Mitenkä tämä etenee, kun otin pyörällä auton kanssa yhteen?

• Viestiketjun aloittaja joop
  • Ensimmäinen viesti
joop
Autoilijalla väistämisvelvollisuus.

Pyörä otti itseensä, mun koipi otti itseensä myös. Lasitavaraa kassissa särkyi.

Poliisit tuli, ja lähinnä kysyttiin mitä kävi ja yhteystiedot. Sitten kysyttiin, että haluanko autokuskille sakot vai oikeuteen. Minä sanoin sakot. Eli eväsinkö itseltäni korvauksen pyörään ja tavaroihin?
Auttaako soittaa huomenna jonnekin?

joop
Aika helevetin hyvissä tuskissa olin, ja ambulanssissa melkein koko sen ajan, kun poliisit oli paikalla. Sori, en käytä alkoholia, mutta astioita kyllä käytän.

Ai kun te olette niin ihania. Hyvästi.

"yks"
Autoilijan liikennevakuutus korvaa henkilövahingot joka tapauksessa ja autoilijan ollessa syyllinen myös materiaalivahingot eli pyörän. Astioista en oo varma.

Sun vaatteita ei korvata PAITSI jos ne leikattiin sun päältä ambulanssissa.

Omakohtainen kokemus vuoden takaa, silloin tosin syyllinen oli mopoilija ja kaikki meni hänen liikennevakuutukseensa.

joop
Mulla ei ole autoilijan yhteystietoja, koska poliisit ja ambulanssi tulivat suht yht'aikaa, enkä palannut ambulanssista enää keskustelemaan, vaan lähdin heidän kyydissä terveyskeskukseen.

En ehtinyt kuin yhteustiedot ja tapahtuman kertoa.

laksjf
Minulle kävi noin myös joitakin vuosia sitten, auto tuli talon pihalta eteen ja kaaduin pyörällä. Polvi tärähti siinä, että pari päivää kinkkasin ja housuihin tuli polven kohdalle reikä. Vakuutusyhtiö korvasi nuo housut kyllä, muuta ei olisi tarvinnutkaan kun ei pahemmin käynyt.

"Muuan"
Olettaisin että saat poliisilta vastapuolen tiedot.

Meillä kävi niin 'onnellisesti' että tavattiin sairaalassa, mopoilijan äiti ja minä, polkupyöräilijän äiti ja vaihdettiin yhteystiedot.

Mut olisko ollu sairaala, joka teki ensimmäisen ilmoituksen vakuutusyhtiöön... mä en oiken muista... mut kaikki laskut meni suoraan vakuutusyhtiöön, emme nähneet niitä koskaan.

mikä ihme
Pyöräilijöiden ajotapa on niin röyhkeää nykyisin, että ei mitään rajaa. Kuvitellaan että aina autoilija maksaa ja niitä maksuja näköjään halutaan kerätä. Autoilijalla ei ole mitään mahdollisuuksia kun pyöräilijä tulee todella kovaa oikealta ja pitäisi kääntyä ja samalla on vihreät jalankulkijoille. Joka kerta joutuu vaan toivomaan että ei mitään tapahdu huolimatta siitä että pyöräilijät kyllä tuntuu haluavan että tapahtuisi. Pyöräilijät ajaa itse lähes aina punaisia päin kun sitä pyörää ei viitsitä pysäyttää, mutta jos auto menee keltaisilla niin jo puidaan nyrkkiä ja työnnetään pyörää auton alle...kamalaa porukkaa noin niin kuin suurin osa tuntuu olevan.

ojentaa nessua
Alkuperäinen kirjoittaja mikä ihme;30261119:
Pyöräilijöiden ajotapa on niin röyhkeää nykyisin, että ei mitään rajaa. Kuvitellaan että aina autoilija maksaa ja niitä maksuja näköjään halutaan kerätä. Autoilijalla ei ole mitään mahdollisuuksia kun pyöräilijä tulee todella kovaa oikealta ja pitäisi kääntyä ja samalla on vihreät jalankulkijoille. Joka kerta joutuu vaan toivomaan että ei mitään tapahdu huolimatta siitä että pyöräilijät kyllä tuntuu haluavan että tapahtuisi. Pyöräilijät ajaa itse lähes aina punaisia päin kun sitä pyörää ei viitsitä pysäyttää, mutta jos auto menee keltaisilla niin jo puidaan nyrkkiä ja työnnetään pyörää auton alle...kamalaa porukkaa noin niin kuin suurin osa tuntuu olevan.
Psst, pyyhi suupielet!

peesi
Alkuperäinen kirjoittaja mikä ihme;30261119:
Olen kanssasi samaa mieltä.

Odotan pikaisia pakkasia jotta pääsisin tältä kesältä eroon idioottimaisista pyöräilijöistä.

Liikennevakuutus korvaa
Jos autoilija on vahinkoon syyllinen, korvaa auton liikennevakuutus vahinkosi. Autoilijan yhteystiedot ja varmaan myös vakuutusyhtön tiedot saat Poliisilta. Vahingon aiheuttajana autoilijan on tehtävä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöönsä. Ota kyseiseen vakuutusyhtiöön yhteyttä kun saat sen tietää.

Yhteistyössä