Onko oikein, että koira on ulkona sateessa ja suojanaan vain metsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiraton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiraton

Vieras
Olen tätä nyt miettinyt muutamaan otteeseen kun on satanut. Naapurin koira on usein pihalla, sillä on sellainen juoksutusvaijeri. Koira kyllä pääsee sateelta suojaan pieneen metsään,mutta ei mitään ns katosta ole.
Mutta onko kuitenkaan oikein,että koira siellä sateessa joutuu olemaan? Näillä kuumilla ilmoilla en ole koiraa pihalla nähnyt kytkettynä. Sen tiedän,etä koira on n 1vuotias.

Mietin,että tekisinkä minä siitä eläinsuojeluun ilmoituksen.

Riippuu jonkin verran koirasta. Omat lyhytkarvaiset kääpiökoirat varmaan alkaisivat palelemaan jos sateessa joutuisivat pitkään olemaan. Toiset koirat taas ei ole moksiskaan.
Itse sadetta pahempi asia saattaa olla märkä maa, jos siitä tulee liejua niin harva koira tykkää makoilla semmosessa.

Jos koira on sitten talvellakin siellä ilman koppia, niin silloin on jo eläinsuojeluilmoituksen paikka.

Lain mukaan koiralla pitää olla kuiva suoja. Joku katollinen, tuulenpitävä paikka, joka on lämmitetty tai koiralle sopivan kokoinen, että koira voi itse sitä lämmittää kehon lämmöllään.

Ei se koira sokerista ole! ajatella jotkut käy sateella koirien kanssa lenkilläkin. Eri asia sitten jos tuntitolkulla ilman suojaa sateessa/paahteessa/pakkasessa

Paahteella ei ole ollut ulkona kuin hetkiä( joo olen kytännyt miten sitä koitaa hoidetaan :)) ja ihan kovimmalla rankkasateella kyllä myös haetaan pois,mut koira kerkee kastumaan kuitenkin jo ennen kuin pääsee siälle kuivaan.
Pakkasilla se ei ole ollu ulkona,muuta kun pihassa juksennellut tai en ole huomannut että olisi. Meiltä on kyllä hyvä näköyhteys naapurin pihaan.

Koira on tuollainen aikas iso varmaa 60cm korka mitä olen tuossa lähetlä lenkkeillessä nähnyt. Näyttää ihan sudelta,mut on mustan, ruskean kirjava ja valkosita siinä myös on. Sanoi jokin rodunkin omistajatyttö,mutta en muista, oli minulle ihan outo.

Kyllä sillä vettä sillä on, ei sitä silleesti huonosti hoideta. Ihan hyväkuntoienn ja kiltti koira se on. Mietin vain tuota sadejuttua. Kaksi tai kolme kertaan olen sen siellä nyt sateella nähnyt. Tänäänkin satoi aika kovaa tuollaisen 5 min.

Pidetäänkö mua ihan hulluna jos teen ilmon tällaisesta. Olen sitä tässä miettiyt. Nyt alkoi taaas sataa ja vähän viel kovampaa kuin aikaisemmin,mut nyt koira haettiin sisälle

Kyllä suosittelen, että jos nyt päädyt siihen ilmoituksen tekoon, niin ennen sitä suosittelisit itse naapurille, että hankkisi sen koirankopin koiralle. Jos et kasvotusten kehtaa, niin laitat vaikka kirjeen jossa kerrot että sulla on huoli koirasta. Ei toi nyt oikeesti niin pahalta kuulosta, jos ovat sen sisälle kuitenkin ottaneet....

Jos ukostaa niin koira on sisällä tai otetaan kyllä sisälle silloin. Yhden kerran oli sillee,et kerran kerkesi rysähtämään ,mut sit sitä jos juostiin hakemaan sisälle. Toisn silloin ei rysähtänyt kuin sen yhden kerran ja se oli minullekkin yllätys. Ilma ei ollut sen oloinen,että alkaisi ukonilma.

Koira on varmaa jotain pari h kerrallaan narussa ja sit sitä lenkitetään tai sit sen kanssa leikitään tuossa pihassa. Koira on kuulemma karkaileva ja siksi tuo vaijeri. Perheen äiti on pienten lasten kanssa kotosalla. Koira on kuitnekin vanhimman tyttären,mikä on jo täysikäinen.

Jaa ei kuulosta tutulle tuo rotu, tullainen vahvakarvainen kippurahäntä tuo on :D

Jos ukostaa niin koira on sisällä tai otetaan kyllä sisälle silloin. Yhden kerran oli sillee,et kerran kerkesi rysähtämään ,mut sit sitä jos juostiin hakemaan sisälle. Toisn silloin ei rysähtänyt kuin sen yhden kerran ja se oli minullekkin yllätys. Ilma ei ollut sen oloinen,että alkaisi ukonilma.

Koira on varmaa jotain pari h kerrallaan narussa ja sit sitä lenkitetään tai sit sen kanssa leikitään tuossa pihassa. Koira on kuulemma karkaileva ja siksi tuo vaijeri. Perheen äiti on pienten lasten kanssa kotosalla. Koira on kuitnekin vanhimman tyttären,mikä on jo täysikäinen.

Jaa ei kuulosta tutulle tuo rotu, tullainen vahvakarvainen kippurahäntä tuo on :D

Onks syl nyt ihan kaikki muumit laaksossa? Vai onks tää provo?

Ei ole missään nimessä ilmon paikka, jos vain pari tuntia kerrallaan, rakastetulta koiralta vaikuttaa ennemmin ja ylireagoinnilta. Johan koiria ulkoilutetaan muutenkin säässä kuin säässä sen verran. Ja arktiset rodut ainakin eivät ole yhtään moinaaskaan parista tunnista ulkona kelissä kuin kelissä.

Pahimmassa tapauksessa sinun takia koiran mieluisa ulkoilu loppuisi siihen ja vain lenkitettäisiin jatkossa.

Yhteistyössä