Onko 20-vuotias liian nuori menemään naimisiin?

  • Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30154717:
Mun mielestä on. Ton ikäsellä luulis olevan parempaakin tekemistä kuin leikkiä kotia.
Kiitos! Täytän 19.päivä 21 ja olen naimisissa ja meillä on 2 lastakin, kolmas tulossa :) Kai me sit vaan leikitään kotia :D
 
Kiitos! Täytän 19.päivä 21 ja olen naimisissa ja meillä on 2 lastakin, kolmas tulossa :) Kai me sit vaan leikitään kotia :D

Älä ota pahalla, mun mielestä naimisiin meno ei sovi minkään ikäsille.
Mutta ihmettelen aina että noin nuoret (juuri kotoa lentäneet tai lentämässä) haluavat heti olla noin sisältä kuolleita. Elämä ei ole vielä edes alkanut, mutta se halutaan väkisin näivettää johonkin kaavaan ja sitten se kotileikki draamoineen alkaa.

Ei siinä, kukin tavallaan, jos se leikkiminen antaa kiksejä niin on siihen 18v täyttäneellä oikeus.
 
Kaikki kun ei lennä pesästä 18-vuotiaina :) Ja jos tarkkoja ollaan niin tää "kotileikki" alkoi kun oli 16 ja rupesin odottamaan esikoista.

Itse olen ajatellut asian niin, että kun lapset tekee nuorena, niin vanhempana kun lapset ovat lentäneet pesästä, niin on aikaa matkustella ja tehdä kaikkea mahdollista, silloin on varmasti parempi taloudellinen tilannekkin.

Onko se joka iltainen ryyppääminen sitten parempi vaihtoehto kuin perheen perustaminen?
 
"Mimosa"
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30154745:
Älä ota pahalla, mun mielestä naimisiin meno ei sovi minkään ikäsille.
Mutta ihmettelen aina että noin nuoret (juuri kotoa lentäneet tai lentämässä) haluavat heti olla noin sisältä kuolleita. Elämä ei ole vielä edes alkanut, mutta se halutaan väkisin näivettää johonkin kaavaan ja sitten se kotileikki draamoineen alkaa.

Ei siinä, kukin tavallaan, jos se leikkiminen antaa kiksejä niin on siihen 18v täyttäneellä oikeus.
Anteeksi nyt, mutta mitä tarkoitat kotileikkidraamalla? :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30154745:
Älä ota pahalla, mun mielestä naimisiin meno ei sovi minkään ikäsille.
Mutta ihmettelen aina että noin nuoret (juuri kotoa lentäneet tai lentämässä) haluavat heti olla noin sisältä kuolleita. Elämä ei ole vielä edes alkanut, mutta se halutaan väkisin näivettää johonkin kaavaan ja sitten se kotileikki draamoineen alkaa.

Ei siinä, kukin tavallaan, jos se leikkiminen antaa kiksejä niin on siihen 18v täyttäneellä oikeus.
Kuulostatpa katkeralta.

Ei avioliitto mitää sisältä kuollutta tarkoota. Eikä se mitää leikkimistä oo vaan ihan oikiaa elämää. Sulla on melkoosen kummallista tekstiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
vieraskin.
Ei minun elämä ainakaan ollut näivettynyttä, kun naimisiin menin 20 -vuotiaana ja esikoinen syntyi ollessani 21v. Eihän lasten hankinta ole mikään elämän loppu ja ei todellakaan elämä mitään tylsää ole ollut. Nyt siis olen 35v ja kuopuskin jo 9v. Elämä on ollut mukavaa ja mitään en ole katunut. Lasten hankinnan jälkeen olen ehtinyt opiskella korkeakoulututkinnon. Vakituinen työpaikka. Ei elämä lopu lasten hankintaan.

Mihin tarkoitukseen sitten ihmisen elämä esim. 18-25-vuotiaana on? Ai silloinko pitää rellestää ja tehdä typeryyksiä. Aikuinen ei saa olla?

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30154745:
Älä ota pahalla, mun mielestä naimisiin meno ei sovi minkään ikäsille.
Mutta ihmettelen aina että noin nuoret (juuri kotoa lentäneet tai lentämässä) haluavat heti olla noin sisältä kuolleita. Elämä ei ole vielä edes alkanut, mutta se halutaan väkisin näivettää johonkin kaavaan ja sitten se kotileikki draamoineen alkaa.

Ei siinä, kukin tavallaan, jos se leikkiminen antaa kiksejä niin on siihen 18v täyttäneellä oikeus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30154745:
Älä ota pahalla, mun mielestä naimisiin meno ei sovi minkään ikäsille.
Mutta ihmettelen aina että noin nuoret (juuri kotoa lentäneet tai lentämässä) haluavat heti olla noin sisältä kuolleita. Elämä ei ole vielä edes alkanut, mutta se halutaan väkisin näivettää johonkin kaavaan ja sitten se kotileikki draamoineen alkaa.

