Kaikki kammoksuvat naisellista naista...

  • Viestiketjun aloittaja "anneli"
  • Ensimmäinen viesti
"anneli"
Ajattelin kirjoittaa tästä aiheesta jonkun verran kokemuksiani, ehkäpä herättääkseni keskustelua, tai löytääkseni kohtalotovereita. Törmään nimittäin jatkuvasti siihen, että naisellisuuteni ilmeisesti pelottaa muita ihmisiä, sen verran usein joudun ennakkoluulojen kohteeksi.

Olin lapsena ns. poikatyttö, aikamoinen rämäpää joka viihtyi paremmin poikien kanssa rypemässä kuin tyttöjen kanssa barbeilla leikkimässä. Teininä musta kuitenkin kasvoi naisellisempi versio, ja mulle on jo siitä asti ollut tärkeää näyttää hyvältä ja käyttäytyä naisellisesti. Peruskoulun jälkeen opiskelin kampaajaksi, ja sen jälkeen opiskelin vaatetusalaa. Mulle on tärkeää että tukka on hyvin, meikit kohdillaan ja vaatteet sieviä ja yhteen sopivia. Rakastan kenkiä, tykkään söpöistä pikkueläimistä, ja intohimoni on askartelu ja tavaroiden tuunaaminen. Tykkään myös kovasti leipomisesta ja ruuanlaitosta. Sen verran olen myös prinsessa että vaadin mieheltä oman osuutensa lastenkasvatukseen sekä kotitöihin osallistumiseen, eli en suostu täysin kodin hengettäreksi vaikka naisellisuus mulle tärkeää onkin. Olen siis jo tätä nykyä perheellinen naimisissa oleva nainen, mutta vientiä on ollut aina paljon, mutta vain ns. persoonallisten miesten toimesta. Persoonallisuudella tarkoitan sitä että miehet jotka minusta kiinnostuvat, ovat yleisesti hyvin vahvoja luonteeltaan, ja sanoisinko "massasta poikkeavia", jotkut ulkonäkönsä, jotkut esim. harrastustensa tai töidensä puolesta. Aviomieheni on esimerkiksi extreme-urheilija, ja exät ovat olleet mm. punkkari, palomies ja plastiikkakirurgi.

Ulkonäöltäni olen tosiaan hyvinkin naisellinen, rakastan mekkoja ja hameita, tykkään että naisilla kuuluu olla pitkä ja huoliteltu tukka, käytän lähes aina korkokenkiä, ja minulla on yleensä aina ripsienpidennykset sekä geelikynnet. Omistan myös silikonirinnat ja käyn vähintään kolmesti viikossa salilla, joten kroppani on edelleen 35-vuotiaana hyvässä kunnossa. Puhun naisellisesti, en kiroile, en riitele enkä ole koppava. Monet ovat sanoneet että liikehdintänikin on naisellista. Kasvoiltani olen peruskaunis, ja meikkaan aina ulos mennessäni.

Tämä kaikki aiheuttaa valtaväestössä ihmeellisiä reaktioita. Monesti naiset eivät oikein halua ottaa kontaktia minuun. Vaikutan heistä kuulemma ylimieliseltä, tyrkyltä, itseriittoiselta ja kierolta. Monesti kuitenkin jonkun kanssa ystävystyttyäni, he toteavat että olenkin paljon mukavampi tyyppi kuin he olivat aluksi luulleet. Miehet taas tuntuvat helposti pitävän mua vähän yksinkertaisena, ns. bimbona ja tyhjäpäänä. Kuulen myös paljon tytöttelyä työelämässä. Oikeasti olen kuitenkin varsin syvällinen tyyppi, rakastan pitkiä keskusteluita, seuraan politiikkaa, ja huvikseen kokeiltuna sain nettitestistä äo-tulokseksi 138. Pidän itseäni myös tunneälykkäänä ihmisenä, ja saankin usein kiitosta siitä että mä olen hyvä ihmisten kanssa.

Mitä ajatujksia tämä kaikki herättää sinussa?
 
vieraas
"Naisellinen" voi tarkoittaa niin monen tyylistä naista. Joku on naisellinen ilman sen ihmeellisempää laittautumistakaan. Toiset laittaa kovasti itseään ja niistä tulee aika luonnottoman näköisiä ja minusta siitä on kauneus kaukana. Luonteeseen se ei sinällään vaikuta mutta kyllähän ulkonäkö jossain suhteessa kertoo ihmisen arvomaailmasta.
 
