Järkytyin, mies puhui naisten raiskauksien yhteydestä vaatetukseen

• Viestiketjun aloittaja En ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
En ymmärrä
Mies on aina niin lempeä ja ymmärtäväinen, olen pitänyt häntä humanistina, mutta eilen laukoi ihan ihme juttuja. Sanoi että jos naiset haluaa olla rauhassa katseilta tai ahdistelulta niin pitää pukeutua sen mukaan eikä kannattaisi meikata paljon. Kaikista pahin oli, että alkoi puhumaan muiden maiden tilanteista, ja kehtasi sanoa, että joskus pahasta asiasta voi seurata jotain hyvää, kuten afganistanissa tai vastaavissa maissa, kun olivat tappaneet pari liian vapautuneesti puketunutta naista, niin sitten kaikki naiset alko kulkemaan peittävissä vaatteissa tai hunnuissa (pelosta). Se oli hänen mielestä hyvä asia.

Siis apua, tää tuli ihan puun takaa. Mä en pääse tuosta nyt yli ja mietin jo eroa. Eihän noin voi ajatella kukaan normaali ihminen. Siis että suomalainen mies voi ajatella noin, mä olen ihan tolaltani, oikeesti.

"jepjep"
No valitettavasti miehet kiihottuvat visuaalisesti ja moni raiskaus jäisi oikeasti tapahtumatta, mikäli nainen ei pukeutuisi niin paljastavasti. Ongelmaiset ihmiset sekoavat siitä himosta. Sinunkin miehesi valitettavasti kiihottuu paljastavasti pukeutuvista naisista. Vaikka ystävistäsi, tahtomattaankin.

lusikka
ILman muuta kannattaa ottaaa ero ja julistaa se heti muillekin! Mies ei ole yhtään ajatellut mitä puhuu ja todennäköisesti, jos kävisit asiaa hänen kanssaan läpi kuin taivastelisit täällä, saattaisi mies tajuta hyvin pian hölmöilynsä.

Muista, että vaikeneminen tyhmistää meitä kaikkia. Istuta äijä ruokapöydän ääreen ja aloita siitä miten asia järkyttää sinua yhä. Jos se on sitä mieltä, että miehen on hyvä asua Afganistanissa, niin tervemenoa.

"a-p"
ILman muuta kannattaa ottaaa ero ja julistaa se heti muillekin! Mies ei ole yhtään ajatellut mitä puhuu ja todennäköisesti, jos kävisit asiaa hänen kanssaan läpi kuin taivastelisit täällä, saattaisi mies tajuta hyvin pian hölmöilynsä.

Muista, että vaikeneminen tyhmistää meitä kaikkia. Istuta äijä ruokapöydän ääreen ja aloita siitä miten asia järkyttää sinua yhä. Jos se on sitä mieltä, että miehen on hyvä asua Afganistanissa, niin tervemenoa.
Olet oikeassa, mutta miten kukaan voi edes vahingossa sanoa, että parin naisen TAPPAMINEN hyödytti koko yhteisöä, kun naiset alkoivat pukeutumaan siveästi. Toi oli se pahin mun mielestä sen lisäksi että naiset olisivat vastuussa idioottimiesten käytöksestä.

"a.p"
[QUOTE="jepjep";30149894]No valitettavasti miehet kiihottuvat visuaalisesti ja moni raiskaus jäisi oikeasti tapahtumatta, mikäli nainen ei pukeutuisi niin paljastavasti. Ongelmaiset ihmiset sekoavat siitä himosta. Sinunkin miehesi valitettavasti kiihottuu paljastavasti pukeutuvista naisista. Vaikka ystävistäsi, tahtomattaankin.[/QUOTE]

Kiihottukoot mistä vaan, se ei mua kiinnosta. Mua kiinnostaa tasa-arvo ja ihmisoikeudet.

• Tykkää
Reactions: Superharmaa
[QUOTE="a.p";30149911]Kiihottukoot mistä vaan, se ei mua kiinnosta. Mua kiinnostaa tasa-arvo ja ihmisoikeudet.[/QUOTE]

Sivistys on ihmisessä aika päälleliimattua. Sellaiset miehet, jotka rauhan oloissa on suht "taviksia", raiskaa kuitenkin sotatilanteissa. Toki paska käytös kun kriisi vähän pukkaa päälle on yleisinhimillistä eikä koske vain miehiä.

[QUOTE="a.p";30149898]En usko, miksi sitten naisia raiskataan paljon niissä huntumaissa?![/QUOTE]

Naisen arvo ylipäätään on siellä ihan olematon. Naiset ovat käyttötavaraa.

Minä uskon, että naisen paljastava pukeutuminen voi olla se "viimeinen niitti" joka tekee houkutuksen raiskaajalle liian suureksi. Ainoa syy se ei varmastikaan ole. Paljas pinta houkuttaa, ja toisaalta, on helpompi raiskata vähäpukeinen uhri. Raiskaajalla on kiinnijäämisen pelko ja siksi kiire, uhrikin taatusti vastustelee. Yksikin peittävämpi ja vaikeammin riisuttava vaatekappale tekee yhtälössä ison eron.

Naisen arvo ylipäätään on siellä ihan olematon. Naiset ovat käyttötavaraa.

