mies lähihoitajaksi

• Viestiketjun aloittaja 45 vuotias
  • Ensimmäinen viesti
45 vuotias
Olen todella kyrpiintynyt teollisuuden lomautuksiin ja yt rumbaan, koko ajan saa olla pala kurkussa et koska on viimeinen naula arkussa ja kortisto kutsuu..olenkin harkinnut lähihoitajaksi kouluttautumista. Onko 45 vuotiaalla miehellä edes mahdollisuutta päästä lähihoitaja kouluun? Peruskoulu ja metalli amis koulupihjana. Mitä vaaditaan lähäri koulutukseen ja miten sinne haetaan? Päijät hämeestä oon

• Tykkää
Reactions: kauris75
"vieras"
Kaikki miehet pääsee, ja työpaikka on takuuvarma. Lisäksi naisvaltaisella alalla jokaista miespuolista työntekijää hyysätään, hoivataan, paapotaan ja pidetään kuin kukkaa kämmenellä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29190921:
mä oon 51 vuotias ja lähihoitaja koulussa. miehillä on kovasti kysyntää, varsinkin vanhuspuolella ja vammais, mielenterveys, päihdepuolella. hakupaperit kyseiseen kouluun, josta tulee sitten kutsu soveltuvuuskokeisiin, ja jos ne läpäisee, niin ei kuin opiskelemaan vaan
Oletko nuorisopuolella?

Omainen
Yrittämään vain, jos on hyvä motivaatio. Edesmennyt omaiseni oli todella tyytyväinen erääseen mieshoitajaan, joka oli myös vaihtanut alaa. Totta kai myös kaikkiin naishoitajiin, mutta tämä mies oli selvä piristysruiske :)

Itseäni hoiti ensimmäisen raskauden aikaan osastolla myös mieskätilö. Hän tosin oli hieman tyly, mutta se nyt taisi vain liittyä persoonaan tai ns. huonoon päivään.

Tsemppiä :)

Valmistun ensivuoden alussa lähäriksi ja luokallani on kaksi miestä. Toinen 30v ja toinen yli 40v. Molemmat vaihtaneet alaa ihan toisenlaisista töistä ja kumpikin työlistynyt jo koulun aikana. Toinen jatkaa ensihoitoon kun valmistuu ja toinen jää mielenterveyspuolelle. Miehillä on osastollakin oikein mukavaa. Tarjoillaan kahvit kuppiin valmiiksi ja aina on naisilla hymy kasvoilla mieshoitajaa kohtaan ja vaikka kuinka töpeksii saa aina kaiken naureskellen "anteeksi". Oisipa itsekkin mies :D

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
SH
Tyypillinen suomalainen mies ajattelee ( puhun myös omasta miehestäni :D ), että mieshoitajat ovat ns. pikkusormipystyssä olevia. No ei kaikki ole ja voi homokin olla hyvä hoitaja ! Omassa työssäni tk:n osastolla kaikki on naisia, mutta ensihoidossa, polilla ym. on paljon miehiä. Mielenterveyspuolella ei ainakaan täällä meidän paikkakunnalla valvo kuin mies ja nainen yhdessä. Ihan turvallisuussyistä. Mä jaksan aina tsempata miehiä hoitoalalle. Tekee hyvää meille akoille saada miehiäkin työyhteisöön :)

lh itsekin
[QUOTE="kiinnostunut";29191423]Paljonko lähihoitaja tienaa suurinpiirtein? Etelä-Suomesta kyse, ei pk-seutu.[/QUOTE]

Vastavalmistunut lh tienaa työpaikasta riippuen (yksityinen vai kunnallinen, mitä TES:ta noudatetaan) 2000 euron molemmin puolin.

noooo
[QUOTE="kiinnostunut";29191536]Mitä lisiä ja paljonko ne tekevät?

Itselläni ihan toisella alalla peruspalkka oli n. 2400e, mutta lisien kanssa melkein joka kuukausi yli 3000e... Nyt tosin työtön, siksi näitä kyselenkin.[/QUOTE]

Ei sitä juu hyvän palkan ja helpon työn perässä kannata ainakaan lähihoitajaksi lukea! :D
Itse olen ja ekan ikälisän saa. Peruspalkka bruttona 2000e ja lisät 200-300e/kk 2-vuorotyö. Ennen tein pelkkää yövuoroa ja lisät 600e/kk.

50v. metallimies
Olen 50 v. mies Kajaanista, lähihoitajan soveltuvuustestii on edessä vajaan 2 viikon päästä, työvoimakouluksena te-toimiston kautta hain koulutukseen, koska ei tämä työttömänä olo ole mukavaa.
Olen saanut sellaisen käsityksen, että mies lähihoitajista on pulaa, no pitäisi päästä ensin soveltuvuustestistä läpi.

50 v. metallimies
No, toivotottavasti pääsen ensi tuosta soveltuvuustestistä läpi, katsotaan sitten.
Näinä aikoina näyttää, että ala kun ala näyttää huonolta.
Metalliala on ollut jo vuosia sellaista ylä ja alamäkiä, mutta positiivisen mielin lähden kokeilee tätäkin alaa.
Palkka on kohtuullinen lähihoitajallakin, olin viimeksi pienessä pajassa palkka oli alle 1900 € kuukaudessa, sitten tuolla isommassa tehtaassa toisaalla palkka oli hyvä, mutta määräaikaissopimuksia ilman päättymispäivää, kaksi viikkoa työn loppumisesta ilmoitettiin suullisesti viimeinen työpäivä.
Toivon ensin, että läpäisen tuon soveltuvuustestin,jos taas ensin, pitää lähteä kohti uusia seikkailuja.
Hain samaiseen koulutukseen vuonna 1999, hakijoita oli 133,enpäässyt edes haastatteluun asti, nyt 98 ja ollaan tässä pisteessä. Aika näyttää :)

Yhteistyössä