mietiskelen
Tuli ilmoitus koulusta että 6 lk tytöille on tarjolla se rokote. Mietin kovasti annanko ottaa... paljon olen kuullut että sitä ei ole otettu.
Ei ole otettu meillä! Kyllä meni taas verovaroja hukkaan, kun piti sekä äidille että tyttärelle lähettää, NIIN RUUSUNPUNAISET KIRJEET, että oksetti! Haittavaikutuksista ei mainittu, kuin korkeintaan puolella sanalla! Kyllä osaavat aivopestä vanhempia ja tyhmät uskoo!Tuli ilmoitus koulusta että 6 lk tytöille on tarjolla se rokote. Mietin kovasti annanko ottaa... paljon olen kuullut että sitä ei ole otettu.
En ottanut sikainfluenssarokotetta. HPV:n haluaisin ehdottomasti lapsilleni, jos minulla olisi tyttäriä, ja toivon että se on myös poikien rokotusohjelmassa sitten, kun asia on lapsilleni ajankohtainen.Moniko teistä otti myös sikainfluenssarokotteen?
Toi on kuin mun näppäimistöltä!! Meillä töissä osa gynekologeista on rokottanut myös poikansa!Alkuperäinen kirjoittaja Ota ihmeessä;30234897:Ihan ehdottomasti ottaisin netin kauhutarinoista huolimatta. Todennäköisyys jäädä auton alle on suurempi kuin sairastua rokotuksesta. Otatin tyttärelleni jo silloin, kun se oli omakustanteinen. Olen itse hoitaja ja keskustellut paljon asiasta työpaikallani gynekologien kanssa, ovat poikkeuksetta ottaneet se omille tyttärilleen. Hyödyt on PALJON haittoja suuremmat, mutta aina siinä se minimaalinen riski on, jos näin haluat ajatella.
Se idea vähän niin kuin on, että rokote otetaan hyvissä ajoin ennen sukupuolielämän aloittamista. Ro-ko-te.En ottaisi, koska rokotteen hyödystä ja pitkäaikaisvaikutuksista ei ole varmaa tietoa eikä suvussa ole syöpään sairastuneita. En myöskään tunne yhtään kohdunkaulan syöpään sairastunutta.
Ehkä olisin asiasta eri mieltä, jos seksikumppaneita olisi useita ja seksielämä olisi aloitettu jo nuorena. HPV on sukupuoliteitse leviävä virus ja silloin rokote voisi olla tarpeellinen.
Päättäköön lapset aikuisena haluavatko rokotteen vai ei. He ovat jo onneksi kaikki aikuisia, joten voivat itse tehdä päätöksensä, joten meidän vanhempien ei tarvitse päättää heidän puolestaan. Minä ja mieheni on aloitetyu seksielämä vasta yli 20-kymppisenä ja lapsilla näyttäisi olevan sama vika. Miksi rokottaa sellaista vastaan, mitä ei tarvitse etenkin kun mitään takeita rokotteen hyödystä ei ole.Se idea vähän niin kuin on, että rokote otetaan hyvissä ajoin ennen sukupuolielämän aloittamista. Ro-ko-te.