Mitä kokoa sinä olisit ostanut?

vie ras
Ei mun mielestä ainakaan turkisten käyttäjät ole luonnonystäviä. Vaikka kuinka yrittäisivät sellaista itselleen uskotella. Ihminen selviää nykypäivänä vallan mainiosti ilman, että eläimiä tarhataan ja tapetaan vaatteiden takia. Turkistarhaus pitäisi ehdottomasti kieltää, se on julmaa ja eläinrääkkäystä.

Mitäs luonnonläheisenä luonnonystävänä olet mieltä turkistarhauksesta?
Miten turkistarhaus liittyy turkisten pitämiseen?
Taidat olla näitä trendilampaita, jotka vastustavat ihan vastustamisen vuoksi kaikkea turkista, koska jossain joku tuottaa sitä erittäin epäeettisin keinoin?

Nimim. useita turkiksia ja turkishattuja, yksikään ei ole tarhatusta turkiksesta tehty.
Ja on muuten ekologinen vaihtoehto pukeutua turkikseen, kestää sukupolvelta toiselle.

• Tykkää
Reactions: Volmiira
hjkhhgiu
Tyylistä päätellen taitaa Milanna olla itärajan tyttöjä..? ;)
Postauksista huutaa tarve päteä rahalla, raukka ei vaan tajua miten paljon MYÖTÄHÄPEÄÄ hän aiheuttaa. Rumat ne vaatteilla koreilee, varmasti hän on hyvä tyyppi mutta ei tolla leveilyllä paljoa vaikutusta tehdä, johan tuolle nauraa hevosetkin...
Venäläiset ovat kyllä rasittavan vanhanaikaisia tuon rahan ja rikkauksien näyttämisen suhteen. Rahat hassataan kamaliin mauttomiin mahdollisimman näyttäviin ja kiiltäviin vaatteisiin/asusteisiin, niin että näyttävät riikinkukoilta.

Taidat olla näitä trendilampaita, jotka vastustavat ihan vastustamisen vuoksi kaikkea turkista, koska jossain joku tuottaa sitä erittäin epäeettisin keinoin?

Nimim. useita turkiksia ja turkishattuja, yksikään ei ole tarhatusta turkiksesta tehty.
Ja on muuten ekologinen vaihtoehto pukeutua turkikseen, kestää sukupolvelta toiselle.
Itse olen tarkka turkiksen alkuperästä ja tarhattua turkista en osta. Säälin niitä eläinparkoja jotka joutuvat elämään pienissä häkeissä ja huonoissa oloissa.

Venäläiset ovat kyllä rasittavan vanhanaikaisia tuon rahan ja rikkauksien näyttämisen suhteen. Rahat hassataan kamaliin mauttomiin mahdollisimman näyttäviin ja kiiltäviin vaatteisiin/asusteisiin, niin että näyttävät riikinkukoilta.
Tirsk :D...

En tunne sellaisia venäläisiä vaikka meitä on varmasto monen junaan. Mistä edes tiedät että venäläinen olen? Niin ja venäläiset naiset ainakin osavat pukeutua hienosti, ei ihan joka maassa tätä näy, he sentään pitävät kauiniit mekot ja muut tyylikkäät vaatteet päällä ja ovat huoletettuja, jotkut taas muissa maissa eivät halua hyväksyä mitä muuta kun kun legginksit ja t-paidat, todella naisellista ja kun velä kerran eletään.

Pakko lisätä että minua ainakin ei häiritse jos jonkun mielestä olen rasittavat tai ärsyttävä siksi koska nainen olen :).

Viimeksi muokattu:
Näinhän se on
Tirsk :D...

En tunne sellaisia venäläisiä vaikka meitä on varmasto monen junaan. Mistä edes tiedät että venäläinen olen? Niin ja venäläiset naiset ainakin osavat pukeutua hienosti, ei ihan joka maassa tätä näy, he sentään pitävät kauiniit mekot ja muut tyylikkäät vaatteet päällä ja ovat huoletettuja, jotkut taas muissa maissa eivät halua hyväksyä mitä muuta kun kun legginksit ja t-paidat, todella naisellista ja kun velä kerran eletään.

Pakko lisätä että minua ainakin ei häiritse jos jonkun mielestä olen rasittavat tai ärsyttävä siksi koska nainen olen :).
Joko "tyylikkäät" minimekot ja kultakorssit tai leggarit ja t-paita. Välimuotojahan ei tunneta.

