Jos tulisit raskaaksi 33-vuotiaana, mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja mitätekisit
  • Ensimmäinen viesti
Että ihan faktaa
Tök itelles! Ja meinaatko, että kaipasin sun hyväksynnän iälleni saada lapset? Kiva, kun sulla on itsetunto kohdillaan! Eikä se ole ikätaistelua, se on kylmää faktaa ja realiteettia.
Et voi olla ikäiseni nainen - itsetuntosi on liian matala. Se on yksi tärkeä esimerkki mitä lapsilleen voi antaa joten taidat nyt hävitä taistelusi. Naurahdin ääneen luettuani lapselliset kommenttisi ja niin taisi naureskella moni muukin.
 
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja Että ihan faktaa;30186486:
Et voi olla ikäiseni nainen - itsetuntosi on liian matala. Se on yksi tärkeä esimerkki mitä lapsilleen voi antaa joten taidat nyt hävitä taistelusi. Naurahdin ääneen luettuani lapselliset kommenttisi ja niin taisi naureskella moni muukin.
Mutta se on hei realiteettia! Olen parempi, olen olen OLEN! En tarvitse hyväksyntääsi, mutta siis OLEN OLEN OLEN.


:cool:

Vähän väsyttää ja hekottelen täällä yksikseni, pitäisi varmaan mennä nukkumaan. :whistle:
 
Kiroilisin niin helkutisti. Ei ihan yksi tai kaksi ärräpäätä riittäisi.

Mutta minkäs siinä sitten tekisi, kun pulla olisi jo uunissa. Elämää pitäisi sitten vaan taas ruveta suunnittelemaan uuteen uskoon, eli pitäisi muuttaa isompaan asuntoon ja hankkia isompi auto jne.
 
Hih, tulinkin. Erittäin suunnitellusti ja toivotusti sai kuopus-kultaisemme alkunsa, kun olin 33v. Synnytin 34-vuotiaana. Raskaus oli helpoin kolmesta, mutta synnytyksestä palautuminen otti aikansa. Vauvan kanssa oli ihanaa enkä kaivannut mitään muuta, kuin oman perheeni ympärilleni. Ei todellakaan ollut maailmanloppu tulla raskaaksi 33-vuotiaana :)
 
vierass
Esikoinen syntyi ollessani tuon ikäinen ja toinen 3 vuotta myöhemmin, olisivat olleet tervetulleita vaikka perheessämme olisi ollutkin vanhempia lapsia. Tosin ei ennen tuota tulut mieleenkään hankkia lapsia.
 
"Leena"
Olen nyt 36v ja kärsinyt lapsettomuudesta vuosia. Jos siis olisin kolmisen vuotta sitten saanut kuulla odottavani ensimmäistä lastani niin olisin nyt mitä todennäköisimmin iki-onnellinen äiti :).
 
"Lotta"
Olen nyt 26v ja odotan toista lasta. Tämä jää varmaankin viimeiseksi.

Mutta jos tulisin vahingossa raskaaksi 33vuotiaana niin pitäisimme varmasti lapsen.
Ymmärrän sen, että jotkut abortin tekevät, mutta en hyväksy sitä.

Kun tilanne olisi vielä se, että isä olisi sama, talous turvattu, vakityöpaikat..
Niin kyllä siinä tilanteessa on vain kannettava vastuu ja oltava onnellinen uudesta ihmeestä!
 
vieruus
Olen nyt 33-vuotias ja lapset näillä näkymin tehty, mutta jos vahingossa ehkäisystä huolimatta raskaaksi tulisin niin lapsi saisi tulla. Vähän pitäisi asioita järjestellä ja asua sitten ahtaammin, autossa olisi ahdasta jne. mutta ei nuo riittävän painavia syitä abortille olisi, kun muuten asiat on kunnossa.
 
vieruus
Olen nyt 33-vuotias ja lapset näillä näkymin tehty, mutta jos vahingossa ehkäisystä huolimatta raskaaksi tulisin niin lapsi saisi tulla. Vähän pitäisi asioita järjestellä ja asua sitten ahtaammin, autossa olisi ahdasta jne. mutta ei nuo riittävän painavia syitä abortille olisi, kun muuten asiat on kunnossa.
 
sdfad
[QUOTE="Lotta";30186939]Olen nyt 26v ja odotan toista lasta. Tämä jää varmaankin viimeiseksi.

