En taida koskaan saada kaipaamaani rakkautta miehiltä?

  • Viestiketjun aloittaja Forever alone?
  • Ensimmäinen viesti
Forever alone?
En tiedä onko tämä oikea palsta kysyä tätä, mutta kysyn nyt silti.

Kaipaan sitä, että joku rakastaisi minua ehdoitta. Rakastaisi sitä, kuka olen. Ei siksi, että saisi säännöllistä seksiä tai pitäisi minua haluttavana. Rakastaisi aidosti. Rakastaisi niin, että haluaisi minulle vain hyvää. Rakastaisi niin, että laittaisi joskus tarpeeni omiensa edelle. Arvostaisi ja kunnioittaisi minua.

Kaikki kokemani miesjutut ovat olleet pettymyksiä. Mies on joko ollut kanssani siksi, että olisi vaan joku tai siksi, että yrittää saada seksiä. Se ei riitä minulle. Minulla olisi niin paljon annettavaa sellaiselle, joka rakastaa minua aidosti. Minulla on melko vahva intuitio, eli vaistoan ihmisten todelliset motiivit. Yleensä miesten puheet ja motiivit ovat ristiriidassa ja vaistoni on oikeassa. Kauniiden puheiden tarkoitus on päästä sänkyyni. (Minulla on ollut 2 seksikumppania elämäni aikana, eli en edes anna näille yrittäjille)

Olen nyt alkanut ajatella, että ovatko odotukseni ihan epärealistisia? Pystyykö kukaan mies rakastamaan noin, niin kuin haluaisin. Kaipaanko Jumalan rakkautta? Voinko itse rakastaa itseäni niin, että tarve täyttyy?
 
Vierasmiess
En tiedä onko tämä oikea palsta kysyä tätä, mutta kysyn nyt silti.

Kaipaan sitä, että joku rakastaisi minua ehdoitta. Rakastaisi sitä, kuka olen. Ei siksi, että saisi säännöllistä seksiä tai pitäisi minua haluttavana. Rakastaisi aidosti. Rakastaisi niin, että haluaisi minulle vain hyvää. Rakastaisi niin, että laittaisi joskus tarpeeni omiensa edelle. Arvostaisi ja kunnioittaisi minua.

Kaikki kokemani miesjutut ovat olleet pettymyksiä. Mies on joko ollut kanssani siksi, että olisi vaan joku tai siksi, että yrittää saada seksiä. Se ei riitä minulle. Minulla olisi niin paljon annettavaa sellaiselle, joka rakastaa minua aidosti. Minulla on melko vahva intuitio, eli vaistoan ihmisten todelliset motiivit. Yleensä miesten puheet ja motiivit ovat ristiriidassa ja vaistoni on oikeassa. Kauniiden puheiden tarkoitus on päästä sänkyyni. (Minulla on ollut 2 seksikumppania elämäni aikana, eli en edes anna näille yrittäjille)

Olen nyt alkanut ajatella, että ovatko odotukseni ihan epärealistisia? Pystyykö kukaan mies rakastamaan noin, niin kuin haluaisin. Kaipaanko Jumalan rakkautta? Voinko itse rakastaa itseäni niin, että tarve täyttyy?
Eli kaikki paitsi 2 miestä on halunnut susta vain seksiä? Mistä tiedät jos et ole edennyt asiassa?
 
ggg
Mun mielestä tollasta täysin ehdotonta rakkautta voi saada vain vanhemmiltaan.

Aika lähelle voi päästä miehenkin kanssa, jos hyvin käy, mutta vasta monen vuoden liiton jälkeen. Eli sun pitäis antaa niille miehille enemmän aikaa rakastua suhun kunnolla...
 
Öö...
Oletko rakastanut näitä miehiä ehdoitta ja asettanut heidän tarpeensa toisinaan omiesi edelle?

Niin. Ehkä miehetkin ovat vahvalla intuitiollaan tämän vaistonneet.

Oma lukunsa on, kuuluuko aikuista, tasavertaista kumppania rakasta ehdoitta.
 
"mie"
Mun mies rakastaa mua ehdoitta ja ju6ri tälläisenä kuin olen. Kolikolla on vaan toinen puoli. Minäkin rakastan häntä ehdoitta SELLAISENA KUN HÄN ON. Ei siis unelmien satuprissinä joka on luotu maailmaan vain mijua varten ja minun tarpeita palvelemaan.

Ja mitäbseksiin tulee. Sitä harrastettiin kiihkeesti jo ekalla tapaamisella. Josta onkin jo 11 vuotta....
 
