Jos tulisit raskaaksi 33-vuotiaana, mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja mitätekisit
  • Ensimmäinen viesti
"viola"
Ihan hullua abortin puolustaminen sen takia, että "lapsella on oikeus syntyä toivottuna". Mitvit?! Mun mielestä lapsella on oikeus SYNTYÄ ja piste.
Meneekö lapsen oikeus syntyä sen edelle, että lapsella on oikeus vanhempiin, joilla on fyysiset (riittävä terveys, ei päihderiippuvuuksia tms..), psyykkiset (henkistä jaksamista ja mielenkiintoa aloittaa vauvarumba uudelleen), taloudelliset (talous ei jo valmiiksi sosiaalitukien varassa tai siinä ja siinä pärjäämisen rajoilla) ja sosiaaliset (riittävä turvaverkko jne) edellytykset hoitaa häntä ja kasvattaa hänestä täyspäinen ihminen?
Ja eikö sinusta vanhemmilla ole oikeuksia? Oikeuksia päättää omasta lapsiluvustaan?
 
voi kyllä.
[QUOTE="viola";30187215]Meneekö lapsen oikeus syntyä sen edelle, että lapsella on oikeus vanhempiin, joilla on fyysiset (riittävä terveys, ei päihderiippuvuuksia tms..), psyykkiset (henkistä jaksamista ja mielenkiintoa aloittaa vauvarumba uudelleen), taloudelliset (talous ei jo valmiiksi sosiaalitukien varassa tai siinä ja siinä pärjäämisen rajoilla) ja sosiaaliset (riittävä turvaverkko jne) edellytykset hoitaa häntä ja kasvattaa hänestä täyspäinen ihminen?
Ja eikö sinusta vanhemmilla ole oikeuksia? Oikeuksia päättää omasta lapsiluvustaan?[/QUOTE]

Oikeus ELÄÄ menee todellakin kaiken muun edelle. Ilman sitähän ei missään muissakaan oikeuksissa oo mieltä!
 
"viola"
Alkuperäinen kirjoittaja voi kyllä.;30187409:
Oikeus ELÄÄ menee todellakin kaiken muun edelle. Ilman sitähän ei missään muissakaan oikeuksissa oo mieltä!
Olen samaa mieltä, mutta nyt olikin puhe abortista eli raskauden keskeytyksestä.
 
LaMamanMorbid
Pikkusen hassu otsikko. Mä olen nimittäin saanut tokan 33-vuotiaana ja kuopuksen 37-vuotiaana. Mutta ei siinä mitään. En ole koskaan aatellut, että lapsimäärä olisi pitänyt jättää johonkin tiettyyn lukuun. Itsehän tiedät parhaiten haluatko lapsia lisää vai et.
 
"Ursula"
[QUOTE="Jaana";30186202]Iltatähdet ovat ihania, jos rakastaa lapsia.[/QUOTE]

Ei 33-vuotiaana saada iltatähteä. Kyllä pitää olla vähintään 40v. kun saa iltatähden.
 
"Jenis"
Olisin ollut hirmu yllättynyt, kun olin just synnyttänyt ja imetin vielä, eikä menkkojakaan näkynyt ei kuulunut... mutta olisin "tehnyt" lapsen. Tulin tosin raskaaksi vasta 34-vuotiaana ;)
 
niiin???
[QUOTE="viola";30187504]Olen samaa mieltä, mutta nyt olikin puhe abortista eli raskauden keskeytyksestä.[/QUOTE]

Ja asia muuttui, miten??
Nyt oli kyse lapsen oikeuksista, eikä vanhemipen mielen oikuista ym. hinkuamisista.
 
vierass
Meidän kuopus syntyi muutamaa kuukautta ennen kuin täytin 33v, joten yllättynyt olisin jos imetysaikana olisin heti raskaaksi tullut. Lapsiluku toistaiseksi täynnä mutta toki sitä olisi tuossa tilanteessa pitänyt miettiä. Ikää en näe ongelmana.
 
