Kiinnitättekö huomiota toisten ostoksiin ruokakaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Lentsis
  • Ensimmäinen viesti
Lentsis
Kun olette kassajonossa ja edelläoleva laittaa ostoksiaan hihnalle, syynäättekö tekin mitä kaikkea se ostaa ja teette samalla tahtomattanne analyysejä ihmisestä? Mä en haluis olla tällanen mutten voi sille mitään :p Ensin tulee maitoja ja margariineja ja leipiä ja semmosta, mut annas olla kun ilmestyy jotkut texmex-letut ja dipit siihen niin tekis mieli alkaa vittuilemaan "voi että onko teillä oikein herkutteluilta tiedossa, voi että".

Pahinta tässä on että koko ajan tuntuu että takana oleva kanssa kattoo mun ostokset. Kun laittelen vaikka vanukkaita hihnalle on ihan hirveä halu kääntyä ja huutaa NO VITTU NE ON LAPSILLE. Vaiks mä ostan niitä itellekin kun lapset on isällään. Herkuttelu näkyy perseessä ja tuntuu että takanaoleva aina laskee yks plus yks kun kattoo mitä mä ostan, oli se sit jäätelöä tai irtsaripussin tms.

Tänään olin ainoa kassalla ja ostin toblerone-jäätelöä sellaisen pyöreän rasian, mitä siinä nyt on 0,75 litraa, ja kun olin maksanut kaikki ostokset (muut ostokset oli normaaleja) kassa kysyi "laitetaanko jätski pieneen pussiin" - eli ne panee merkille mitä ihmiset ostaa vaikka ne väittää toisin. Liukkarit, kortsut ja jalapenot ei siis jää huomaamatta.

Meillä kaikilla on paheemme :D Siis tarkoitan sitä, että sinun paheesi on toisten ostosten kyttääminen.
Kyllä minäkin joskus rekisteröin, mitä muut ostavat. Jos esim alkoholisoituneen näköinen tyyppi ostaa ison päkin olutta, niin en voi olla noteeraamatta sitä. Tai sitten saatan arvioida, että edelläni menevä taatusti pyytää kassalta tupakkaa-.

bierasss
Meillä kaikilla on paheemme :D Siis tarkoitan sitä, että sinun paheesi on toisten ostosten kyttääminen.
Kyllä minäkin joskus rekisteröin, mitä muut ostavat. Jos esim alkoholisoituneen näköinen tyyppi ostaa ison päkin olutta, niin en voi olla noteeraamatta sitä. Tai sitten saatan arvioida, että edelläni menevä taatusti pyytää kassalta tupakkaa-.
Ja jos edellä oleva ei pyydä sitä tupakkaa, ajatellaan tottakai että voi vittu mikä kukkahattutäti kun ei edes röökiä vedä :headwall: Eli miten tahansa tekee on se aina palstalaisten mielestä päin persettä. Ja auta armias jos lihava uskaltaa ostaa herkkuja...

Ja jos edellä oleva ei pyydä sitä tupakkaa, ajatellaan tottakai että voi vittu mikä kukkahattutäti kun ei edes röökiä vedä :headwall: Eli miten tahansa tekee on se aina palstalaisten mielestä päin persettä. Ja auta armias jos lihava uskaltaa ostaa herkkuja...
[video=youtube;QeBmXuOkBro]https://www.youtube.com/watch?v=QeBmXuOkBro[/video]

Luulen, että se kassa lähinnä noteeraa, että ostit jotain jäistä, tuskinpa päivän päätteeksi muistaa oliko siinä nyt jäätelöä vai porkkanoita. Ja jos kiinnittää huomiota, niin todennäköisesti miettii vaan että onpas herkullista, voisi itsekin ostaa :LOL: :LOL:

vie ras
En ihan ymmärrä tuota ap:n halua alkaa vittuilemaan toisten herkuista. Harmittaako, ettei sulla itselläs ole herkkuja? Vai miksi ihmeessä toisten ostokset herättää noin suuria tunteita?

Kyllä mäkin katson muiden ostoksia. Lähinnä siksi, jos jollakulla olisi jotain uutta mitä voisi itsekin ostaa. Kun musta tuntuu, että ostan aina ne samat leivät yms enkä keksi mitään uutta. Mutta mulle on ihan sama, onko toisilla kilotolkulla karkkia tai kaljaa kärryissään. Ei vaikuta mun elämään mitenkään.

feminh
Eipä oo tullut ikinä katottua toisten ostoksia. En tee mitään kyseisellä tiedolla. :)

Oon aina jotenkin aatellut, että tuo on ihan urbaanilegenda, että jotkut analysoi toisten ostoksia... Mitähän mustakin ajatellaan, kun saatan ostaa kerralla useamman perheen ostokset ja kaiken huipuksi, olen ostanut jopa 2 kertaa kurkun ja kondomipaketin samalla ostosreissulla! (Käyttänyt toki erikseen ;) )

