdä...

soveltuvuustesti
Lähihoitajaksi pääsee kuka vain, tiesittekö muuten, että aika moni lestadiolaisäiti on lähihoitaja koulutukseltaan? Sinne kun pääsee peruskoulun jälkeen, suuntautuvat yleensä lapsiin ja nuorisotyöhön ja jäävät sitten opintojen jälkeen kasvattamaan maapallon väkilukua kotia. Monella on lähärin paperit takataskussa, kun jotain pitää peruskoulun jälkeen tehdä...
Eiköhän se totuus paljastu, kun joutuu tekemään sitä työtä, se on raskasta.
Minä nimittäin mainitsin edellisessä työssä,että hain v.2009 lähihoitajakoulutukseen, se oli vierasta heille ( miehille ), hyvä etteivät nauraneet, sanoin vaan, etten voi jatkaa tätä silloin tällöin töissä käyntiä.

KA.
Lähärin työstä voisi sanoa senkin, että ei se niin mahdottoman raskasta fyysisesti voi olla, kun sitä tekevät vielä hennot 65 v naisetkin. Ei mitään verrattuna vaikka metsänistutukseen.

9MM
Enpä lähtis vertailemaan, jokainen työ on erilaisen raskasta.
kaivinkoneen peräkuljettajasta moni duunia tehneenä et hoito työ on raskasta. siellä se henkinen huomiointi ja eri jutut suihkuun kannot ja u name it sit se et aina joutu miettii et toivottavasti kukaan ei oo kuollu yön aikana. se että kantelin jotain 50 kilosta laippaa oli mukavaa hommaa eikö raskasta. henkinen väsymys on mulle itelle raskaampaa.

Työtön lh
Pohjois-Suomessa ei ainakaan ole töitä, jos ei ole omaa autoa käytettävissä(kotihoito) Itse olen ollut nyt vuoden työttömänä, takana 4vuotta työkokemusta sijaisena. Sijaisuuksiakaan ei enää kirjoiteta, kun säästetään. Koulista vakmistuu joka vuosi 200 uutta lähihoitajaa, eikä entisillekään ole töitä.

Ei joka paikas oo lähihoitajille töitä noin vain. Uutta väkiä ei palkata vaikka tarvetta olis ja välillä on sijaiskielto päällä, että ei saa lyhytaikaasiin sijaasuuksiin ottaa ketää vaan pitää pärjätä omalla porukalla.

SOVELTUVUUSTESTI OHI
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön lh;30300880:
Pohjois-Suomessa ei ainakaan ole töitä, jos ei ole omaa autoa käytettävissä(kotihoito) Itse olen ollut nyt vuoden työttömänä, takana 4vuotta työkokemusta sijaisena. Sijaisuuksiakaan ei enää kirjoiteta, kun säästetään. Koulista vakmistuu joka vuosi 200 uutta lähihoitajaa, eikä entisillekään ole töitä.
Kainuun te-toimisto Kajaani kyseli onko autoa, ajokorttia, ilman autoa, ei saa monta muutakaan työtä.

Yhteistyössä