Jos tulisit raskaaksi 33-vuotiaana, mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja mitätekisit
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
Toivon mukaan seuraava lapsi syntyisi, kun olen 32-vuotias ja sen jälkeen ei raskauksia enää voi tulla. Seuraavan sektion yhteydessä tulee vauvan lisäksi ulos myös kohtu.

Jos siis ennen tuota ikää lapsen saaminen onnistuu, niin kohdallani tuo ei ole mahdollista. Jos taas raskaus ei lähde alulle ennen kuin olen 33-vuotias, niin tietysti pidän lapsen.
 
"Onnellinen"
Erittäin toivottu ja haluttu esikoiseni syntyy minun ollessani 35-vuotias. Loput lapset meinaan tehdä ennen, kuin täytän 40. Kysymyksesi tuntui kummalliselta. En olisi edes halunnut lapsia parikymppisenä vielä.
 
"Momo"
Mutta varmaan, jos on saanut lapsia parikymppisenä ja jopa nuorempanakin ja lapsia on mahdollisesti jo seitsemän 33 vuoteen mennessä ja ehkäisy olisi kunnossa, niin kyllä mä varmaan hetken miettisin, mitä tekisin. Mutta todellakin vain hetken. Todellakin vauva saisi tulla.
Yritiin nyt mielessäni kovasti miettiä asiaa ja en oikeastaan osaa asettua ap:n asemaan.
 
Tekisin en mitään
"Ei enää tarkoitus lapsia saada"

No ei varmaan ole sitten tarkoitus, mutta jos tulee raskaaksi niin mitäs sille voi. Sitten ollaan raskaana ja saadaan vielä yksi lapsi. Ei kai sitä ihmisen alkua mennä tappamaan vaan sen takia kun itsestä tuntuu ettei se oikein sovi suunnitelmiin. Suomessa ei yksikään lapsi joudu heitteille tai vanhemmat taivasalle sen takia että lapsiluku on suurempi kuin itse unelmissaan ajatteli.
 
"mailis"
tekisin lapsen. Itse asiassa näin kävi kun olin 35 (2 lasta ennestään, 13- ja 15-vuotiaat) eikä abortti tullut edes mieleen. Nyt 41-vuotiaana toimisin täsmälleen samoin, vastuunsa tuntevana aikuisena.
 
"Joku vaan"
Ole saanut vanhemmat lapseni nuorena ja tuo 33-vuoden ikäkin lähestyy vääjäämättä...Enää lapsia ei suunnitteilla, mutta jo saisin vielä niin olisin joka tapuksessa onellinen ja tietystiitäisin lapse.
 
"joopas"
Riippuen siitä, haluaisinko lapsen. Jos en, abortoisin ja jos haluaisin, pitäisin sen.
Vastuuni tuntevana aikuisena en hankkisi lasta, jos se ei sopisi elämäni siihen vaiheeseen.
Oman elämäni herrana katson oikeudekseni päättää, mihin haluan aikani, energiani ja rahani käyttää.
 
"vaemo"
Jos tulisin raskaaksi nyt 39-vuotiaana mieheni vasektomiasta huolimatta, niin lapsi saisi tietenkin syntyä. En vastusta aborttia, sekin on mulle nuorena tehty, mutta en pystyisi siihen silloin, kun asiat perheessä kunnossa. Joten lapsi olisi tervetullut.
 
.-.-
Odottaisin raskauden loppuun ja toivoisin saavani terveen vauvan. Olen tullut raskaaksi tuonkin ikäisenä ja myös 40-vuotiaana. Ja jumanpliste, mulla on ollut niille lapseille enemmän annettavaa kuin kakskymppisillä. Ja nyt tarkoitan aivan muuta kuin rahallista puolta. Että revi siitä!
 
vierasss
Ehkäisy on kunnossa joten tuon ei pitäisi olla mahdollista. 32-vuotias ja lapset todellakin tehty. Jos ehkäisy kuitenkin pettäisi, en tiedä mitä tehtäisiin. Miehen kanssa ollaan asennoiduttu siihen, että vauva-aikaa ei meidän tarvitse enää viettää.
 
vie ras
Mä olin tuon ikäisenä jo lapseni tehnyt, mutta jos olisin tullut raskaaksi 33-vuotiaana, olisin pitänyt lapsen.

Sen sijaan nyt, 42-vuotiaana, en tiedä mitä tekisin. Abortti tuntuu ajatuksenakin kamalalta, mutta en mä enää haluaisi olla raskaana tai synnyttää. Toivottavasti ei tarvitse alkaa moisia pohtimaankaan.

Olen muuten käyttänyt e-pillereitä 24 vuotta, raskaaksi tulin heti kun pillerit lopetin. Muuten ovat toimineet loistavasti ehkäisynä. En siis usko, että tulisin vahingossa raskaaksi. Luulen, että nuo vahinkoraskaudet pillereillä johtuvat siitä, ettei niitä käytetä oikein / sanotaan että syödään pillereitä vaikkei syödäkään.
 
Pin
Odottaisin raskauden loppuun ja toivoisin saavani terveen vauvan. Olen tullut raskaaksi tuonkin ikäisenä ja myös 40-vuotiaana. Ja jumanpliste, mulla on ollut niille lapseille enemmän annettavaa kuin kakskymppisillä. Ja nyt tarkoitan aivan muuta kuin rahallista puolta. Että revi siitä!
Joku ottaa tämän(kin) heti jonain ikätaisteluna. :LOL: Olit varmasti ihan hyvän ikäinen, ei hätää. Ainakin melkein yhtä hyvä kuin minä parikymppisenä. :cool: Tök tök.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja chef

Yhteistyössä