Mutta jos tulisin vahingossa raskaaksi 33vuotiaana niin pitäisimme varmasti lapsen.
Ymmärrän sen, että jotkut abortin tekevät, mutta en hyväksy sitä.

Kun tilanne olisi vielä se, että isä olisi sama, talous turvattu, vakityöpaikat..
Niin kyllä siinä tilanteessa on vain kannettava vastuu ja oltava onnellinen uudesta ihmeestä![/QUOTE]

Ymmärrän tuon näkökulman.
Mutta on olemassa toisenlainenkin näkökulma.
Jos tekee lapset nuorena ajatellen, että sitten "vanhempana" tekee elämässään jotain muuta, niin ei minusta niitä muita haaveita tarvitse haudata vahinkoraskauden vuoksi. Ei nuoren eikä vanhan.
Lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja haluttuna, ei vahinkona, jonka takia vanhemmat joutuvat luopumaan jostain muusta. On ihmisiä, jotka haluavat ainoassa elämässään tehdä ja kokea muutakin kuin äitiyden.
 
Mielipide!
Minusta tosi outoa, jos jonkun mielestä 33-vuotias on liian vanha. Elämän alussahan siinä vasta on. Minusta myöskään ei ole oikein hyvä syy, jos "ei ihan suunniteltu tän menevän näin" tai "meillä ei ole tarpeeksi huoneita"... Jos on raskaaksi tullut, niin kyllä siinä on itse tehnyt jotain sen eteen ja pitäisi vähän vastuuta kantaa. Harva sitä lasta enää katuu sen jälkeen, kun on päättänyt ottaa vastaan.

Ja ne tapaukset, kun on tullut raskaaksi sterilisaatiosta tai tuplaehkäisystä huolimatta, tai raiskauksesta alkaneet, ovat niin pikkuinen vähemmistö, että niitä ei nyt tarvitse nostaa esille...
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
sadf
Minusta tosi outoa, jos jonkun mielestä 33-vuotias on liian vanha. Elämän alussahan siinä vasta on. Minusta myöskään ei ole oikein hyvä syy, jos "ei ihan suunniteltu tän menevän näin" tai "meillä ei ole tarpeeksi huoneita"... Jos on raskaaksi tullut, niin kyllä siinä on itse tehnyt jotain sen eteen ja pitäisi vähän vastuuta kantaa. Harva sitä lasta enää katuu sen jälkeen, kun on päättänyt ottaa vastaan.

Ja ne tapaukset, kun on tullut raskaaksi sterilisaatiosta tai tuplaehkäisystä huolimatta, tai raiskauksesta alkaneet, ovat niin pikkuinen vähemmistö, että niitä ei nyt tarvitse nostaa esille...
Ai että seksielämä pitäisi lopettaa, jos tietää, ettei halua enää lapsia?
 
sda
Minusta tosi outoa, jos jonkun mielestä 33-vuotias on liian vanha. Elämän alussahan siinä vasta on. Minusta myöskään ei ole oikein hyvä syy, jos "ei ihan suunniteltu tän menevän näin" tai "meillä ei ole tarpeeksi huoneita"... Jos on raskaaksi tullut, niin kyllä siinä on itse tehnyt jotain sen eteen ja pitäisi vähän vastuuta kantaa. Harva sitä lasta enää katuu sen jälkeen, kun on päättänyt ottaa vastaan.

Ja ne tapaukset, kun on tullut raskaaksi sterilisaatiosta tai tuplaehkäisystä huolimatta, tai raiskauksesta alkaneet, ovat niin pikkuinen vähemmistö, että niitä ei nyt tarvitse nostaa esille...
En ymmärrä näiden vastausten ideaa. Ei kai kukaan sano, että 33-v olisi liian vanha? Idea kai lienee, että lapset ovat jo tehty, ja lisää ei tahdota (iästä huolimatta).
 

Yhteistyössä