The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ymmärtäkää naiset että jos isä haluaa pitää yhteishuoltajuuden niin se tuskin aina tarkoittaa sitä että haluaa tehdä exälleen kiusaa. Samaten tuo "paperihommahelppous" on ihan jeesustelua, kuinka moneen paperiin pitää saada molempien vanhempien nimi? Suomessa on kuitenkin posti joka kiikuttaa niitä papereita ihan kotiovelle saakka.

Sille isälle voi merkitä paljon että pysyy yhteishuoltajuus.
:LOL: Aika moneen lappuun olisi pitänyt tutustua esikoisen suhteen... Tulipa vaan vissiin 2 lappua 6 vuoden yhteishuoltajuuden aikana postissa.

Että tuntuu olevan se postin käyttö ihan mahdoton ponnistelu kaikille tahoille joiden pitäisi ilmoittaa molemmille huoltajille.
 
uskon toki että on hankittu, aattelin nostaa sen esille kun ne ulkoilee paljon ja ainaskaan meidän alueen eskarissa ei saanut olla ulkovaatteissa sisällä (päikyssä vissiin sama)

koulukkaat taas saa olla samoissa kamppeissa välkällä
Jo alesta on hankittu sekä syys- että talvivermeet. Vain kenkiä täytyy ostella. Myös sisävaatteita on hankittu etukäteen seuraavaa kokoa. Lapset kasvaa hassusti. Kesän alussa leggarin varret on liian pitkät ja loppukesästä loppuu taas pituus.
 
Jo alesta on hankittu sekä syys- että talvivermeet. Vain kenkiä täytyy ostella. Myös sisävaatteita on hankittu etukäteen seuraavaa kokoa. Lapset kasvaa hassusti. Kesän alussa leggarin varret on liian pitkät ja loppukesästä loppuu taas pituus.
joskus tuntuu että ne hyppää yhen koon yli kokonaan

mun 8v pojalla on juur menossa ihan hirvee kasvupyrähys
 
:LOL: Aika moneen lappuun olisi pitänyt tutustua esikoisen suhteen... Tulipa vaan vissiin 2 lappua 6 vuoden yhteishuoltajuuden aikana postissa.

Että tuntuu olevan se postin käyttö ihan mahdoton ponnistelu kaikille tahoille joiden pitäisi ilmoittaa molemmille huoltajille.
Tuo nyt oli vain esimerkki.
Tarviihan sitä nimeä joihinkin muihinkin juttuihin tai päätöksiin.

Mutta kuten sanoin monella voi sekin vaikuttaa että sitten tuntuu että jää "ulkopuoliseksi" jos vain toinen saa päättää asioista.
Eihän sitten saa vissiin tietoa esim koulusta tai muustakaan , vai olenko väärässä?
En tiedä, en ole sen paremmin tutustunut aiheeseen kun ei koske minua.
 
kahvikirahvi
Tuo nyt oli vain esimerkki.
Tarviihan sitä nimeä joihinkin muihinkin juttuihin tai päätöksiin.

Mutta kuten sanoin monella voi sekin vaikuttaa että sitten tuntuu että jää "ulkopuoliseksi" jos vain toinen saa päättää asioista.
Eihän sitten saa vissiin tietoa esim koulusta tai muustakaan , vai olenko väärässä?
En tiedä, en ole sen paremmin tutustunut aiheeseen kun ei koske minua.
Se riippuu miten sovitaan. Mä ehdotin semmosta että tapaamiset pysyy ennallaan (toki jos sen pidennetyn viikonlopun sais viralliseen sopimukseen niin olis jees), tarha ja tulevaisuudessa koulu, kuten myös neuvola saa luovuttaa tietoja ämpärille, on oikeus hakea tarhasta ja olla tietoinen lapsen kaikista asioista.
Eli periaatteessa ainoa muutos on että pelkkä mun allekirjoitus riittää esim. tarhapaikan vaihtoon tai uuden hakuun, passin saamiseen ym virallisempiin asioihin. Joista tietenkin keskustellaan etukäteen.

Mun mielestä toi olis kohtuullinen, isää syrjimätön sopimus joka kuitenkin takais sen että se ei voi hankaloittaa meidän asioiden hoitamista jos tulee riitatilanne.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä