Juu, mun mielestä kans on hyvä että jos oppilaat ovat keskittyneitä johonkin ja innostuneita, että sitä ei katkaise joku toinen oppiaine. Tulee sitä oppimista isommissa klönteissä ja on aikaa yhdelle asialle kerrallaan.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30207863:esikoisella oli noin, (2000 aloittanu koulun ) opettaja sanoi et helpompi kun ei ole tarkkaan määrätty mitä tehdään milloinkin, vaan pystyivät menemään vähän tunteen mukaan.(jos esim äidinkielessä näytti siltä et homma ei etene, vaihtoivat matematiikkaan seuraavalla tunnilla, mut jos taas kaikki kirjoitti tms innoissaan niin jatkettiin vielä äidinkieltä, noin niinkuin periaatteessa =) )
kahdella muulla on ollut lukkarit ekasta asti.
Vanhemmille ja lapsille se ei ole yhtä kätevää, meillä ainakin liikkui turhan paljon kirjoja edestakaisin koulun ja kodin väliä. Läksyt piti tehdä heti samana päivänä, vaikka ko. Aineen oppitunti olisikin ollut seuraavan kerran vasta loppuviikosta, tai toisaaltahan vaikka jo huomenna, tilanne tuntui elävän koko ajan.Tuolla tavoin olen itsekin lukkarit tehnyt ensimmäisellä ja toisella luokalla. Se on kätevää.
Voihan ne jättää sinne pulpettiin, kun läksyt on tehty. Ja itse ainakin näiden pienten kohdalla opetan, että läksyt tehdään heti sinä päivänä, kun ne saadaan. Paljon selkeämpää niin.Vanhemmille ja lapsille se ei ole yhtä kätevää, meillä ainakin liikkui turhan paljon kirjoja edestakaisin koulun ja kodin väliä. Läksyt piti tehdä heti samana päivänä, vaikka ko. Aineen oppitunti olisikin ollut seuraavan kerran vasta loppuviikosta, tai toisaaltahan vaikka jo huomenna, tilanne tuntui elävän koko ajan.
Idea on juuri siinä, että vain ne kirjat kulkevat kotiin, joista on läksyä. Myös vanhemmat tietävät tällöin, mistä kirjoista on läksyä ja voivat seurata läksyjen tekemistä tarkemmin. Mitä huonoa on siinä, että läksyt tekee joka tapauksessa sinä päivänä, kun ne on annettu? Silloinhan asiat ovat juuri parhaiten muistissa.Vanhemmille ja lapsille se ei ole yhtä kätevää, meillä ainakin liikkui turhan paljon kirjoja edestakaisin koulun ja kodin väliä. Läksyt piti tehdä heti samana päivänä, vaikka ko. Aineen oppitunti olisikin ollut seuraavan kerran vasta loppuviikosta, tai toisaaltahan vaikka jo huomenna, tilanne tuntui elävän koko ajan.