Ei siinä, kukin tavallaan, jos se leikkiminen antaa kiksejä niin on siihen 18v täyttäneellä oikeus.
ÖÖÖ, sen mä käsitän, että parisuhde ei tarvitse naimisiin menoa, mutta siis onko vakituinen parisuhde sisältä kuolemista? Väittäisin, että kuka niin väittää, ei ole kokenut todellista parisuhdetta. Toki parisuhde voi tappaa henkisesti, mutta se voi myös olla se viimeinen "lisävaruste", ne kromatutut vanteet tai pinkit karvanopat, mikä tekee elämästä just oman näköisen.
JOssain tv-ohjelmassa isä piti hääpuheen hyvin nuorena avioituvalle tyttärelleen ja sanoi että jos ihmiset haluavat vanheta yhdessä, miksi he eivät voisi myös kasva yhdessä.
 
Kaikki kun ei lennä pesästä 18-vuotiaina :) Ja jos tarkkoja ollaan niin tää "kotileikki" alkoi kun oli 16 ja rupesin odottamaan esikoista.

Itse olen ajatellut asian niin, että kun lapset tekee nuorena, niin vanhempana kun lapset ovat lentäneet pesästä, niin on aikaa matkustella ja tehdä kaikkea mahdollista, silloin on varmasti parempi taloudellinen tilannekkin.

Onko se joka iltainen ryyppääminen sitten parempi vaihtoehto kuin perheen perustaminen?

Et nyt ymmärtänyt sitten ollenkaan mitä tarkoitan, enkä yhtään ihmettele.
Antaa muiden vastailla aapeelle, mun mielipide on jo esillä ja sen voi lukea tuolta edeltä niin monta kertaa kuin on tarpeen.

:rolleyes:
 
hahahahha
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30154745:
Älä ota pahalla, mun mielestä naimisiin meno ei sovi minkään ikäsille.
Mutta ihmettelen aina että noin nuoret (juuri kotoa lentäneet tai lentämässä) haluavat heti olla noin sisältä kuolleita. Elämä ei ole vielä edes alkanut, mutta se halutaan väkisin näivettää johonkin kaavaan ja sitten se kotileikki draamoineen alkaa.

Ei siinä, kukin tavallaan, jos se leikkiminen antaa kiksejä niin on siihen 18v täyttäneellä oikeus.
Sori jos sulla on noin paska kuva avioelämästä.,:D Kuule kaikkea muuta, ehkä siis hyväkin nuorena mennä. Ei tule noita standardimammojen jorinoita ja asenteita , tyypillisiä sen ikäisille. ;)
 
Vieraas
Jotkut on 20-vuotiaina liian nuoria ja jotkut ei. Jos mä olisin esim. Parikymppisenä tullut vahingossa raskaaksi ja sitten mennyt naimisiinkin jne. niin varmasti olisin ollut ihan vastuuntuntoinen ym. Mutta ei se olisi ollut sitä, mitä toivoin.
 
vieras...
Toiset on, toiset ei. Itse olen ollut saman miehen kanssa 14-vuotiaasta, ja samapa tuo olisinko mennyt naimisiin hänen kanssaan 20- vai 22-vuotiaana. 20-vuotiaana melkein jo meinattiin mutta veljeni aloitti silloin morsiammineen kahden vuoden hääspektaakkelin ja omat puolivillaiset aikeet vähän unohtui. Me vietettiin omat häämme sitten muutama kuukausi heidän jälkeen seitsemän hengen porukalla. Kuten kuvasta näkyy, itse avioliitto ei ollut yhdessäolomme kannalta ratkaisevaa. Tässä kuussa olisi kuusivuotishääpäivä ja vielä en ole ehtinyt katua valintaani :D
 
"sole"
On. Ois hyvä nyt ensin itsenäistyä ja opetella elämään yksin kotoa lähdön jälkeen, eikä heti ripustautua johonkin toiseen kakaraan ja vielä vannoa että on sen kanssa loppuelämänsä. Aivan tajuttoman tyhmää. En uskokaan että kukaan järkevä tekee tollasta. Vaikka nuoret ovat hölmöjä, ei onneksi kaikki ole niin hölmöjä että menevät naimisiin.
En toivo että omista lapsista kehkeytyy pikkuvaimoja.
 
Blue
Todenäköisesti on.

Poikkeuksiakin on, mutta erotilastot kertovat tässä maassa siitä että naimisiin mennään liian heppoisesti (tämä koskee kaikenikäisiä). Siksi on turhaa mennä naimisiin vain juhlien ilosta parikymppisenä kun sen voi tehdä vähän myöhemminkin, jos katsoo vielä tarpeelliseksi.
 

Yhteistyössä