Minä uskon, että naisen paljastava pukeutuminen voi olla se "viimeinen niitti" joka tekee houkutuksen raiskaajalle liian suureksi. Ainoa syy se ei varmastikaan ole. Paljas pinta houkuttaa, ja toisaalta, on helpompi raiskata vähäpukeinen uhri. Raiskaajalla on kiinnijäämisen pelko ja siksi kiire, uhrikin taatusti vastustelee. Yksikin peittävämpi ja vaikeammin riisuttava vaatekappale tekee yhtälössä ison eron.
Puhut puskaraiskauksesta. Tutut/läheiset/puolitut on sitten yksi laji, voivat "vilpittömästi" ajatella että jos nainen ei kilju tai lyö, se haluaa seksiä.

Siis se oleellinen pointti jäi: Tuollaisissa tapauksissa se tekijä tuskin edes ajattelee "ryhdynpä raiskaukseen"

"iika"
[QUOTE="a.p";30149898]En usko, miksi sitten naisia raiskataan paljon niissä huntumaissa?![/QUOTE]

Huntumaissa naisten raiskauksille altistava käytös on osa kansanperinnettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30149950:
Ei raiskauksissa ole kyse himosta, seksuaalisesta halusta tai seksistä. Kyse on väkivallasta, ei siinä mikään vaatetus vaikuta, saati meikki. Käsittämätöntä, että tällaisia mielipiteitä saa lukea vielä vuonna 2014.
Toi oli muuten suoraan jostain valistusoppaasta. Ihminen ei ole yksiulotteinen olio ja väitän, että useissa raiskauksissa on kyse myös seksistä. Sehän kytkeytyy valtaan monien ihmisten päänupissa jo valmiiksi.

sh.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30149950:
Ei raiskauksissa ole kyse himosta, seksuaalisesta halusta tai seksistä. Kyse on väkivallasta, ei siinä mikään vaatetus vaikuta, saati meikki. Käsittämätöntä, että tällaisia mielipiteitä saa lukea vielä vuonna 2014.
Tällainen feministipropaganda ei auta naisia välttämään raiskauksia. Valtaosa raiskauksista ovat miehen kannalta puhtaasti seksiä ja johtuvat naisten varomattomuudesta.

Toi oli muuten suoraan jostain valistusoppaasta. Ihminen ei ole yksiulotteinen olio ja väitän, että useissa raiskauksissa on kyse myös seksistä. Sehän kytkeytyy valtaan monien ihmisten päänupissa jo valmiiksi.
Raiskaus on väkivaltaa, joka kohdistuu toisen seksuaalisuuteen (tai sukupuoleen), mutta ei se ole seksiä. Esim. sodassa raiskaus on yksi ase siviilejä vastaan - kuinka moni oikeasti ajattelee, että siinä "harrastetaan seksiä"? Asian käsittämistä häiritsee se, että puhutaan "seksuaalirikoksista", pitäisi ehkä olla jokin hiukan erilainen termi.

Se, että seksi ja valta kytkeytyvät tavalla tai toisella toisiinsa monen päässä, on ihan eri asia. Valta ja väkivalta eivät ole toistensa synonyymejä.

• Tykkää
Reactions: Viikate ja Minni:)
Käyttäytymisellä voi estää 100% kaikista raiskauksista – potentiaalisen raiskaajan käyttäytymisellä. Jos hän ei raiskaa, niin raiskauksia ei tapahdu.
Juuri näin! Vituttaa kun raiskauksista puhutaan kuin jostain trombeista, hallitsemattomista luonnonvoimista, joille ei vaan voi mitään ja siksi niiden olemassaolo ikäänkuin pitää hyväksyä. Ja sitten mietitään, olisiko turvassa, jos jättäisi huulipunan laittamatta ja pukeutuisi verkkareihin. :mad:

• Tykkää
Reactions: Viikate
Tällainen feministipropaganda ei auta naisia välttämään raiskauksia. Valtaosa raiskauksista ovat miehen kannalta puhtaasti seksiä ja johtuvat naisten varomattomuudesta.
Tule nyt sieltä 1950-luvulta tähän päivään. Raiskaajathan puolustelevat tekojaan (koska ei itsestä halua ajatella, että on vaan väkivaltainen kusipää), että "se kerjäsi sitä, kun sillä oli hame" tai "se oli kyllä sen oma syy kun se käveli just sitä katua pitkin missä mä olin vaanimassa" tai "se ei kyllä ole mun syy koska se työkaveri oli ollut mulle tosi mukava, niin minkäs mä itselleni mahdan".

Ihan täyttä paskapuhetta että vaatetus tai meikit aiheuttavat raiskauksia. Menkää itseenne ihmiset! Samalla lailla pedofiilitkin vierittävät syytä lasten niskoille jauhaessaan jotain kusipäistä potaskaa "lapset kyllä keimailevat ja viettelevät".

• Tykkää
Reactions: Minni:) ja Owl
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30150018:
Juuri näin! Vituttaa kun raiskauksista puhutaan kuin jostain trombeista, hallitsemattomista luonnonvoimista, joille ei vaan voi mitään ja siksi niiden olemassaolo ikäänkuin pitää hyväksyä. Ja sitten mietitään, olisiko turvassa, jos jättäisi huulipunan laittamatta ja pukeutuisi verkkareihin. :mad:
Tekijän vikahan se aina on, mutta on myös aika inhimillistä nähdä raiskaukset ja niiden uhka hallitsemattoman luonnonvoimana, vähän kuten hirmumyrskyt ja ukkoset.

Yhteistyössä