Onko 20-vuotias liian nuori menemään naimisiin?

  • Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti
Mörköäiti, mielestäsi 20-kymppisen ei ole tarpeellista mennä naimisiin ja siihen ei ole mitään syytä. Miten tuo seikka muuttuu viidessä, kymmenessä tai kahdessakymmenessä vuodessa, eli milloin ja miksi avioliitosta sitten tulee tarpeellinen tai sille tulee joku mielestäsi järkevä syy?
Välttämättä avioliitto ei ole koskaan erityisen tarpeellinen. Esim. itselleni se ei ole ollenkaan hyödyllinen. Mutta voihan ajatella, että esim. jos pari haluaa adoptoida, se on välttämätön (jos siis yhdessä aiotaan adoptoida). Adoptiovanhempien on oltava 25-vuotiaita, joten jos silloin hakeutuu adoptioneuvontaan, voi samalla käväistä maistraatissa. Joskus taloudellisista syistä se voi kannattaa - jos toinen on ostanut omiin nimiinsä perheen asunnon, mutta kuitenkin molempien tuloja käytetään arjen pyörittämiseen ja haluttaisiin omaisuus yhteiseksi. Ja tietysti sitten niille vuosikausien kotiäideille se voi olla hyödyllinen. Yleensä parikymppisillä ei vielä sellaista elämäntilannetta ole.
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mieltä?;30154699:
Minun meilestäni on! Toivon totisesti, että omat lapseni tulevat olemaan lähemmäs 30v vähintään ennen kuin menevät naimisiin. Näkisivät vähän elämää ja maailmaa. Ja erityisesti olisivat hetkin omillaan, asuisivat yksin ja itsenäistyisivät ennen parisuhdetta.
 
no jaaah
[QUOTE="Tiina";30156870]Minun meilestäni on! Toivon totisesti, että omat lapseni tulevat olemaan lähemmäs 30v vähintään ennen kuin menevät naimisiin. Näkisivät vähän elämää ja maailmaa. Ja erityisesti olisivat hetkin omillaan, asuisivat yksin ja itsenäistyisivät ennen parisuhdetta.[/QUOTE]

Minusta oli ihanempaa nähdä paljon maailmaa kummpanin kanssa. On elämänkumppani jonka kanssa elävästi sitä muistella. :)
 
hehhhhehe
Kyllä mahtaa olla tylsä avioliitto/ei kokemusta/kokemusta vain tylsästä liitosta monella kommentoijalla jos luulee, että elämä jää elämättä kun toisen kanssa naimisiin mennään. :D
Ei voi muuta sanoa.
 
Minusta oli ihanempaa nähdä paljon maailmaa kummpanin kanssa. On elämänkumppani jonka kanssa elävästi sitä muistella. :)
Sehän on mukavaa :) Mutta kyllä minäkin toivon että omat lapseni asuisivat ensin jonkin aikaa itsekseen ennen kuin muuttavat kumppanin kanssa yhteen. On ihan hyvä, että siihenkin tottuu ja osaa, jos vaikka joskus myöhemmin syystä tai toisesta sellaiseen tilanteeseen joutuu.
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
johnette
[QUOTE="Tiina";30156870]Minun meilestäni on! Toivon totisesti, että omat lapseni tulevat olemaan lähemmäs 30v vähintään ennen kuin menevät naimisiin. Näkisivät vähän elämää ja maailmaa. Ja erityisesti olisivat hetkin omillaan, asuisivat yksin ja itsenäistyisivät ennen parisuhdetta.[/QUOTE]

Samoin, jos nyt ylipäänsä menevät naimisiin, musta olis parempi jos eivät menisi.
Tärkeintä kuitenkin että itsenäistyisivät kun lähtevät pesästä, ja pärkäisivät omilla siivillään. Ei mun ole tarkotus kasvattaa mitään iilimatoja niistä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
Millä tavalla sitä on jotenkin negatiivisen riippuvainen jos on naimisissa? Miksi sinkkuystäväni ovat pahemmin miehenkipeitä kuin minä naimisissa oleva nuori nainen? Elämässä TODELLA on muutakin kuin miehet. Minun ei sellaisen ympärillä tavitsekaan jatkuvastu hinkutella kun löytyy rakas kotoa. Toista se on sinkuilla jotka tuntuvat pyörivän jatkuvasti miessukupuolen ympärillä. Miehet sitä, miehet tätä. Hohhoijaa.
Ihan turha tässä on ajatuskuvioitani selitellä ihmiselle joka ei niitä ymmärrä.

Hienoa jos olet tyytyväinen valintoihisi. Turhan henkilökohtasesti tunnut ottavan vastaukseni.
 
"Jantsu"
Itse olen 20-vuotias ja Marraskuussa menossa naimisiin. Olemme mieheni kanssa seurustelleen 6 vuotta ja odotamme esikoista, haluamme mennä naimisiin ennen lapsen syntymää ja minusta Se on ihan fiksu päätös ja kyllä kaikki ovat meidänkanssa samalla kannalla. Itse varmasti parhaiten tietää onko valmis vai eikö :)
 
[QUOTE="northern soul";30157889]Me mentiin naimisiin viikko sitten, koska tarvin okeskeluluvan, joka on kytketty miehen tyolupaan. Aika romanttista.[/QUOTE]

Hyi sua, viatonta maan alkuperäästä asukasta hyväksi käyttävä mamu. :snotty: Näinhän palstan rasistit kirjoottaas jos kyse olis Suomes asuvasta parista. :D Varsin rumaa tekstiä tulis jos se suomalaanen osapuoli olis nainen ja mies muslimi... Mutta ikinä nämä mamu-juttuja huutelevat ei muista, että maahanmuuttajia on myös ne ruottalaaset, norjalaaset, englantilaaset jne. Eikä näytetä muistavan, että ulkomaille muuttanu suomalaanen on maahanmuuttaja.

Sori, meni täysin ohi aiheen, mutta tuli vain tuollaasia mieleen tuosta sun viestistä. :D Mutta joka tapaukses onnea teille! :) :flower:
 

Yhteistyössä