......
Mulle on yksilöiden tulotasoerot paljon pienempi murhe kuin ympäristö. Kiinnostaako sua Milanna ympäristön tila ollenkaan? Tai ihmisoikeuskysymykset? Saman tehtaan lapset ompelevat päivät noita kalliimpia tuotteita paremmista matskuista ja iltaisin sitten halvempaa muotia huonommista materiaaleista, noin kärjistetysti.

Koetko kuluttavasi oikeasti tarpeeseen edes länsimaisessa mittapuussa, vai ymmärrätkö itsekin tavaroiden ja vaatteiden turhuuden?

Tuli heti mieleen tää ketju ja Milanna kun näin tän Iltalehden jutun: :D

Joten unohda Milanna noi sun linkittämät laukut. Tää olis paaaalllljon hienompi. :D

Tässäkö maailman kallein käsilaukku?

Hermesin Birkin -laukku myydään huutokaupassa.

Birkin -laukut ovat keräilijöiden mieleen. Niistä maksetaan kymmeniä tuhansia euroja. Tälle harvinaisuudelle on asetettu 156 tuhannen euron hintalappu.
Birkin -laukut ovat keräilijöiden mieleen. Niistä maksetaan kymmeniä tuhansia euroja. Tälle harvinaisuudelle on asetettu 156 tuhannen euron hintalappu. (SPLASH/AOP)
Krokotiilinnahkaa, valkokultaa ja timantteja. Hermesin Diamond Himalayan Birkin -laukku lienee maailman kallein käsilaukku. Harvinaisuus myydään huutokaupassa Kaliforniassa tämän kuun loppupuolella. Maailman kalleimman laukun titteliä pitää yhä toinen timantti-Birkin, joka myytiin vuonna 2011.

Krokotiilinnahkaisessa vaaleassa laukussa on valkokullasta tehdyt koristeet ja tietysti timantteja kruunaamassa laukun yksityiskohtia.

- Laukku on niin harvinainen ja haluttu, että se varmasti rikkoo kolmen vuoden takaisen ennätyksen, kuvailee Heritage -huutokaupan johtaja Kathleen Guzman.

Laukulle on asetettu yli 200 000 dollarin eli 156 tuhannen euron hintalappu.

IL

Tässäkö maailman kallein käsilaukku?

golk

Mun mielestä kaikki turkikset tulisi kieltää, kunnes niitä osataan tuottaa eettisemmin ja turhaa kärsimystä eläimelle aiheuttamatta.

Koska lähes kaikki kuitenkin oikeasti tuotetaan tarhaamalla ja suomen tuotannon eläinten kärsimykset on pienimmästä päästä, niin ihan turhaa väitellä siitä yhdestä prosentista (tuskin edes sitä) jotka on tuotettu ilman tarhausta.

Turkin pitäminen on mielipide siltä ihmiseltä, että turkit on ok ja hyväksyttävää, kukaanhan ei sitä päältäpäin näe onko se revitty kiduttamalla eläimen päältä vai ei. Ja ehkä joku tietämätön hölmö siitä innostuu kun ei asioista paremmin tiedä. Joten itse pidän alhaisena ihmistä joka käyttää turkkia. Aina. Hiljainen hyväksyntä ei todella ole ok.

Turkistarhaustahan voisi hyvinkin tehdä ilman eläinten kärsimystä, mutta se ei ole kannattavaa, joten täyskielto olisi paikallaan koko alalle.

Vaikka turkista haluan mutta sama mieltä että saa kieltää ne kokonaan :). Olen myös tätä mieltä että kaikki lihaa tuotteetkin saa poista ja jotain muuta sen tilalle. Itse en enää syön kuin kalaa ja joskus kanaa....

Ostin kuitenkin xs-mustana ja se on niin niin pieni. S koko olisi parempi, saa vertailla miten pieni se on, kun mulla auki pienempi mac. Sinne kyllä isompi lompakko ei mahtuu millään. En tiedä sitten mihin sen käytän.

Tuli mieleen tämä aloitus kans, kun joskus kysyin apua :)

Viimeksi muokattu:
sadt
Isomman tietysti. Toivottavasti sinäkin ap, pitäähän sinne sopia vauvaa varten kamat. Ei oo monella yhtä näyttävää hoitolaukkua! Äläkä vaan väitä, että käytät hoitolaukkuna sitä vihreätä Liberon kassia!

Kun mun taskut joskus harvoin lopuvat, niin olen paikassa missä mulla on jaloissa pitkävartiset New Rockini. Niiden varteen saa ujutettua sekä sähkösavukkeen että huulipunan. Seteleitäkin, ellei vaatteissa oo minkäänlaista taskua.

Yhteistyössä