"anneli"
"Naisellinen" voi tarkoittaa niin monen tyylistä naista. Joku on naisellinen ilman sen ihmeellisempää laittautumistakaan. Toiset laittaa kovasti itseään ja niistä tulee aika luonnottoman näköisiä ja minusta siitä on kauneus kaukana. Luonteeseen se ei sinällään vaikuta mutta kyllähän ulkonäkö jossain suhteessa kertoo ihmisen arvomaailmasta.
Mitä sinä esimerkiksi pystyt kertomaan mun arvomaailmastani kertomani perusteella?

Laittautua voi monella tavalla, minusta on hassua että ihmiset ajattelee laittautuvien ihmisten olevan kaikkien johanna tukiaisen ja katie pricen tyylisiä joulukuusia. Kauniistikin voi laittautua, esimerkkinä siitä eva longoria vs. katie price http://ucesy-sk.happyhair.sk/celebrity_img/longoria1s1310.jpg

http://www3.pictures.zimbio.com/pc/Katie+Price+Katie+Price+Promotes+Boutique+zimwzGhr2Jel.jpg
 
"Niin"
Jo tuon kerrontatyylin perusteella karttelisin minäkin sinua. Minkäs sille voi, kukin tyylillään.
Tulee mieleen just nainen, joka päpättää siitä omasta "naisellisuudestaan" ja lyttää muut vähänkään omasta mielestään epänaiselliset suohon.
Se nainen, joka puhuu pahaa seläntakana ja päivittelee " kuinka se Veikko-parka kestää vaimoaan, näin sen eilen kaupassa verkkareissa ja ilman meikkiä! ". Hiukan huumoria mukaan.. mutta ei teidän kanssa jaksa, puukko selässä heti kun käännyt.

Terv. DI, mielestään suht naiselta näyttävä ja ilman silikonirintoja. Ja ystävinä todellakin naisia, jotka vetää yli ne omat mieltymyksensä mutta ovat silti mukavia eivätkä puutu toisten olemukseen :D
 
[QUOTE="anneli";30210000]Ja tämän siis pystyt sanomaan kerrottuani muutaman miehen ammatin/harrastuksen ja yhden ulkonäöstä?[/QUOTE]

"massasta poikkeava" on atribuuttina sellainen, että sen saa sopimaan lähestulkoon jokaiseen, jos vähän hakee. Jos olisit sanonut esim. että kaikki miehesi ovat olleet tatuoituja tai vaikkapa luonnostaan suulaita, olisin hyväksynyt ajatuksen, että asiassa on joku tendenssi. Tosin sekin todennäköisemmin johtuisi siitä, että itse lähetät primitiivisiä kiinnostusviestejä vain sellaisille miehille, jotka ovat sinusta kiinnostavia.
 
"anneli"
[QUOTE="Niin";30210032]Jo tuon kerrontatyylin perusteella karttelisin minäkin sinua. Minkäs sille voi, kukin tyylillään.
Tulee mieleen just nainen, joka päpättää siitä omasta "naisellisuudestaan" ja lyttää muut vähänkään omasta mielestään epänaiselliset suohon.
Se nainen, joka puhuu pahaa seläntakana ja päivittelee " kuinka se Veikko-parka kestää vaimoaan, näin sen eilen kaupassa verkkareissa ja ilman meikkiä! ". Hiukan huumoria mukaan.. mutta ei teidän kanssa jaksa, puukko selässä heti kun käännyt.

Terv. DI, mielestään suht naiselta näyttävä ja ilman silikonirintoja. Ja ystävinä todellakin naisia, jotka vetää yli ne omat mieltymyksensä mutta ovat silti mukavia eivätkä puutu toisten olemukseen :D[/QUOTE]

Siis hetkinen, missä kohtaa minä puutuin muiden ulkonäköön? Eihän se ole toisten vähättelyä jos itsestäni kertoessani kuvailen myös ulkonäköäni? Mulle on itseasiassa ihan sama miltä muut näyttävät, eikä edes mieheni ihan hirveästi kiinnitä ulkonäköönsä huomiota. Tämä olemukseni nyt vaan on ollut yhdistävä tekijä kaikissa ihmisten ennakkoluuloissa minua kohtaan, siksi siitä halusin keskustella. Keskustelu on eri kuin kehuskelu, tiedäthän. :)
 
Eihän huoliteltu ulkonäkö kenestäkään tee automaattisesti "naisellista" jos tälläisen kuvan susta saa niin sillon kyllä jauhat itsestäsi ja toiminnastasi häiritsevän paljon muille.
Ei ulkonäöstä voi sanoa kuka on pullan leipoja ja kuka ei.
 
