Paljonko kakusta voisi pyytää?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viieras

Vieras
Kakku tulee 25 henkilölle.

Ei mikään tavallinen, pyöreä kerma-hedelmäkakku, vaan kakku pitää muotoilla tietyn malliseksi. Päällystys sokerimassalla, koristeet vaativat näperrystä.

Tulee tuttavalle.
 
[QUOTE="jooseppi";30180755]mää maksoin siskolle näperryskakusta+päällä sokerimassa 25 e[/QUOTE]

Ostitko tarvikkeet itse?

Tuo 25€ menee jo pelkkiin aineisiin (jos edes riittää)
 
Tarvikkeet plus parikymppiä per aktiivinen tekotunti. Mut toki pitää huomioida sit sekin että yli viidenkympin kakku on aikas kallis...

Niinhän se on. Sitten voi tehdä kakun itse. :D

Ihmiset jotenkin aina olettaa, että kun joku tekee jotain käsillään, se ei maksa juuri mitään. Silti ei itte viitti tai osaa.
Enemmän kiinnittäisin huomiota siihen, että kakusta sit kans tulee hyvännäköinen, jos on kalliskin. Räpellyksestä on nolo pyytää mitään vaikka ois tusannut sen kans tuntikausia.
 
Mä varmaan tekisin ihan ilmaiseksi eli tarvikehinnalla, koska mua ärsyttää se, että tilataan mutta ajatellaan hinnaksi joku parikymppiä. Antamisen ilo ois parempi, kuin ärtymys siitä, ettei toinen viitti maksaa mitään.
 
Niinhän se on. Sitten voi tehdä kakun itse. :D

Ihmiset jotenkin aina olettaa, että kun joku tekee jotain käsillään, se ei maksa juuri mitään. Silti ei itte viitti tai osaa.
Enemmän kiinnittäisin huomiota siihen, että kakusta sit kans tulee hyvännäköinen, jos on kalliskin. Räpellyksestä on nolo pyytää mitään vaikka ois tusannut sen kans tuntikausia.

No juu. Totta. Ja just selailin konditorioiden hintoja ja 25 hengen kakuista pyydettiin kuutisenkymppiä. Nostan siis hintakattoani kuuteenkymppiin. :D
 
Siitä perinteisestä kermakakusta voisin jotain maksaakin, mutta en maksaisi senttiäkään sokerimassasta nysvätystä tekeleestä. Ällöttää ajatuskin, että joku nysvää sormillaan jotain röhnäistä koristetta kakun päälle. Lisäksi sokerimassa maistuu pahalta, värit ovat keinotekoisia ja harvemminhan nuo kakut mitään hienoja oikeasti ovat.
 
Siitä perinteisestä kermakakusta voisin jotain maksaakin, mutta en maksaisi senttiäkään sokerimassasta nysvätystä tekeleestä. Ällöttää ajatuskin, että joku nysvää sormillaan jotain röhnäistä koristetta kakun päälle. Lisäksi sokerimassa maistuu pahalta, värit ovat keinotekoisia ja harvemminhan nuo kakut mitään hienoja oikeasti ovat.

No jos osaa oikeesti tehdä, ei koristeita tarvtse nysvätä eikä niistä tule röhnäisiä. Totta kai oletus on, että kakusta pitää tulle siisti, hyvän näköinen ja hyvän makuinen, jos siitä jotain maksetaan kerta.

Eikä ole pakko käyttää sokerimassaa, vaan voi käyttää myös marsipaania. Jos siis tilaaja haluaa sentyyppistä kakkua ylipäätään.
 
Maksaisin koko hinnan (sis.tarvikkeet)40-60€ tuonkokoisesta kakusta, jos tietäisin , että oikeesti osaat tehdä kauniin ja hyvänmakuisen

Olen opiskellut leipuri-kondiittoriksi. Työkseni en kuitenkaan kakkuja tee, vaikka sekin kyllä houkuttais =)
Taitoa on.

