Viinilasin kimpussa

• Viestiketjun aloittaja me kaikki
  • Ensimmäinen viesti
me kaikki
Eli terveisiä täältä sohvalta. Punaviinilasini kimpussa olemme minä sekä lukuisat pikku kärpäsystäväiseni, ihan juoppoja kärpäsiä meillä näköjään. Plus kissani joka nojaa minuun, mutta se nyt ei näytä lasista olevan kovin kiinnostunut...

Mukavaa perjantaita muillekin!

me kaikki
Mulla lasissa Bira Efesiä auringonlaskun aikaan. Mukavaa viikonloppua sinne Suomeen.
Mulla tuossa yleishimotussa lasissa australialaista Passentoa, luultavasti joku rypälesekoitus, sekä luultavasti kymmenen pientä kärpästä tuolla tilkan seassa...

Täällä Etelä-Suomessa lämpötila 14 astetta C, ulkona nousemassa syysriehutuuli, osa vaahteranlehdistä villin keltaisia ja punaisia, omenoita maassa ja puussa, ja pihlajanmarjoja kaikissa puissa...

Suomen syksy on jotain niin ihanaa. Mutta varmasti hienoa sielläkin!!! Hyvää lomaa!

Mulla tuossa yleishimotussa lasissa australialaista Passentoa, luultavasti joku rypälesekoitus, sekä luultavasti kymmenen pientä kärpästä tuolla tilkan seassa...

Täällä Etelä-Suomessa lämpötila 14 astetta C, ulkona nousemassa syysriehutuuli, osa vaahteranlehdistä villin keltaisia ja punaisia, omenoita maassa ja puussa, ja pihlajanmarjoja kaikissa puissa...

Suomen syksy on jotain niin ihanaa. Mutta varmasti hienoa sielläkin!!! Hyvää lomaa!
Samassa paikassa minäkin ja baarikärpäset kylpee Piquerasissa Ikean pertsalasissa.Minä myöhemmin mummom perintönä saadusta kristallilasista.Arvoa niissä taitaa olla tasan tunnearvo:)

me kaikki
Samassa paikassa minäkin ja baarikärpäset kylpee Piquerasissa Ikean pertsalasissa.Minä myöhemmin mummom perintönä saadusta kristallilasista.Arvoa niissä taitaa olla tasan tunnearvo:)
Mun Passento ja kärpäset ovat Iittalan turkoosinsinisessä jalallisessa lasissa, ei se taida edes mikään virallinen viinilasi olla, mutta asiansa ajaa. Ja seuraavan lasillisen otan varmaan samanlaisesta, mutta eri lasista, taidan testamentata tuon noille kärpäsille.

Onko se Piqueras hyvää? Joku sekoitus ilmeisesti sekin? Tai siis, kylvetkö siinä vai juotko sitä?

Mun Passento ja kärpäset ovat Iittalan turkoosinsinisessä jalallisessa lasissa, ei se taida edes mikään virallinen viinilasi olla, mutta asiansa ajaa. Ja seuraavan lasillisen otan varmaan samanlaisesta, mutta eri lasista, taidan testamentata tuon noille kärpäsille.

Onko se Piqueras hyvää? Joku sekoitus ilmeisesti sekin? Tai siis, kylvetkö siinä vai juotko sitä?
Juon:DEi ihan mun kylpyyn riittäisi:whistle: Ei aavistustakaan onko sekoitus, mutta minun makuuni hyvää.Aikoinaan löytyi Alkon myyjän suosituksesta yksiin juhliin ja miellyin tuohon kovasti.

"henni"
Takapihalla terassilla viinin kanssa. Lähdin perjantain kynniaks leikkaa nurmikkoa, nii ajattelin ett sitä hommaa en tee ilman pientä lämmikettä.
Viini on jotain miehen tuomaa portviiniä, vahvan makuista ku mikäkin. Merkin voin tarkistaa kunhan lasi on tyhjä ja haen lisää.
Lasina Ikean pieni kirkas juomalasi. En uskaltanut mitää jalallisia laseja ottaa tänne myräkkään.
Harmi kun kynttilöitäkään ei uskalla laittaa kun tuulee niin kovaa. Piti kaikki irtotavara kerätä seinän viereen..