"anneli"
Mitä sillä on väliä mitä vieraat tai puolitutut on sinusta mieltä, jos kerran sinut tuntevat ihmiset kehuvat sua ja tunnustavat että olet mukava tyyppi?
Ei sillä kai muuten mitään väliä ole, mutta on kohtuullisen raskasta aina uuden ihmisen kanssa asioidessaan joutua ensin tavallaan todistelemaan/vakuuttamaan että olen ihan normaalijärkinen ja ajatteleva ihminen.
 
vieraas
[QUOTE="anneli";30210020]Mitä sinä esimerkiksi pystyt kertomaan mun arvomaailmastani kertomani perusteella?

Laittautua voi monella tavalla, minusta on hassua että ihmiset ajattelee laittautuvien ihmisten olevan kaikkien johanna tukiaisen ja katie pricen tyylisiä joulukuusia. Kauniistikin voi laittautua, esimerkkinä siitä eva longoria vs. katie price http://ucesy-sk.happyhair.sk/celebrity_img/longoria1s1310.jpg

http://www3.pictures.zimbio.com/pc/Katie+Price+Katie+Price+Promotes+Boutique+zimwzGhr2Jel.jpg[/QUOTE]
En mitään, koska en näe sua enkä edes kuule sua.
 
"anneli"
Tässäkin ketjussa hyvin näkee mitä tarkoitan näillä ennakkoluuloilla. Olen lähestulkoon ainoastaan saanut negatiivissävytteisiä vastauksia, joissa annetaan hyvin yksityiskohtaisia tuomioita käytöksestäni sekä ajatusmaailmastani hyvin mitättömillä pohjatiedoilla.
 
"kieppi"
No jaa. Aika monella on tekokynnet ja -ripset ja aika moni käy salilla. Hiuslisäkkeitäkin on ihmisillä aika paljon. Minä en tiiä, että kertooko noi nyt naisellisuudesta niinkään.
 
fuusio
Aapee kuulostaa melkoiselta barbie-paketilta: on meikkibarbi, kampaajabarbi, söpöjeneläintenhoitajabarbi, äitiysbarbi (tiedättehän ne nuket joilla on irrotettava raskausmaha) ja askartelijabarbi kaikki samassa pakkauksessa.
 
[QUOTE="anneli";30210073]Tässäkin ketjussa hyvin näkee mitä tarkoitan näillä ennakkoluuloilla. Olen lähestulkoon ainoastaan saanut negatiivissävytteisiä vastauksia, joissa annetaan hyvin yksityiskohtaisia tuomioita käytöksestäni sekä ajatusmaailmastani hyvin mitättömillä pohjatiedoilla.[/QUOTE]

Mulle tulee kyllä susta ihan samanlainen kuva kun mitä kaikki naiset on jotka vähääkään kattoo peiliin ennen ulos lähtemistä. Eli taidat kuvitella, että sinua kammoksutaan ulkonäön perusteella kun vika voi olla sun luonteessa.
 
"meri"
[QUOTE="anneli";30210053]Ei sillä kai muuten mitään väliä ole, mutta on kohtuullisen raskasta aina uuden ihmisen kanssa asioidessaan joutua ensin tavallaan todistelemaan/vakuuttamaan että olen ihan normaalijärkinen ja ajatteleva ihminen.[/QUOTE]
Jokainen ihminenhän antaa itsestään ensivaikutelman. Toiset ei niin mieti millaisen kuvan luovat ja toisille se on todella tärkeää. Olen tavannut elämäni aikana monia kauniita ja fiksuja naisia eikä he ole todistelleet osaamistaan sen kummemmin, miksi pitäisi? Onko sinulla itseluottamusongelmia. Ole onnellinen jos olet kaunis ja mukava :)
 

Yhteistyössä