Sukulaisille oonkin tehnyt lähinnä tekemisen ilosta, oon ottanut vain tarvikkeista hinnan. Mutta tää tulis "ei niin läheiselle" henkilölle. Sillä hintaa nyt mietinkin.
Luultavasti menee nyt tarvikkeet + 7,50€/tunti.

Ja sokerimassasta teen koska sellainen kakku tilattiin. Enkä räpellä likaisilla käsillä tai työvälineillä...
 
Vertailisn kakkukauppojen hintoja, toki myös ulkonäköä ja rehellisesti arvioisin omat taitoni, miinustaisin kakkukaupan hinnoista roimasti,mielestäni kenenkään tuttavan ei tarvitse maksaa samaa , kuin kaupassa maksaa. (aina voi kieltäytyä tekemästä)
Näkemättä kädentaitojasi,tietämättä täytteistä ym. Äkkiseltään arvioisin 40e
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kakkukurssien vetäjä;30181140:
Vertailisn kakkukauppojen hintoja, toki myös ulkonäköä ja rehellisesti arvioisin omat taitoni, miinustaisin kakkukaupan hinnoista roimasti,mielestäni kenenkään tuttavan ei tarvitse maksaa samaa , kuin kaupassa maksaa. (aina voi kieltäytyä tekemästä)
Näkemättä kädentaitojasi,tietämättä täytteistä ym. Äkkiseltään arvioisin 40e

En usko ihan tumpelo olevani. Kakkuja on tilattu niin häihin (en ottanut hintaa lainkaan, oli häälahjani hääparille), hautajaisiin kuin synttäreillekin. Ja tosiaan sukulaisille olen tehnyt pelkillä tarvikkeiden hinnoilla.

Mutta tää tulee vieraammalle tilaajalle. Ja mielelläni teen aina kun tilataan =) haaveissa on oma pieni kakkupuoti.
Tähän kakkuun haluttiin valkosuklaa-vadelmatäyte. Vatut saan napattua omasta pihasta.
 
En usko ihan tumpelo olevani. Kakkuja on tilattu niin häihin (en ottanut hintaa lainkaan, oli häälahjani hääparille), hautajaisiin kuin synttäreillekin. Ja tosiaan sukulaisille olen tehnyt pelkillä tarvikkeiden hinnoilla.

Mutta tää tulee vieraammalle tilaajalle. Ja mielelläni teen aina kun tilataan =) haaveissa on oma pieni kakkupuoti.
Tähän kakkuun haluttiin valkosuklaa-vadelmatäyte. Vatut saan napattua omasta pihasta.

Vertaile tosiaan hintoja ja miinusta niistä, ilmaiseksi ei kannata tehdä, mutta uskon että keksit jonkun järkevän summan, minkä itsekin olisit valmis maksamaan.
 
En usko ihan tumpelo olevani. Kakkuja on tilattu niin häihin (en ottanut hintaa lainkaan, oli häälahjani hääparille), hautajaisiin kuin synttäreillekin. Ja tosiaan sukulaisille olen tehnyt pelkillä tarvikkeiden hinnoilla.

Mutta tää tulee vieraammalle tilaajalle. Ja mielelläni teen aina kun tilataan =) haaveissa on oma pieni kakkupuoti.
Tähän kakkuun haluttiin valkosuklaa-vadelmatäyte. Vatut saan napattua omasta pihasta.

Niin niin että siihen tulee sokerimassan ja sormiröhnän lisäksi vielä vattumatoja ja sianluista ja -nahoista keitettyä liivatettakin...
 
30-45 euroa. Älä ahdehdi liikaa. Kyse on kaverista ja hän muistaa lopun elämäänsä, jos kakussa on ahnelisä. Ystäviä ja rahaa ei kannata ikinä sekoittaa keskenään, sanoo vanha viisaus.
 

Yhteistyössä