kahvikirahvi
Ei se niistä kustannuksista olekaan kiinni, vaan mielestäni se on vuokralla asumisen helppoudessa boonusta ettei niitä kodinkoneita tarvitse ostaa itse, ja sen tuhatkakssataa euroa voi käyttää johonkin muuhun.Ymmärrän tuon muuton helppouden perusteena, mutta en noita kodinkoneiden hajoamisia. Lähtökohtaisesti hella ja jääkaappi kestää vähintään 10 vuotta. Uudet saa yhteensä tonnilla, tarjouksesta allekin. Niiden kustannus per vuosi on siis noin 100 euroa, eli alle kympin kuussa. Itse uusin juuri keittiön koneet (nuo mainitut + astianpesukone) ja rahaa meni 1200 euroa. Entiset oli 23 vuotta vanhoja. Kuukausikustannus tuolla eliniällä ja hinnalla oli siis noin neljä euroa.
Ei kai tuollaista kustannusta kannata ottaa millään lailla huomioon, kun asumisen kuluissa muuten puhutaan kuukausitasolla satasista tai jopa tonneista.
Tuntuu että omistusasuntoa puolustelevat ei ymmärrä sitä että kaikki ei halua ottaa lainaa (ja joillekin sitä ei myönnetä), eikä asua samassa paikassa kahtakymmentä vuotta.Tuntuu että monet vuokralla-asumisen puolustelijat eivät vaan ymmärrä sitä faktaa että se lainan maksaminen loppuu joskus, Vuokran maksaminen loppuu kuolemaan.
Kyllä mä maksan ihan mielelläni vuokraa siitä että mulla on katto pääni päällä, paikka missä olla ja elää.