Käykää allekirjoittamassa kansalaisaloite!

• Viestiketjun aloittaja Dead parrot
  • Ensimmäinen viesti
Dead parrot
[QUOTE="Henna";30216314]Olisi kiva, jos joku lehti uskaltaisi tästä aloitteesta tehdä jutun. (Tai jos onkin jo tehnyt, on mennyt multa ihan ohi.)[/QUOTE]

Kävin laittamassa Hesarille juttuvinkin, toivottavasti tarttuvat.

Tosin sanottakoon... että mua tyydyttää edes vähän se tieto, mitä noille tehdään linnassa...
Mä olen saanut sellaisen käsityksen että tämä kyseinen tyyppi oli linnassa niin tarkkaan suojeltu ettei sille mitään päässyt käymään. Toivottavasti ei ole enää tällä kerralla ja toivottavasti nyt istuisi tuomionsa loppuun. Kai oikeuslaitos jo kolmannesta kerrasta voisi uskoa ettei tyypillä ole mitään halua muuttaa tapojaan.

Mä olen saanut sellaisen käsityksen että tämä kyseinen tyyppi oli linnassa niin tarkkaan suojeltu ettei sille mitään päässyt käymään. Toivottavasti ei ole enää tällä kerralla ja toivottavasti nyt istuisi tuomionsa loppuun. Kai oikeuslaitos jo kolmannesta kerrasta voisi uskoa ettei tyypillä ole mitään halua muuttaa tapojaan.
Toisinaan, inhimillisten erehdysten vuoksi, ne joutuu vahingossa kontaktiin muiden vankien kanssa. Kohtaamisia käytävässä tai muuta... vahinkoja. Vahingot on inhimillisiä.

Minusta rangaistusten koventaminen on huono tie hoitaa asiaa. Minusta parempi olisi pakottaa nämä ihmiset vankilassa terapiaan, tulisi paljon halvemmaksi pitkän päälle yhteiskunnalle.

Eilen Ajankohtaisessa kakkosessa oli kiinnostava juttu tästä aiheesta. Siinä kävi ilmi, että pedofiilivangeille suunnattu ohjelma oli toiminut tosi hyvin, ja käytännössä kaikki terapian läpi käyneet vangit jättivät uusimatta rikoksensa.

Mutta terapiaa on tarjolla vain osalle pedofiileista, mikä on yhteiskunnan kannalta todella huono asia ja tulee kalliiksi. Olisi merkittävästi edullisempaa saada pedofiilit muuttamaan käytöstään kuin istuttaa heitä linnassa nykyistä pidempään.

vp myös
Minusta rangaistusten koventaminen on huono tie hoitaa asiaa. Minusta parempi olisi pakottaa nämä ihmiset vankilassa terapiaan, tulisi paljon halvemmaksi pitkän päälle yhteiskunnalle.

Eilen Ajankohtaisessa kakkosessa oli kiinnostava juttu tästä aiheesta. Siinä kävi ilmi, että pedofiilivangeille suunnattu ohjelma oli toiminut tosi hyvin, ja käytännössä kaikki terapian läpi käyneet vangit jättivät uusimatta rikoksensa.

Mutta terapiaa on tarjolla vain osalle pedofiileista, mikä on yhteiskunnan kannalta todella huono asia ja tulee kalliiksi. Olisi merkittävästi edullisempaa saada pedofiilit muuttamaan käytöstään kuin istuttaa heitä linnassa nykyistä pidempään.
Mutta kun ketään ei voi pakottaa terapiaan, tai voi, mutta silloin se ei välttämättä toimi. Tuo mainitsemasi Riihimäen ohjelma on suunnattu juuri vapaaehtoisesti siihen haluaville vangeille, ja toisekseen se on kaikille seksuaalirikosten tekijöille eikä ainoastaan pedofiileille (en tiedä kerrottiinko tuossa AK:n ohjelmassa tilastoja juuri pedofiilien osalta?).

en allekirjoita
Ei missään nimessä pidempiä rangaistuksia! Vankilat on jo muutenkin tupaten täynnä jengiä ja kuka maksaa niiden ylläpidon? Tavan pulliainen, joka maksaa pienestä palkastaan kohtuutonta veroa joka kuukausi.
Ennemmin pitäisi alkaa miettimään erilaisia hoitomuotoja, kuten terapiat yms.

Ei ne ongelmat ratkea lukitsemalla ne pois. Niihin pitää löytää ratkaisu joka on edullinen ja toimivampi.

En todellakaan ole allekirjoittamassa vetoomusta siitä, että veroja nostetaan kohtuuttomasti ja jotkut hengailee mun verorahoillani valtion hotellissa vuosikausia. Jos alettaisiin vaatimaan kuntoutusta, terapiaa yma hoitomuotoja niin allekirjoittaisin samantien tuon.

Nyt se on vain minusta typerää ja turhaa, koska ongelmia ei haluta ratkoa vaan ne halutaan lukita suljettujen ovien taaksen vuosiksi ja sitä kautta unohdetaan, kunnes ongelmat tulevat takaisin.

Ei ne ongelmat ratkea lukitsemalla ne pois. Niihin pitää löytää ratkaisu joka on edullinen ja toimivampi.
No tarkalleen ottaen tämän kaltainen ongelma kyllä ratkeaa nimenomaan näin. En väitä, että se olisi mikään ideaali mutta niin kauan kuin lasten hyväksikäyttäjä on kiven sisässä, hän ei voi käyttää lapsia hyväkseen.

Tottakai hoitoa haluaville pitäisi olla kaikki mahdollinen apu saatavilla. Mutta jos seuraa nyt tämän eräänkin tapetilla olevan kaverin kirjoittelua somessa, käy erittäin selvästi ilmi ettei hän koe tehneensä mitään väärää vaan kokee tulleensa itse väärin kohdelluksi. Jokin ratkaisu tällaisiinkin tilanteisiin tulee olla, siis sellainen joka oikeasti estää häntä toistamasta tekojaan kerta toisensa jälkeen.

Ja lakialoitteessa nähdäkseni tärkeimpänä tavoitteena on saada tuomiot sille tasolle, että ne ovat nähtävissä mikäli henkilön taustoja tarkistellaan hänen pyrkiessään taipumukset huomioiden sopimattomiin tehtäviin.

Viimeksi muokattu:
Ei missään nimessä pidempiä rangaistuksia! Vankilat on jo muutenkin tupaten täynnä jengiä ja kuka maksaa niiden ylläpidon? Tavan pulliainen, joka maksaa pienestä palkastaan kohtuutonta veroa joka kuukausi.
Ennemmin pitäisi alkaa miettimään erilaisia hoitomuotoja, kuten terapiat yms.

En todellakaan ole allekirjoittamassa vetoomusta siitä, että veroja nostetaan kohtuuttomasti ja jotkut hengailee mun verorahoillani valtion hotellissa vuosikausia. Jos alettaisiin vaatimaan kuntoutusta, terapiaa yma hoitomuotoja niin allekirjoittaisin samantien tuon.

Nyt se on vain minusta typerää ja turhaa, koska ongelmia ei haluta ratkoa vaan ne halutaan lukita suljettujen ovien taaksen vuosiksi ja sitä kautta unohdetaan, kunnes ongelmat tulevat takaisin.
Uhrien hoito ja terapiako ei tule kalliiksi? Ota huomioon, että vähemmän pedofiilien uhreja -> vähemmän kuluja mielenterveysongelmista.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi

Yhteistyössä