Copernicus Monitoring the Earth - YouTubehttp://www.tiede.fi/keskustelu/6840/ketju/pohjoinen_napapiiri_siirtyy_koko_ajan_pohjoisemmaksi
ole hyvä!
Eikai se itsestään voisi pysyä kohdallaan;-)
Otappa hei huomioon, että toisilla työpaikoilla on esimiehillä velvoite ottaa puheeksi "normaalista" poikkeava määrä poissaoloja. Omalla työpaikallani tämä on esimerkiksi 3 erillistä kertaa 3 kuukauden aikana. Kyllä minä olen ainakin useamman työntekijän puhuttanut ns. jatkuvista poissaoloista, vaikka syykin on ollut luonteva ja looginen - tyyliin lapsen sairaus ja oma tauti heti perään. Esimiehen on oltava asioista perillä, koska jossain kohtaa henkilöstöosastokin kiinnostuu poissaoloista. Ei kaikkea kannata aina ottaa niin henkilökohtaisesti ja muistaa "miten sinua on kohdeltu". Fakta kuitenkin on, että tuo on työsuhteen alkuun aika melkoinen määrä olla poissa, kun kuitenkin työntekijä on taatusti tarpeeseen hankittu. Ei sille mitään voi, mutta ei myöskään esimiestä tarvitse huomautuksesta paheksua.No onpas taas kaikki elämäänsä kyllästyneet hylkiöt kömpineet koloistaan haukkumaan aloittajaa. Ihme ja kumma että teillä itellänne kuitenkin on aikaa huinia jossain kaksplussalla keskiviikkoaamuna, kyllä kunnon ihmiset aloittaa työt heti aamusta eikä palstaile!
Työmiehesi toteamus nyt oli vain paska toteamus, eipä se asia siitä muuksi muutu vaikka hän kuinka tuollaista toteaisi. Ainoastaan aiheuttaa pahan mielen sinulle, eli lähinnä purki omaa pahaa oloaan sinuun. Kannattaa muistaa jatkossa miten sinua on kohdeltu ja ymmärretty työpaikalla huonoina aikoina, jonain päivänä se paska päivä tulee pomollekkin ja ehkä sinä et ole ekana selustaa turvaamassa ja tilannetta pelastamassa.
Menen iltavuoroon, että hyvin voin olla palstalla vielä tähänkin aikaan.No onpas taas kaikki elämäänsä kyllästyneet hylkiöt kömpineet koloistaan haukkumaan aloittajaa. Ihme ja kumma että teillä itellänne kuitenkin on aikaa huinia jossain kaksplussalla keskiviikkoaamuna, kyllä kunnon ihmiset aloittaa työt heti aamusta eikä palstaile!
Työmiehesi toteamus nyt oli vain paska toteamus, eipä se asia siitä muuksi muutu vaikka hän kuinka tuollaista toteaisi. Ainoastaan aiheuttaa pahan mielen sinulle, eli lähinnä purki omaa pahaa oloaan sinuun. Kannattaa muistaa jatkossa miten sinua on kohdeltu ja ymmärretty työpaikalla huonoina aikoina, jonain päivänä se paska päivä tulee pomollekkin ja ehkä sinä et ole ekana selustaa turvaamassa ja tilannetta pelastamassa.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä - sanotaan... Eli katsotaan asiaa sitten, kun itse saat jonkun "kuolemantaudin" ja joudut olemaan mahdollisesti pitkäänkin pois, että kuinka häntä koipien välissä silloin uliset... Voipi olla, että muu yrityksen johto / omistajat voi sanoa siinä kohtaa sinullekin aika pahasti...Tämä yritysjohtaja voi palstailla hyvin keskiviikkoaamunakin, koska on tehnyt töitä yrityksensä eteen, ollut tunnollinen työntekijä ja miettinyt loppuun asti ennen kuin on siirtynyt työpaikkaan jossa minua tarvitaan. Tällä hetkellä töissä on puolestani LUOTETTAVA tiimi lapsettomia, ja on muuten etäpisteessä lapsellinenkin työntekijä! Jos lapsi sairastuu, heillä on varaa palkata hoitaja, se ei jää minun kontolleni etsiä töihin tuuraajaa.
Kasva aikuiseksi ap, kohtuutonta ulista työnantajan syyllistävän sinua kun totuus on, että poissaoloja ON kertynyt turhan paljon. Itse päätit lapset tehdä, totta kai jokaisen on käytävä töissä, mutta työnantajan ei pitäisi joutua järjestelemään sinun perhe-elämäsi sotkuja, oli se sitten sairaus tai mikä tahansa muu..
Ps. Itselläni lapsia on kolme, eli kyseessä ei ole lapsettoman ihmisen ymmärtämättömyys
Missä ovat työnantajan oikeudet?!