Mies.
Hep, joo mä tunnustan kyylääväni aika usein varsinkin jos kassalla on lihavahko nuorehko ihminen -40v ihan vaan vahvistaakseni ajatusta tekosyiden keksimisestä-- Aika hyvin ulkonäöstä voi päätellä ostoskorin sisällön

hmph
Totta kai se kassaihminen huomaa jos ostat jäätelöä, pitäähän niiden pyöräyttää ne ostokset siinä lukijalla ja täysin sokea saisi olla jos ei tunnistaisi näkökentässään kulkevia tuttuja asioita.

Kiinnitän joskus huomiota toisten ostoksiin, varsinkin jos pitää seistä jonossa pidempään. En kuitenkaan ota siitä paineita suuntaan enkä toiseen; en vittuile muille eikä mua vaivaa se mitä muut ajattelee mun ostoksista (vaikka siitä että ostan samalla kerralla suklaalevyn ja kuukautissuojia).

Kyttään tietysti, mutta en mieti ostoksista mitään. Joskus ajattelen et ai täällä on tommostakin, miksei tullut itselle ostettua tai et hups, unohdin maidon, kun edellä oleva lastaa maitoa hihnalle.

Silloin säälittää kun aikuinen ostaa korin kaljaa ja lapsi on mukana. Mutta eihän se välttämättä tarkoita mitään. Voihan muksu mennä hoitoon kun vanhemmilla on tuparit ja kaljat on kymmenelle vieraalle tms.

"Hanna"
Kyllä usein seuraan ostoksia hihnalla, kun jonottaminen kestää. Yleensä mietin asioita, tapaan, noilla on varmaan tänään jauhelihapastaa, tuo laihdttaa, noilla on varmaan joku juhla yms.
Se yleisempi huomio, mikä on jäänyt, mamut ostavat kymmenen kertaa enemmän kananmunia kuin muut asiakkaat.

vilkuilija
Kyllä katselen, ja analysoin. Ja usein häpeän omia ostoksiani. :-D Meillä eksän kanssa on lapsi viikon kerrallaan, ja lapsivapaat käytän aika tiivisti omiin menoihini, eli en silloin tee juurikaan ruokaa, vaan ostan pakasteita ja eineksiä, vihannekset jää silloin usein väliin, ja hihnalla saattaa olla einesten lisäksi olutta ja kortsuja. :-D

"Lissu"
Ihan rehellisesti, ei kiinnosta yhtään mitä mulle tuntemattomat ihmiset kaupasta ostaa. :D Siis mitä helvetin väliä? :D Saatan ajatuksetta tuijottaa edellisen ostoksia kyllä kun jotain siinä on katseltava ja sitä vaan alkaa tuijottaa sitä hihnaa, mutta ihan sama mitä siihen on kasattu.

Olen myös joskus aikanani toiminut kaupan kassana ja vaikka ne ostokset noteeraa työn puolesta (ettei murskaa jugurtteja painavampien ostosten alle jne) niin ei sitä kassaneitiäkään kyllä jaksa innostaa, mitä kukin ostaa.

Olen miettinyt tuota kun minä olen ylipainoinen ja laihdutan, mies taas on todella hoikka ja hirveä herkuttelija ja ostaa aina vaikka mitä mättöä itselleen ja kaikki rehut ja terveelliset ruuat ovat minulle. Ärsyttävää :D

Silloin säälittää kun aikuinen ostaa korin kaljaa ja lapsi on mukana. Mutta eihän se välttämättä tarkoita mitään. Voihan muksu mennä hoitoon kun vanhemmilla on tuparit ja kaljat on kymmenelle vieraalle tms.
Meillekin ostetaan kerran tai kaksi vuodessa keissi kaljaa. Se kestää siihen asti että ostetaan uusi. Voi meidän lapsia. :D Samoin käytiin perjantaina lapsen kanssa ostamassa pullo valkoviiniä (!!!), siitä tosin tehtiin kastikepohja, mutta ehkä lapsia säälittiin sitten oikein urakalla kun äiti kulkee viinipullo kourassa julkisella paikalla.

Oma aika ja mielenkiinto ei riitä muitten ostoksien vahtimiseen. Paitsi kerran pistin merkille perheen jossa kaikkien BMI oli saletisti lähempänä neljääkymmentä ja valkkasivat eineshyllyllä suurimman lihapiirakkasäkin mitä oli tarjolla. Silloin ajattelin ilkeästi ettei taida olla eka kerta kun tuo perhe ostaa lihapiirakoita :ashamed:

Yhteistyössä