Tärppäsikö esikoinen kerrasta?

• Viestiketjun aloittaja Salju
  • Ensimmäinen viesti
Salju
Moro! Meillä esikoisen yrittäminen lähti juuri käyntiin, ja tässä mietin kauankohan mahtaa mennä että tärppää.

Monennellako yrityskierrolla teillä on tärpännyt? Onko ekasta tärppääminen oikeastaan edes mahdollista?

vierasss
Eka tärppäs ekasta kierrosta. Toka tärppäs myös heti, mutta meni kesken. Tärppäs heti perään, meni taas kesken. Sen jälkeen yritetty 7 kk.

Ihan normaalia että yritykseen menee 0-12 kk. Sellaisen olen kuullut että 4-6 kiertoa kannattaa odotella rauhassa, sit sen jälkeen voi halutessaan alkaa vähän tikuttelemaan kiertoa jos ei kuulu....

"Kahden äiti"
Eka tuli, kun ehkäisynä varmat päivät. Yhdet menkat ehti tulla tämän ehkäisyn ollessa käytössä, ja sitten olin raskaana.

Toka tärppäsi heti ekoista menkoista ensimmäisen raskauden jälkeen.

GNb
Eka tärppäsi toisesta kierrosta ja toinen antoi odottaa itseään 1,5 vuotta kunnes tärppäsi. Kolmatta yritettiin puolisen vuotta ja neljättä ei oikein ehditty edes yrittää, kun jo tärppäsi. Viidettä sitten tehtiinkin yli kaksi vuotta.

vieeraas
Ensimmäinen ja toinen tärppäsivät ekasta kierrosta (toinen raskaus meni kesken). Kolmas toisesta kierrosta. Olin alipainoinen ja useamman vuoden päälle kolmenkymmenen, joten yllätti itsenikin.

"Mamí"
Eka tärppi kävi kun oltiin oltu ilman ehkäisyä, mutta ei yritettykään, noin vuoden kuluttua ehkäisyn lopettamisesta. Meni kesken kylläkin. Tokaa yritettiin 6kk kunnes onnistui, kolmannesta meni 5kk. Ja nyt siis tulossa tuo toinen lapsi rv 30 :)

Älä hätiköi, normaalia on vaikka menisi se vuosi. Tsemppiä!

Salju
Hui! Olen ollut vähän siinä uskossa, että heti tärppäis kun jättää ehkäisyn pois :p
Onko sitten naiivia vai ylitoiveikasta :LOL:

Katsotaan miten käy. Viikon verran "luomunakuiltu" ja tämän viikon lopulla ovulaatio tulossa. Jännittää :heart:

Yhteistyössä