Samsung galaxy S3, akku kuluu ihan älyttömän nopeesti, apua..

• Viestiketjun aloittaja akuton
  • Ensimmäinen viesti
Olen ihmetellyt samaa jo reilut puoli vuotta - sitä ennen puhelin toimi ihan moitteettomasti ja akku kesti normikäytössä tosi pitkää. Koko ajan ollut käyttö ihan samanlaista, ei bluetoothia tai wifiä päällä kuin tarpeen vaatiessa ja virransäästö päällä. Vaihdoin akun vastikään, eikä mitään eroa.

"osmo"
Jos ei muu auta, niin resettiä kehiin. Tosin joudut asentamaan kaiken uudelleen sen jälkeen.
1. Sammuta puhelin
2. Käynnistä puhelin pitämällä home- volume ylös- ja virtanäppäintä pohjassa (päästä virtanappi irti kun puhelin värähtää)
3. Wipe data/factory reset
4. Yes
5. Reboot system now

Valikossa liikutaan volumenapeilla ja valinnat tehdään virtanapilla.

Name90
Eli siis kannattaa varmaan tässä tilanteessa ladata sellainen appi kuin Juice Defender, löytyy Google Playsta.

Linkki:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.latedroid.juicedefender

s3mini
Akku kuluu vaikka ois latauksessa. Muutenki kuluu tosi nopeesti ja sit näyttää et kaiken akun vie android system. Voiko tuon jotenkin ottaa pois päältä vai pitääkö viedä hultoon:(

Username
Ottakaa selvää, että mikä ohjelma imee akkua ja poistakaa se käytöstä.

Surffatkaa puhelimenne valikoiden syövereihin!
Sovellukset -> asetukset -> lisää -> akku

Samalla myös selviää näytön akunkäyttö ynnämuuta.
Kannattaa käydä tuolla akkupaikassa vaikka vasta sitten, kun akku on taas vähissä niin saatte luotettavampaa dataa.

Näin ainakin Samppalansungi Galaxy S4

Galaxy S3
Voinko tehdä mitään kun lataan illalla täyteen. jätän puhelimen päälle. sammutan kaikki toiminnot bluetooth,NFC,S Beam, mobiilidata, WI-FI. Jätän virransäästötilan päälle. Sammuton kaikki sovellukset. Mutta silti akku kuluu sadasta prosentista kahdeksaan prosenttiin yön aikana ilman käyttöä. Puhelimena samsung galaxy s3 4g android 4.3:lla

"Heidi"
Toimiiko kenelläkään akku pitkään tässä mallissa? Olen ajatellut ostavani tämän puhelimen, mutta kun lukee ketjua, niin ei taidakaan olla kovin järkevä hankinta.

vierass
En huolehtisi, jos ei jossakin tuntureissa vaeltele. Ainahan puhelimet laturissa ovat varsinkin nykyaikana kun netti kuluttaa akkua. Ostaisin reissuille sopivan kokoisen virtapankin. Voi vaikka junassa pelailla puhelimen kanssa.

yorkkiboy
Mulla oli sama ongelma, vein puhelimen suoraan Samsungin teknikolle koska takuuta oli vielä jäljellä, hän kertoi että S.3:n akuissa on ollut ongelmia, ne ikäänkuin turpoaa jolloin kuluvat nopeammin, hän vaihtoi puhelimeeni uuden akun ja ongelma poistui.

Galaxy S3
Voinko tehdä mitään kun lataan illalla täyteen. jätän puhelimen päälle. sammutan kaikki toiminnot bluetooth,NFC,S Beam, mobiilidata, WI-FI. Jätän virransäästötilan päälle. Sammuton kaikki sovellukset. Mutta silti akku kuluu sadasta prosentista kahdeksaan prosenttiin yön aikana ilman käyttöä. Puhelimena samsung galaxy s3 4g android 4.3:lla

Galaxy S3
älkää ostako virtapankkeja vaan teho akkuja. ostakaa zerolemonilta siellä maksaa 7000 mah Samsung galaxy S3:le 30 dollaria eli 20 euroo ja ne on luotettavia. älkää epäröikö kapasiteettia koska akku on erilainen kuin muut. Kuoret tulee mukana. Zerolemon.com

Vaikka ketju on vanha niin ongelma on ajankohtainen.

Ostakaa ihmiset uusia akkuja, ei ne loputtomiin kestä ja saattaahan ne akut olla jo valmiiksi vajanaisia, niitä tehdään kumminkin massatuotantona.

Suomen Akkukauppa - Akut kaikkiin kannettaviin laitteisiin - Akkukauppa.com

Tuolta voi tilata uusia akkuja jos oma operaattori ei pysty auttamaan asiassa.

Itselläni esimerkiksi ei voinut.

Ja sille joka ilkkui iPhonesta, vaihdappa nestori itse kiinteä akku, sen sentään voi vaihtaa nokiassa ja samsungissa ilman isompaa tietämystä elektroniikasta tai älypuhelimista.

Ei ne iLuurit ole yhtään sen kestävämpiä kuin muutkaan puhelimet.

Vaikka käyttäisi WiFiä tms akkua kuluttavia ominaisuuksia / applikaatioita puhelimessa, ei ole normaalia että menee akku tyhjiin illalla kun aamulla otat laturista, jollet puhu päivän aikana reippaasti.

__
Pidäppä valikko nappia pohjassa vähä aikaa niin näytölle tulee kaikki ikkunat mitkä on päällä. Ne saa suljettua vetämällä kuvasta oikealle. Nämä voi ainakin hidastaa puhelimeen toimintaa ja kyllä ne taitaa akkuakin syödä..

