Kiinnitättekö huomiota toisten ostoksiin ruokakaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Lentsis
  • Ensimmäinen viesti
"jää"
En ihan ymmärrä tuota ap:n halua alkaa vittuilemaan toisten herkuista. Harmittaako, ettei sulla itselläs ole herkkuja? Vai miksi ihmeessä toisten ostokset herättää noin suuria tunteita?

Kyllä mäkin katson muiden ostoksia. Lähinnä siksi, jos jollakulla olisi jotain uutta mitä voisi itsekin ostaa. Kun musta tuntuu, että ostan aina ne samat leivät yms enkä keksi mitään uutta. Mutta mulle on ihan sama, onko toisilla kilotolkulla karkkia tai kaljaa kärryissään. Ei vaikuta mun elämään mitenkään.
Mäkin kiinnitin huomiota, ettei ap:n halu vittuilla toisten ostoksista ole tervettä. Eikä texmex-ruoka edes ole mitään erityistä herkuttelua..

Jonkin verran tulee katsottua toisten ostoksia, jotka eellä tai takana olevat. Harvoimpa mitään ihmeempiä ajattelee. Jos eellä olevalla on kymmenen rahkapurkkia niin voi päätellä hyvin harrastuksen ja joskus voi katsoa, että onpas herkullisen näköistä leipää tai vitsit, unohdin maidon tms.

Meillekin ostetaan kerran tai kaksi vuodessa keissi kaljaa. Se kestää siihen asti että ostetaan uusi. Voi meidän lapsia. :D Samoin käytiin perjantaina lapsen kanssa ostamassa pullo valkoviiniä (!!!), siitä tosin tehtiin kastikepohja, mutta ehkä lapsia säälittiin sitten oikein urakalla kun äiti kulkee viinipullo kourassa julkisella paikalla.

Oma aika ja mielenkiinto ei riitä muitten ostoksien vahtimiseen. Paitsi kerran pistin merkille perheen jossa kaikkien BMI oli saletisti lähempänä neljääkymmentä ja valkkasivat eineshyllyllä suurimman lihapiirakkasäkin mitä oli tarjolla. Silloin ajattelin ilkeästi ettei taida olla eka kerta kun tuo perhe ostaa lihapiirakoita :ashamed:
Pistinkin, että eihän se tarkoita että vanhemat on juoppoja. Nää on mun traumoja lapsuudesta jotka tulee mieleen kun limppaa ei saanut, mutta kaljaan oli aina varaa.

jki
ja alkossa katson hitaasti, jos joku ostaa halpaa ja huonoa viiniä. Ajattelen, että mokoma köyheliini yrittää jotakin ...

Samoin katson niitä, jotka tulevat halpis liikkeistä ulos... huh huh

Pistinkin, että eihän se tarkoita että vanhemat on juoppoja. Nää on mun traumoja lapsuudesta jotka tulee mieleen kun limppaa ei saanut, mutta kaljaan oli aina varaa.
No kyllä mäkin niitä säälin kun lapset ei saa edes tikkaria koska se on kallis ja pilaa hampaat, vaikka vanhemmat ostaa samalla kaljaa/tupakkaa/herkkuja itselleen. Sillon niitä näki kun kassalla istui itse. En mä silti lähtökohtaisesti ajattele että lapset ei saa mitään jos vanhemmalla on jotain itselleen.

Ex kassatäti
Meillekin ostetaan kerran tai kaksi vuodessa keissi kaljaa. Se kestää siihen asti että ostetaan uusi. Voi meidän lapsia. :D Samoin käytiin perjantaina lapsen kanssa ostamassa pullo valkoviiniä (!!!), siitä tosin tehtiin kastikepohja, mutta ehkä lapsia säälittiin sitten oikein urakalla kun äiti kulkee viinipullo kourassa julkisella paikalla.

