Käykää allekirjoittamassa kansalaisaloite!

• Viestiketjun aloittaja Dead parrot
  • Ensimmäinen viesti
"Henna"
Mua ihmetyttää, miksei tää kerää kohisten allekirjoituksia!! Eikä asia kiinnosta? Vai ajatellaanko liikaa, että kun ei koske itseä? Joskus voi niinkin paskasti käydä, että tämä asia tulee liian lähelle.

Mä olen allekirjoittanut heti kun aloite tehtiin. Ja laittanut aloitteen jakoon.

Allekirjoituksia tarvitaan silti vielä paljon lisää!!

(Tasa-arvoinen avioliittolaki-aloite keräsi allekirjoituksia hurjan määrän. Onko se tärkeämpää kuin lastemme turvallisuus??)

"hanna"
[QUOTE="Henna";30214388]Mua ihmetyttää, miksei tää kerää kohisten allekirjoituksia!! Eikä asia kiinnosta? Vai ajatellaanko liikaa, että kun ei koske itseä? Joskus voi niinkin paskasti käydä, että tämä asia tulee liian lähelle.

Mä olen allekirjoittanut heti kun aloite tehtiin. Ja laittanut aloitteen jakoon.

Allekirjoituksia tarvitaan silti vielä paljon lisää!!

(Tasa-arvoinen avioliittolaki-aloite keräsi allekirjoituksia hurjan määrän. Onko se tärkeämpää kuin lastemme turvallisuus??)[/QUOTE]

meinaat että ihmisoikeuksia voi jotenkin arvottaa tärkeämmiksi ja vähemmän tärkeämmiksi? Tosi hyvää mainosta aloitteelles, nyt en ainakaan allekirjoita.

"Henna"
[QUOTE="hanna";30214398]meinaat että ihmisoikeuksia voi jotenkin arvottaa tärkeämmiksi ja vähemmän tärkeämmiksi? Tosi hyvää mainosta aloitteelles, nyt en ainakaan allekirjoita.[/QUOTE]

Toki on ihan suotavaa että homoseksuaaleilla olisi samat oikeudet kuin heteroilla.

Toivoisin silti, että tämä aloite keräisi riittävästi ääniä. Lapsia pitää suojella!

lady gagaga
[QUOTE="hanna";30214398]meinaat että ihmisoikeuksia voi jotenkin arvottaa tärkeämmiksi ja vähemmän tärkeämmiksi? Tosi hyvää mainosta aloitteelles, nyt en ainakaan allekirjoita.[/QUOTE]

Tuskin se tuon kirjoittajan aloite on. Ihme asenne sulla.

Kävin allekirjoittamassa :)

• Tykkää
Reactions: Spukka
mä...

Oletko tosissasi? Onko sinusta yhtä traumatisoivaa ja henkeä uhkaavaa olla pääsemättä naimisiin kuin joutua pedofilian uhriksi?

Todellakin voi nämä kaksi arvottaa toisiinsa nähden. Lapsen seksuaalinen väkivalta on paljon pahempi, todella paljon pahempi asia kuin rekisteröityminen parisuhteeseen maistraatissa eikä kirkossa.

Tässä on sellainen ongelma, että jotkut äidit tehtailee huvikseen tällaisia syytöksiä vain kiusatakseen isää. Hyväksikäyttöä on usein vaikea todentaa.
Tietysti tapauksissa, joissa ei ole pienintäkään epäselvyyttä, kovemmat rangaistukset olisivat mielestäni kohtuullisia.
Ongelma on kuitenkin se, että ne v- mäiset kusettajavalehtelijat, jotka tehtailevat tällaisia syytöksiä vain kiusatakseen muita vievät pohjan kaikelta. Ei voida ottaa riskiä, että syytön viruu vankilassa 15 vuotta.

• Tykkää
Reactions: Irski
Ja ei, uhrinkaan lausuntoa ei voida pitää absoluuttisena totuutena. Ihmisen muisti on ehkä yksi huonoimmista todisteista. Toiselle ihmiselle on äärimmäisen helppoa syöttää muistikuvia tapahtumista, joita ei todellisuudessa ole koskaan tapahtunut.

"Henna"
Tässä on sellainen ongelma, että jotkut äidit tehtailee huvikseen tällaisia syytöksiä vain kiusatakseen isää. Hyväksikäyttöä on usein vaikea todentaa.
Tietysti tapauksissa, joissa ei ole pienintäkään epäselvyyttä, kovemmat rangaistukset olisivat mielestäni kohtuullisia.
Ongelma on kuitenkin se, että ne v- mäiset kusettajavalehtelijat, jotka tehtailevat tällaisia syytöksiä vain kiusatakseen muita vievät pohjan kaikelta. Ei voida ottaa riskiä, että syytön viruu vankilassa 15 vuotta.
Mutta se riski voidaan sitten ottaa, että syyllinen selviää ehdottomalla tuomiolla ja jatkaa sairaita tekojaan?