Andrix
Mullakin on S3 4G ja uusi akkukin siinä on. Valitettavasti kun tein viime talvena päivityksen tähän Androidiin, niin puhelin on järkyttävän laginen ja kuluttaa akkua. Ei auta tehdasresetit tai järjestelmän optimointi. Paska puhelin, niin kuín lähes kaikkai Samsungit. Tämä johtuu suurimmaksi osaksi karmeasta TouchWiz -liittymästä, johon ei auta muu kuin puhelimen roottaus... Ei tule minulle enää Anroid-luuria, vaan palaan Windows Phoneen.

Quarry
Aamulla otin puhelimen laturista kun oli 100% akkua. Sen jälkeen se jäi niille sijoilleen, en ole soitellut enkä muutenkaan sitä näprännyt ennenkun äsken ja siinä oli enää 78% akkua o_O

Oon ihan käsi tän nykytekniikan kanssa, onks siellä ny joku sovellus tms mikä sitä akkua itellään vie?! Tietoisesti en oo mitään lataillu...

Apuaaa.. :(

Lääke:

Poista sähköpostin automaattinen synkronointi käytöstä:
1. Avaa laitteen oma sähköpostiohjelma
2. Valitse Asetukset (Puhelimen vasemmasta alakulmasta)
3. Valitse Tilin asetukset
4. Napauta oletuspostosoitetta (jossa väkänen)
5. Napauta Synkronointiasetukset
6. Poista väkänen kohdasta Synkronoi sähköposti
7. Nauti riittävästä akkuvirrasta

iu
Lääke:

Poista sähköpostin automaattinen synkronointi käytöstä:
1. Avaa laitteen oma sähköpostiohjelma
2. Valitse Asetukset (Puhelimen vasemmasta alakulmasta)
3. Valitse Tilin asetukset
4. Napauta oletuspostosoitetta (jossa väkänen)
5. Napauta Synkronointiasetukset
6. Poista väkänen kohdasta Synkronoi sähköposti
7. Nauti riittävästä akkuvirrasta
Onko se tosiaan tuo sähköposti, joka akkua tyhjää hulluna? Tekeekö se niin, vaikka mobiilidata olisi kytketty pois? Terv. eräs, jonka illalla ladattu S3 oli taas yön aikana imaissut akkunsa kuiviin...

No, koikeilen tuota ohjetta ja tarkkailen tilannetta.

Megadata
[QUOTE="Heidi";30008072]Toimiiko kenelläkään akku pitkään tässä mallissa? Olen ajatellut ostavani tämän puhelimen, mutta kun lukee ketjua, niin ei taidakaan olla kovin järkevä hankinta.[/QUOTE]

Itellä ollut pari vuotta S3 ja toimii hienosti. Akku kestää hyvin, eli voi puhua pari tuntia päivässä ja surffailla netissä ym. Olen aina ladannut uusimmat päivitykset. Wifi on yleensä pois päältä, mutta mobiiilidata ja kaikki synkronoinnit yms. ovat päällä.

Ostin sitten Gigantista Galaxy S4 4g+ Edition puhelimen. Akku kesti max. 8 tuntia vaikka puhelin oli pöydällä. Ongelma on ainakin Samsungin puhelimissa laaja ja siitä löytyy netistä paljon tietoa. Yleisin syy huonoon akunkestoon on suunnitteluvirhe muistikortin käsitelyssä. Puhelin kuumenee ja syö akkua valtavasti. Huollossa sanottiin, ettei valmistajan ja myyjän lupauksiin akunkestosta voi luottaa. Gigantti kehotti laittamaan puhelimen myyntiin, eli paskan kiertoon. Palasin Galaxy S3:mn käyttäjäksi ja olen tyytyväinen.

Joskus voi auttaa välimuistin tyhjennys:

Wipe cache partition

If the phone is not working correctly, you may need to master reset it and also clear the cache partition. These two resets clear different parts of the phone storage. Unlike a master reset, wiping the cache partition does not delete your personal data.

To wipe the cache partition, follow these steps:

Turn off the device.
Press and hold the following three buttons at the same time:

Volume Up key
Home key
Power key

When the phone vibrates, let go of the Power key but continue to press and hold the Volume Up key and the Home key.
When the Android System Recovery screen appears, release the Volume Up and Home keys.
Press the Volume Down key to highlight 'wipe cache partition.'
Press the Power key to select and wipe the cache.
With 'reboot system now' highlighted, press the Power key to restart the device.

Megadata
Sanoisin että on suoranainen petos myydä puhelinta siten, että valmiusajaksi kerrotaan 390-580h (GT-I9305), 320-370h (GT-I9506) - ja todellinen valmiusaika on 7-24h. Olisi syytä vetää kaikki nuo myynnistä ja palauttaa ostajille rahat.

Megadata
Tiedätkö, olisiko siitä apua, jos poistaa muistikortin? Mä luulisin pärjääväni ilman sitäkin, jos on pakko. (Mutta aika syvältä on, jos maksaa älypuhelimesta, jolla ei sit voi noutaa s-posteja, ottaa kuvia, kuunnella musaa...)
Voi sitä kokeilla. Saattaa auttaa ainakin jonkin verran. Itselläni kuitenkin tärkeä syy Galaxy S4:n ostossa oli että siinä pitäisi voida käyttää muistikorttia. Minulla on 32GB musiikkia kortilla ja se toimii vanhassa Galaxy S3 mallissa hyvin.

Yhteistyössä