"huoh"
No abortin todellakin, tuossa vaiheessa jos nyt en ihan sekoa, lapset on jo aikaa sitten tehty. Saisi nyt se kolmas alkunsa niin se olisi siinä.
Toivottavasti tää oli sairasta pilaa?! Uskomatonta että lapsettomuudesta kärsivä voi edes ajatella noin! Ja sit pitää kuitenkin väenväkisin lapsia tehdä, ihankuin ne olisi jotain tehdastuotantoa: meille 3 kiitos ja loput roskiin.

Olet palstan kuvottavin tyyppi, eikä ole eka kerta kun näin ajattelen. Oliskohan niillä keskenmenoilla ihan oikeasti ollut joku tarkoitus :/
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja voi kyllä.;30187409:
Oikeus ELÄÄ menee todellakin kaiken muun edelle. Ilman sitähän ei missään muissakaan oikeuksissa oo mieltä!
Oikeus ELÄÄ on määritelty niille, jotka jo ELÄVÄT tai ovat ELINKELPOISIA. Tämän asian voi tarkista mm. Suomen lainsäädännöstä.
 
Pin
[QUOTE="huoh";30187990]Toivottavasti tää oli sairasta pilaa?! Uskomatonta että lapsettomuudesta kärsivä voi edes ajatella noin! Ja sit pitää kuitenkin väenväkisin lapsia tehdä, ihankuin ne olisi jotain tehdastuotantoa: meille 3 kiitos ja loput roskiin.

Olet palstan kuvottavin tyyppi, eikä ole eka kerta kun näin ajattelen. Oliskohan niillä keskenmenoilla ihan oikeasti ollut joku tarkoitus :/[/QUOTE]

:LOL: Hyvä yritys, mutta kannattaa keksiä jo uusi keino loukata. :D
 
Ghggg
Jenis: oikeus saada elämä-> oikeus elää. Älä nussi pilkkua, murha se on ja sitä pahempi, jos syy on oma itsekkyys ja suoranainen tyhmyys (oops, eikö ne varmat päivät toimikaan jne. idiootit).
 
"huoh"
:LOL: Hyvä yritys, mutta kannattaa keksiä jo uusi keino loukata. :D
Mitähän nauramista noin vakavissa asioissa on? Ei taida joka ruuvi löytyä...

Kannattais ottaa vakavasti sillä mä tiedän että elämä antaa vielä takaisin, rankemmalla kädellä kun kehtaa leikkiä tuollaisilla asioilla. Sitä saa mitä tilaa, niin makaat kuin petaat, mitä kylvät sitä niität jne. Se on väistämättä edessä, sullakin ja ei hyvältä näytä :(
 
lapset on
[QUOTE="Jenis";30188031]Oikeus ELÄÄ on määritelty niille, jotka jo ELÄVÄT tai ovat ELINKELPOISIA. Tämän asian voi tarkista mm. Suomen lainsäädännöstä.[/QUOTE]

Jos kohdussa ELÄVÄ lapsi ei ole elinkelpoinen, se menee luonnostaan kesken.
Oikeus elää on julistettu kaikille ihmisille, myös syntymättömille lapsille.
 
Pin
[QUOTE="huoh";30188270]Mitähän nauramista noin vakavissa asioissa on? Ei taida joka ruuvi löytyä...

Kannattais ottaa vakavasti sillä mä tiedän että elämä antaa vielä takaisin, rankemmalla kädellä kun kehtaa leikkiä tuollaisilla asioilla. Sitä saa mitä tilaa, niin makaat kuin petaat, mitä kylvät sitä niität jne. Se on väistämättä edessä, sullakin ja ei hyvältä näytä :([/QUOTE]

Siis mitä? Saanko koston niistä keskenmenoista vai mistä? :D
Aika ristiriitaista että joku täällä laukoo keskenmenoillani ivallisesti vaikka pitää aborttia lapsen murhaamisena. Eli samalla logiikalla hän kiusoittelee minua neljän lapseni kuolemalla. Kuinka sairasta se on?
 

Yhteistyössä