"rasvie"
Kyllä tuollaista rakkautta voi mielestäni olla myös naisen ja miehen välillä. Kahden aikuisen välille kuuluu kuitenkin tietty vastavuoroisuus; joskus sinunkin täytyy siis tilanteen mukaan olla se, joka laittaa omat tarpeensa hetkellisesti taka-alalle toisen hyväksi. Olennainen kysymys onkin se, että oletko itse rakastunut/rakastanut näitä miehiä joilta olet toivonut rakkautta? Minulle tulee kirjoituksestasi vaikutelma ettei näin ole ehkä ollut. Aikuiseen rakkauteen kuuluu myös intohimo, koetko sen jotenkin vääränä?
 
"miisu"
Joku on kattonut liikaa elokuvia ja lukenut harlekiini romaaneja....

Oikeassa elämässä rakkaus lienee vastavuoroista. Seksikin kuuluu siihen. Miehillä seksillä on vahvempi rooli rakkaudessa - kai useimmiten. Mä en siis ymmärrä miksi se on eroteltava rakkaudesta. Se on osa sitä, osa mielenkiintoa, osa himoa...kertoen siitä että pitää toista haluttavana.
 
Kaipaan sitä, että joku rakastaisi minua ehdoitta. Rakastaisi sitä, kuka olen. Ei siksi, että saisi säännöllistä seksiä tai pitäisi minua haluttavana. Rakastaisi aidosti. Rakastaisi niin, että haluaisi minulle vain hyvää. Rakastaisi niin, että laittaisi joskus tarpeeni omiensa edelle. Arvostaisi ja kunnioittaisi minua.
Kuvaat minusta tuossa pikemminkin hyvää ystävyyttä kuin parisuhderakkautta. Yleensä siihen parisuhteeseen kuuluu myös sen toisen pitäminen haluttavana, ja toiselle hyvän haluaminen on epätäydellistä niiltä osin, kun se aiheuttaa itsessä mustasukkaisuutta.
 
rrölli
[QUOTE="miisu";30159486]Joku on kattonut liikaa elokuvia ja lukenut harlekiini romaaneja....

Oikeassa elämässä rakkaus lienee vastavuoroista. Seksikin kuuluu siihen. Miehillä seksillä on vahvempi rooli rakkaudessa - kai useimmiten. Mä en siis ymmärrä miksi se on eroteltava rakkaudesta. Se on osa sitä, osa mielenkiintoa, osa himoa...kertoen siitä että pitää toista haluttavana.[/QUOTE]

seksi ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa. älä sekoita niitä.
 
Öö...
Alkuperäinen kirjoittaja rrölli;30159545:
seksi ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa. älä sekoita niitä.
Eli aloittajan ongelman ratkaisu olisi, että mies pitäisi rakastajatarta eikä vaivaisi ap:tä itsekkäillä seksitoiveillaan. Yhdessä harrastaisivat puhdasta ja pyyteetöntä rakkautta, joisivat teetä ja jakaisivat ajatustensa jalokiviä.
 
"miisu"
Alkuperäinen kirjoittaja rrölli;30159545:
seksi ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa. älä sekoita niitä.
Ei ole. Ei minusta silloin jos puhutaan miehen ja naisen välisestä romanttisesta rakkaudesta tai parisuhteesta. Seksuaalisuus, seksi, millä ikinä asiaa haluaa nimittää on oleellinen osa rakkautta, sen yksi ilmentämis muoto. Asia joka erotta esim Sisarrusten välisen rakkaude tai ystävien välisen rakkauden pariskunnan välisestä rakkaudesta. Seksi on muutakin kuin tapa hankkia jälkikasvu.
 
mies1harm.
Pelkkä seksi ei ole rakkautta, mutta riittävä epäitsekkyys seksissä on.

AP: kyllä tuollaisia miehiä on, mutta he eivät ole ihan jokapäiväisiä tai tavallisia :) Itse olen tuollainen, tosin edellytyksellä, että nainenkin omistautuu minulle. Minä(kään) en rakasta ilman että toinenkin tekee duunia juttuun tarpeeksi, ei välttämättä yhtä paljon kuin mä mutta tarpeeksi.
 
mies1harm.
Odotuksesi eivät ole kovinkaan epärealistisia vaan aitous on paras ja melkein ainoa perusta korkealaatuiselle suhteelle. Sun pitää kuitenkin oppia myös rakastamaan itseäsi, että sultakin löytyy annettavaa toiselle.

Mäkin oon tavannut naisia, jotka eivät pysty antamaan mulle kuin liian pienen osan siitä, mitä mä pystyn. Tässä olis hyvä olla edes joku tasapaino, muuten ainakin mulle tulee olo että minäkö pidän tätä suhdetta yksin kasassa.
 