"northern soul"
Lasissa miehen tyokaverin rypalemehusta tuunaamaa "viinia". Eli hiivan makuista rypalemehua. En usko, etta minulla tulee taalla (Kuwaitissa) asuessa koskaan olemaan niin kova alkoholin himo, etta vaivautuisin itse tata tekemaan.

Paivalla oli +43, nyt pari astetta viileampaa. Katukissat kay saaliksi. Ovat niin pienia ja laihoja. Varmaan ravinnon puutteen ja kuumuuden takia.

me kaikki
[QUOTE="northern soul";30299489]Lasissa miehen tyokaverin rypalemehusta tuunaamaa "viinia". Eli hiivan makuista rypalemehua. En usko, etta minulla tulee taalla (Kuwaitissa) asuessa koskaan olemaan niin kova alkoholin himo, etta vaivautuisin itse tata tekemaan.

Paivalla oli +43, nyt pari astetta viileampaa. Katukissat kay saaliksi. Ovat niin pienia ja laihoja. Varmaan ravinnon puutteen ja kuumuuden takia.[/QUOTE]

Huh. Toivottavasti sinulla upeita kokemuksia siellä. Lukemani jälkeen olin kyllä entistä onnellisempi tästä Suomen kuulaasta syksystä.

Täytyy tunnustaa viinipolitiikastani nolohko seikka. Olen koukussa eteläafrikkalaisiin punaviineihin: kahvimaisiin, mokkaisiin, pehmeisiin ja ihaniin. Nyt päätin olla sekä eurooppalainen että ekologinen, ja ostaa lähialueen eli Euroopan viiniä omasta Euroopan unionistani. Eli en ehdottomasti osta mitään Etelä-Afrikan viiniä. Ja siinä Alkossa kävellessäni ja toistellessani itselleni että en osta Etelä-Afrikan viiniä enkä osta Etelä-Afrikan viiniä päädyin Eurooppalaiseen maahan nimeltä Australia, ja ostin aussiviinin.

Että kuin tyhmä voi olla ihminen? Kysymys ei kuitenkaan ole siitä, etteikö Australia olisi ollut toisella puolella palloa jo silloin kun minä kävin koulua, koska kyllä se siellä oli jo silloin. Mulle vain kävi päässä joku vipstaagi tässä ei-etelä-afrikka-huumassani.

Seuraavaksi ostan varmaan taas sitä eteläafrikkalaista. On se nyt ainakin lähempänä Suomea kuin Australia.

unu
Kyllä vaan, täällä Turkissa on ollut ihanan lämmintä, olen kylmäallergikko ja nauttinut olostani. Pitkäkin loma loppuu jossain vaiheessa, pian palaan kotoiseen Suomeen kerrospukeutujaksi.

natusan jatkaa
Meillä huomenna tarkoitus viettää sellaista "ihania juustoja"(hikisukan tuoksuisia ainakin) ja punaviiniä-iltaa ukkokullan kanssa, niin kysynpä viinisuosituksia teiltä viini-ihmisiltä? Mieluummin makeampaa kuin kevyttä, ja tosiaan semmosta mukavaa juustoilu/seurustelu/pussailu-punkkua, kiitos vinkeistä jo etukäteen..

me kaikki
Meillä huomenna tarkoitus viettää sellaista "ihania juustoja"(hikisukan tuoksuisia ainakin) ja punaviiniä-iltaa ukkokullan kanssa, niin kysynpä viinisuosituksia teiltä viini-ihmisiltä? Mieluummin makeampaa kuin kevyttä, ja tosiaan semmosta mukavaa juustoilu/seurustelu/pussailu-punkkua, kiitos vinkeistä jo etukäteen..
No ne eteläafrikkalaisset. Juno on paras <3 myös Ranskasta löytyy hyviä juustoviinejä.

(aussiviinistä ei tullut edes pää kipeäksi. - ei ollut niin hyvää että olisi mennyt liikaa... :D )

Yhteistyössä