Oma aika ja mielenkiinto ei riitä muitten ostoksien vahtimiseen. Paitsi kerran pistin merkille perheen jossa kaikkien BMI oli saletisti lähempänä neljääkymmentä ja valkkasivat eineshyllyllä suurimman lihapiirakkasäkin mitä oli tarjolla. Silloin ajattelin ilkeästi ettei taida olla eka kerta kun tuo perhe ostaa lihapiirakoita :ashamed:
Mä oon käyny lasten kanssa alkossa monesti...viimeks ostin 3l punaviinipöntön ja KOSSUpullon....voi meidän lapsiraukkoja. Eivät päässeet mummolaan siltikään ...:)

Mut kaupan kassalla en kyl kenenkään ostoksia kyttää ja töissä ollessani unohdin ostokset samantien kun asiakas oli menny!

rapakon takaa
Ap:lla on kyllä itsetunto niin pohjamudissa. Miksi hän edes viitsii lähteä selittämään täysin ventovieraille että "se vanukas on lapsille". Ihan niinkuin Ap olisi velkaa selityksen näille teoistaan - tuntemattomille. Ei se vieraille kuulu mitä kukakin elämällään tekee. Sama myös roskaruoka vittuilun kanssa. Kassa ei ole moraalinvartioiden paikka vaan siellä maksetaan ruokaostokset - epäterveelliset tai terveet. Jokainenhan vähintään saa sen kehostaan päättää mitä siihen lappaa. Jos oppii elämään omaa elämää niin huomaa miten paljon energiaa käyttää siihen että yrittää saada muiden hyväksynnän teoilleen. Minä en ollenkaan koe ahdistusta herkun ostamisesta, koska pidän huolta terveydestäni siitä huolimatta.

Lentsis
(Ap) Voi hyvänen aika, en kyllä odottanut tällaisia reaktioita.

Väännetäänpä nyt sitten oikein rautalangasta, että mua itseänikin naurattaa ja nolottaa nämä ajatukset joita kaupan kassalla tulee. Ne ovat kuin jostain sketsisarjasta, jossa kuvittelen itseni yhtäkkiä päräyttämässä ilmoille jotain koska luulen toisten kyttäävän ostoksiani. Tiedän itse tasan tarkkaan kuinka hölmöjä nämä ajatukset ovat, ja osaan nauraa niille, kuten osaan nauraa tuhannelle muulle oudolle taipumukselle ja tavalle joita meikä-ämmästä löytyy.

Tota texmex tai minkälie juttujen bongaamista muiden ostoksista olen joskus aatellut että se on vähän kuin kuulee naapurin seksiääniä: ihan luonnollista elämää mutta silti tuntuu ettei kuulu mulle. Tiedän, tiedän, ei tässäkään ole mitään järkeä. Ehkä sen takia on hassua nähdä että tuntemattomatkin herkuttelevat koska ite teen sitä ja luulen aivojeni hassusektorilla että ihmiset kyttäävät sitä.

Ylipäätään en ota itseäni ja tolloiluani todellakaan kovinkaan vakavasti. Möläyttelen, sorrun järjettömään naistenlogiikkaan, ja intän joskus juttuja joista itekin jo olen tajunnut ettei niissä ole järjen hiventä. Kirjotinko mä todellakin niin huonosti ton alotuksen että ihmiset näkevät siinä vittu jotain ITSETUNTOON littyviä ongelmia :D :D Ei helevetti siskot sutturat, nyt sitä pipoa löysemmälle. Jo on kumma jos ei teissä jokaisessa ole kourallinen umpityhmää kanaa joka jossain asiassa räpiköi esille. Mulla se tulee mm. kaupan kassalla.

Jee!
Mua huvittaa kun oon nuorisoalalla ja kerran kaupassa tuntui että joku tillitti kun ostin suuren määrän herkkuja ja hedelmiä. :D Ostin ne nuorteniltaan.