Forever alone?
Ihan hyviä pointteja tuli vastauksissa. Ehkä ilmaisin tuon seksi-asian vähän huonosti. Tottakai intohimoa ja seksiä saa ja pitääkin olla parisuhteesa. Siinä vain on suuri ero, että ollaanko suhteessa säännöllisen seksin takia vai onko suhteessa seksiä siksi, että rakastetaan toisiaan ja ilmaistaan sitä niin. (En tosin tiedä meneekö se miehillä koskaan noin, vaan onko tarve aina fyysinen)

Lisäksi tuohon rakastamiseen, en koe että minua olisi kukaan koskaan rakastanut ehdoitta, edes vanhempani tai kaikista vähiten minä itse. Aina olisi pitänyt olla enemmän sitä ja vähemmän tätä. En enää tiedä olenko itse rakastanut ketään ehdoitta. Luulin niin aikani, mutta ei se varmaan rakkautta ollut. Yritänkin tässä nyt setviä omia ongelmiani ennen mahdollista seuraavaa miestä.
 
täällä toinen
mä oon kanssa semmonen forever alone tapaus vissiin. olen jo jollain tasolla sen hyväksynyt vaikka ajatus parisuhteettomasta loppuelämästä sattuu.
vaikka oon naamasta ihan kivannäkönen niin vissiin olen sitten niin haastava ihminen että jään yksin.
 
Mietiäänpä
[QUOTE="miisu";30159486]Joku on kattonut liikaa elokuvia ja lukenut harlekiini romaaneja....

Oikeassa elämässä rakkaus lienee vastavuoroista. Seksikin kuuluu siihen. Miehillä seksillä on vahvempi rooli rakkaudessa - kai useimmiten. Mä en siis ymmärrä miksi se on eroteltava rakkaudesta. Se on osa sitä, osa mielenkiintoa, osa himoa...kertoen siitä että pitää toista haluttavana.[/QUOTE]

siis halut ja himot on jonkun asian tyydytystä? siis aivosi tarvitsevat jotain? voiko se silloin olla vapaata? tarvitsemisen tarve on rajoittunutta? joo ja jos näin on niin eihän se silloin ole vapaata rakkautta? vaan tarpeen tyydyttämistä?

Onko sinun mielestä rakkaus kohde vai olotila? onko se olemista? ilman mitään ajatusta?
Tarina pieni sellainen Mies istui puun juurella heinänkorsi suussaan. oli kaunis kesä päivä kukat väreilivät laajalla pellolla perhosten kisaäillessa keskenään. lintuset liitäen
taivaalla kuin taitolentäjät auringon luodessa maahan varjojaan. Muurahaise ahkerasti iän ikuista pesää rakentaen tsik tsik kieltään puhuen. Mies koki ajatuksensa hiljenneen ei ollut kuin hän. silloin hän rakastui täysin ehdoitta ympäröivään maailmaan.
 
agape
Jos itse tiedostat oman rakkauden kaipuusi juontavan juurensa jo lapsuudesta, se on hyvä alku. Sen huomioon ottaen on hyvin mahdollista, että alitajuisesti asetat liian suuret odotukset parisuhteelle. Totuus kun on se, että ehdotonta rakkauta pitäisi saada vanhemmilta lapsuudessa ja myöhemmin ei ole mahdollisuutta tuota täyttämätöntä tarvetta tyydyttää, ainakaan täysin. Itse olen huomannut, että auttaa, kun kaikkia odotuksia ei kohdista yhteen ihmiseen. Miehen kanssa jaamme arjen, seksuaalisuuden ja yritämme tukea toisiamme. Läheisten ystävien kanssa jaamme sitten syvempiä ajatuksia elämästä. Tiedän, että on useita ihmisiä, joiden rinnalla minä olen valmis seisomaan niin hyvässä kuin pahassa ja he samoin minun rinnallani - se on mielestäni rakkautta eri muodoissa. Oman kokemukseni mukaan myös Jumala rakkaus on olemassa. Sen sisäistäminen on ilmeisesti myös arjessa mukana kulkeva ja koko elämän kestävä prosessi. Näen sen rakkauden voimavarana sisäiseen eheytymiseen - niin että pystyn vähitellen paremmin huomamaan rakkautta ympärilläni ja samalla paremmin jakamaan ja vasttanottamaan sitä arjen keskellä.Kaikkea hyvää elämääsi, ap!
 
fgjk
Olen kyyninen: Jokainen ihminen kaipaa jotain ihmistä ja kun löytää sen joka muka sua rakastaa niin sun aivot sekoo ja sä luulet että toi on se ja sun aivot lyö vittu tiu tau piu pali vittu poi poi..
 

Yhteistyössä