[QUOTE="Henna";30214616]Mutta se riski voidaan sitten ottaa, että syyllinen selviää ehdottomalla tuomiolla ja jatkaa sairaita tekojaan?[/QUOTE]

Ja sun mielestä syyttömiä voi heittää vankilaan 15 vuodeksi?
Olisitko samaa mieltä, jos naapurin lapsi keksisi syyttää sinua hyväksikäytöstä? Hän ei välttämättä voi aukottomasti todistaa sinun niin tehneen, mutta miten sinä todistat, ettet tehnyt sitä?

Dead parrot
Totta, mutta siinä on kyse toisesta asiasta, perättömästä ilmoituksesta ja kunnianloukkauksesta; toisaalta lastensuojelulaki menee esim. ammattihenkiön vaitiolovelollisuuden ohi. Syyttömän vankilassa viruminen on jokatapauksessa ongelma, oli aika sitten kuukausi tai 15 vuotta.

Totta, mutta siinä on kyse toisesta asiasta, perättömästä ilmoituksesta ja kunnianloukkauksesta; toisaalta lastensuojelulaki menee esim. ammattihenkiön vaitiolovelollisuuden ohi. Syyttömän vankilassa viruminen on jokatapauksessa ongelma, oli aika sitten kuukausi tai 15 vuotta.
Nämä ovat hankalia juttuja.
Mun nähdäkseni ehdottomasti ja vailla sääliä, jokainen pedofiili, joka ihan oikeasti on pedofiili todistetusti ja vailla epäilyksen häivää, saisi viettää lopun elämäänsä vankilassa.
Nämä tarinat kuitenkin ovat harvoin täysin aukottomia. Ihmisen muisti tekee ihan omia temppujaan. Todisteita ei ole jne.
on enemmän väärin olisi tuomita syytön jostakin, jota hän ei ole tehnyt.
Toisaaltaan, sellaiset henkilöt, joita ei voida pedofiliasta tuomita, mutta sitä epäillään suuresti, voisi mielestäni laittaa seuraavaksi viideksi vuodeksi erityistarkkailuun...

"ponsi"
Syyyttömien tuomitseminen ei ole tässä asiassa edes pahin ongelma. Pahimpia ovat aiheettomat huostaanotot, syyttömien maineen menetys koska asiantuntemattomat terapeutit istuttavat asiakkaille valemuistoja hyväksikäytöstä. Valemuistoja saanut menee tietysti itse sekaisin ja alkaa vihata läheisiään, jotka evät oikeasti ole koskaan syyllistyneet hyväksikäyttöön. Tunnetuimpia viattomina tuomittuja ovat Auer ja Kukka. Siinä kaikille mietittävää...

[QUOTE="ponsi";30214651]Syyyttömien tuomitseminen ei ole tässä asiassa edes pahin ongelma. Pahimpia ovat aiheettomat huostaanotot, syyttömien maineen menetys koska asiantuntemattomat terapeutit istuttavat asiakkaille valemuistoja hyväksikäytöstä. Valemuistoja saanut menee tietysti itse sekaisin ja alkaa vihata läheisiään, jotka evät oikeasti ole koskaan syyllistyneet hyväksikäyttöön. Tunnetuimpia viattomina tuomittuja ovat Auer ja Kukka. Siinä kaikille mietittävää...[/QUOTE]

Ai. Mä luulin, että niiden tapauksessa oli olemassa kuva- ja video- tallenteita.

eih.
Ikävä totuus, mutta ei tää aihe ota tällä palstalla tuulta alleen, vaikka suurimmalla osalla palstailijoista omiakin lapsia on. Oon seurannut tämän aiheen keskustelujen lukijamääriä ja ne on naurettavan pieniä. Enemmän nää mammat on kiinnostunut penisten pituuksista sun muusta yhtä tärkeästä. Tervetuloa Suomeen.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
"ååååå"
Juuri allekirjoitin! Elämäni ensimmäinen allekirjoitus kansalaisaloitteeseen =)

Eipähän tarvii uutisia lukiessa mielessään miettiä, että "miksi toikin selvisi jollain ehdonalaisella törkeästä lapsen hyväksikäytöstä.." kun itse on tehnyt EDES jotain että homma saataisiin korjattua vastaamaan enemmän yleistä oikeustajua.

Dead parrot
Nämä ovat hankalia juttuja.
Mun nähdäkseni ehdottomasti ja vailla sääliä, jokainen pedofiili, joka ihan oikeasti on pedofiili todistetusti ja vailla epäilyksen häivää, saisi viettää lopun elämäänsä vankilassa.
Nämä tarinat kuitenkin ovat harvoin täysin aukottomia. Ihmisen muisti tekee ihan omia temppujaan. Todisteita ei ole jne.
on enemmän väärin olisi tuomita syytön jostakin, jota hän ei ole tehnyt.
Toisaaltaan, sellaiset henkilöt, joita ei voida pedofiliasta tuomita, mutta sitä epäillään suuresti, voisi mielestäni laittaa seuraavaksi viideksi vuodeksi erityistarkkailuun...
Samaa mieltä!

Yhteistyössä