Tärppäsikö esikoinen kerrasta?

• Viestiketjun aloittaja Salju
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
Ekaan meni yli pari vuotta, oltiin jo lapsettomuustutkimuksissa, mutta hoitoihin ei keritty. Toinen sitten tärppäs ennenkun oli ehtiny pillereitä lopettaa, oltiin puhuttu toisesta.

Salju
Täällä sitä tärppiä yhä odotellaan.

Pientä toiveikkuutta oli jo ilmassa kun kierto venähti 42 vrk:n mittaiseksi, mutta neljännen testin ja lopulta menkkojen alun jälkeen piti uskoa että ei se nyt vielä tärpännyt.
Katsotaan nyt vuoden loppuun, jospa sen jälkeen hakisi niitä paljon puhuttuja ovistikkuja.
Näköjään tämä ei olekaan niin yksioikoista mitä tv antaa ymmärtää :p

"argh"
Ittellä tärppäs vasta 6 kierrolla. Tosin itselläni on eräs sairaus joka vaikeutti asiaa.
Tai ihan ensimmäinen joka (onneksi, vaarallinen lääkitys) meni kesken, tärppäs vahingossa heti kun kortsu meni rikki :rolleyes:

vierass
Tulin raskaaksi heti, tosin en sitä tiennyt, vaan tuli niukat kuukautiset ja kuukauden päästä meni kesken ja jouduin kaavittavaksi. Vuoden päästä siitä jouduin isompaan gynekologiseen leikkaukseen, ilman sitä en lapsia tuskin olisin voinut saadakaan ja vuoden päästä siitä sitten olin raskaana esikoista odottaen. Leikannut lääkäri oli ohjeistanut, että jos en vuodessa tule raskaaksi, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä tutkimuksia varten. Hänen mukaansa leikkauksen ei teorissa pitäisi vaikuttaa lasten saantiin, mutta käytännössä se voi vaikeuttaa. Tosin pelkäsin senkin menevän kesken ylimääräisten vuotojen takia. Kyseinen gyne haukkui puhellimessa päivystyksen puhelimeen vastanneet silloin, kun vihdoin pääsin hänen tarkastettavakseen noiden vuotojen takia seuraavana päivänä, hän oli ollut päivystymässä itse silloin ja minulle kerrottiin, ettei kukaan mitään voi katsoa.

apapa
Tärppäsi heti. 14vrk kierukan poistosta tein positiivisen raskaustestin. Toista lasta ei olla yritettykään. Tuskin yritetäänkään, mutta tuskin moista ihmeraskautumista tulisi.

"sissi"
No miten sen sitten laskeekaan... Esikoinen kyllä tärppäsi heti ekasta kierrosta, mutta sitä ennen oli ollut keskenmeno, joka taas tärppäsi "vasta" 5. kierrosta. Toka tärppäsi myös ekasta kierrosta :).

Milloin toinen lapsi?
Hei te jotka olette saaneet esikoisenne 34-vuotiaana tai vanhempana. Yritittekö/saitteko toista lasta ja minkä ikäisenä?

Mun esikoinen syntyy kun täytän 35v. Haluaisin käydä töissä välissä ennen toisen yrittämistä. Mutta meneekö liian pitkään jos esim. yrittää raskautua 37v.?
Oliko teille raskautuminen miten vaikeaa, ensimmäisellä ja toisella kerralla?

Esikoinen tärppäsi viidennestä kierrosta, jotka tosin oli pitkiä noin 40pv. Eli kroppa ei ehkä toiminut ihan normaalisti.

Toinen sai alkunsa ekasta kierrosta kun ehkäisy jäi pois, ilman sen kummenpaa yritystä tai ajoitusta, tuntui ihan hullulta...

Esikoinen tuli kondoomin pettäessä. Toista yritettiin kaksi kiertoa. Kolmas sai alkunsa pillereistä huolimatta, mutta meni kesken. Neljättä raskautta yritettiin pari vuotta tuloksetta ja kun aloitin pillerit, raskauduin alle puolessa vuodessa! :O ihmeellinen on maailma..

"xXx"
Eka raskaus tärppäs ekasta kierrosta (km), toka raskaus tokasta (josta se esikoinen ja ainokainen sitten syntyi) ja kolmas raskaus tokasta kierrosta (km). Ekalla kierroksella olin 26v, nyt viime yrityksellä 31v.

Lähemmäs vuosi meni esikoisesta.Seuraava ns pillerivauva.Kolmas yli vuoden(kaksi keskenmenoa oli välissä).Nelonen tuli sitten kertalaakista.Seuraavaa odoteltiin lähemmäs kaksi vuotta ja viimeinen tuli samantien.

Eka viidennestä kierrosta, mutta kierto 40-50päivää tuolloin niin yritystä 9kk. Tokaa tehtiin 11 kiertoa, kierrot 32-36 päiväisiä eli yli vuos siinä meni. Ilman ovistestejä en varmaan odottaisi edes ekaa vielä.

Yhteistyössä