Kyllähän minä ymmärrän itsekin, että niitä on tullut turhan paljon. Ja olen tosi pahoillani siitä. Mutta miksi siitä piti mainita? Kuulosti siltä etten olisi saanut hakea sairaslomaa. Olen koulussa töissä niin jo siksikin minusta on tökeröä jäädä puolikuntoisena oppilaita tartuttamaan. Onko sekään oikein oppilaita kohtaan jos en jaksa/pysty tekemään työtä niin laadukkaasti mitä pitäisi?Tämä yritysjohtaja voi palstailla hyvin keskiviikkoaamunakin, koska on tehnyt töitä yrityksensä eteen, ollut tunnollinen työntekijä ja miettinyt loppuun asti ennen kuin on siirtynyt työpaikkaan jossa minua tarvitaan. Tällä hetkellä töissä on puolestani LUOTETTAVA tiimi lapsettomia, ja on muuten etäpisteessä lapsellinenkin työntekijä! Jos lapsi sairastuu, heillä on varaa palkata hoitaja, se ei jää minun kontolleni etsiä töihin tuuraajaa.
Kasva aikuiseksi ap, kohtuutonta ulista työnantajan syyllistävän sinua kun totuus on, että poissaoloja ON kertynyt turhan paljon. Itse päätit lapset tehdä, totta kai jokaisen on käytävä töissä, mutta työnantajan ei pitäisi joutua järjestelemään sinun perhe-elämäsi sotkuja, oli se sitten sairaus tai mikä tahansa muu..
Ps. Itselläni lapsia on kolme, eli kyseessä ei ole lapsettoman ihmisen ymmärtämättömyys
Missä ovat työnantajan oikeudet?!
Okei, eli onko esimiehillä joku velvollisuus kertoa työntekijälle kun tulee tietty määrä poissaoloja? Jos on kaikki sairaspoissaoloja ja niistä todistukset on toimitettu niin mitä se auttaa? Kyllä sitä silti voi kipeäksi tulla vaikka esimies kuinka asiasta mainitsee. Mitä sillä ajetaan takaa?No, tässä on varmaankin kyseessä ns. matalan kynnyksen puuttuminen, mitä nykyisin harrastetaan. Varmaan esimies ei pahaa tarkoittanut, se vaan kuulosti sun korvaan siltä. Ja niin kuin jo todettu, onhan noita kertynyt poissaoloja, se on fakta, jota ei tarvitse kaunistella.
Okei. No tää kuulostaa järkevältä.Alkuperäinen kirjoittaja Sitä että tekisit työsi.;30237238:Sitä, että katsotaan ja keskustellaan yhdessä mistä ne poissaolot oikein johtuvat ja mitä niiden vähentämiseksi voisi tehdä, aiheuttaako niitä esim. joku tekijä (vaikka ergonomia) työpaikalla ja auttaisiko esim. siirto toisiin tehtäviin tai toiseen työpisteeseen tai tiimiin.
Eli silloin osavastuu niiden lappujen kirjoittamisesta on myös sillä lapun kirjoittajalla - ei yksin työntekijällä. Jos hän kirjoittaa liian hepposin perustein sen lapun, niin eihän pomon koko "paskaämpäriä" kuulu sen työntekijän niskaan kaataa, vaan "moittia" myös sen tth:n hoitajia. Joo, tiedän, että se on aika hankalaa määrittää, onko sitä paskatautia oikeesti tai sitä migreeniä tms. mutta jos niitä nyt joka viikko alkaa olemaan, niin pitäshän siellä tth:ssakin alkaa niiden kellojen kilistä... Työnantajalla kun on aika sidotut kädet siinä kohtaa, jos sä sen saikkulapun saat ja sen työnantajalle viet. Voihan se toki olla hyväksymättä ja laittaa sen palkattomaksi, mutta kuinka moni pomo uskaltaa lopuviimeksi niin tehdä, jos virallinen todistus on olemassa? Muakin ketuttaa nämä turhaan saikuttelijat omalla työpaikalla, koska ne heidän työt kaatu sitten muille, mutta minkäs tekee kun se "omailmoitus" on olemassa ja siihen voi sitten aina hakea jatkoon myös virallisen todistuksen. Eli jos haluaa pitää yht' äkkiä vaikka viikon loman, niin hyvä valehtelija tekee sen aika helposti noita kahta yhdistelemällä.Sillä pyritään ennaltaehkäisemään toki esimerkiksi lintsausta, mutta myös vakavampiakin ongelmia (henkinen jaksaminen työssä yms.). Varmaan 98% työntekijöistä on näitä ongelmattomia tapauksia, joilla on saikkulappu aiheesta, mutta joukkoon mahtuu oikeasti myös niitä, joilla se vatsatautilappu haetaan kun ei vaan jaksa tulla töihin. Näihin on ratkaisu kuitenkin joku muu kuin se viikottainen valehdeltu saikkulappu.