Mut siis ite jos katon niin mietin ehkä että mistähän hyllystä ton vanukkaan ois löytyny, ois pitäiny ottaa itekin.

fgdf
Mä taas mietin sitä toisinpäin. Omalle hihnalle menee yli puolkärryä he-vi-osaston salaatteja,porkkanoita ym,lisäksi raejuustoa,rahkaa,ym terveyspöperöä. Ajattelen että muut ajattelee etten osaa herkutella vaan elän pelkästään noilla :D

Ei pitäs aatella mitä muut aattelee vaan ostaa just mitä lystää ;)

Kyllä mä katon, mutten ajattele mitään ihmeempiä vaan esim just hitto maito jäi tai vois itsekin tehdä tacoja joku päivä. Myös oikein isot herkkuostot saattaa kiinnittää huomioni jolloin mieleen tulee, että taitaa olla juhlat tulossa.

Jos joku katsoo mun ostokset läpi ja pohtii niitä, niin mitä sitten :D

bierasss
ja alkossa katson hitaasti, jos joku ostaa halpaa ja huonoa viiniä. Ajattelen, että mokoma köyheliini yrittää jotakin ...

Samoin katson niitä, jotka tulevat halpis liikkeistä ulos... huh huh
Ja toisaalta jos joku lihava ostaa kasviksia ja muuta terveellistä, ajatellaan että mitä tuokin raukka tuossa yrittää, kohta se sortuu kuitenkin taas sipseihin ja roskaruokaan : /

--*
Mua ei kyllä yhtään kiinnosta, ajatteleeko joku mun ostoksistani jotain. :D Kerran mun eellä ostoksiaan latoi vanha deeku - osti kaljaa, lenkkimakkaraa ja koiranruokaa. Siinä mietin, että miten se raasu koira pärjää, vai syökö tuo mies itse ne koiranruuat. :D

Jos kassajono etenee normaalisti niin ei siinä ehdi mitään katselemaan, mutta jos siinä jokin kestää niin sitten tulee katsottua niitä edellisen ostoksia. Lähinnä mietin niitä tuotemerkkejä, että miltähän tuo juusto maistuu tai mitähän ruokaa noista saa aikaan. :D

Lähikaupassa tulee usein itselle sellainen olo että pitäisi selitellä kaikille niitä omia ostoksiaan :D Siellä kun tehdään vaan ne täydennykset ja siinä hihnalla ei välttämättä ole mitään hevi-osastolta niin tekisi mieli selitellä että kyllä meillä ON niitä kasviksia kotona :rolleyes: Tuntuu että niitä omia ostoksiaan katsoo paljon kriittisemmin ja mietin minkälaisen analyysin niistä voi tehdä ja onko se osuva vai ei :D

vierasss
Hei ihan totta, ei toi nyt aivan normaalilta kuulosta, jos tollasia ajatuksia aina tai edes usein kassalla tulee mieleen" Jossain joku mättää, enkä vaan naureskelis ajatuksilleni. Liian tiukka ruokavalio tai ankarasti säädelty lapsuus?

Ei pahemmin tule katseltua muiden ostoksia, muuta kuin että yrittää valita sen kassajonon, missä edellä olevilla vähemmän tavaraa. Näänhän mä ne tavarat, mutten noteetaa sen enempää kuin hyllyistäkään. Joskus sattuu silmään, jos useammalla on kärryssä isompi satsi jotain tavaraa, jolloin voi päätellä, että jotain on tarjouksessa ja kannattais ehkä itsekin hakea.

En pahemmin kiinitä huomiota muiden ostoksiin enkä mieti kiinittääkö tai ajatteleeko joku jotakin mun ostoksista. Joskus saatan kahtoo, jos edellisellä asiakkaalla on kassalla joku uusi tuote, jota en oo itse kokeillut.

"vierastaja"
[QUOTE="hmm";30286618]Kyllä kiinnitän ja karppaajana ihmettelen minkälaista roskaa ihmiset suuhunsa tunkee. Ja moni varmasti ihmettelee meidän voi ja kermamääriä :D[/QUOTE]

Ja ajattelee sinusta samoin kuin sinä muista. Mielipiteitä on niin monia.

Ketjun kysymykseen vastatakseni. En katsele muiden ostoksia, ei kiinnosta ollenkaan niin paljoa.

Yhteistyössä